Het Starterstopic - voor nieuwe forumleden

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Veldhuijzen38 schreef: 24 okt 2021, 12:19 Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en me aan het orienteren op een gebruikte ST3.

(...)

Klopt de informatie van de startpost nog, hebben mensen hier ervaring met de nieuwe softwarevariant van de app?
hi Veldhuijzen38,

Ik heb de starterspost alweer enige tijd geleden voor het laatst bijgewerkt (oktober '20). De info die je van de website van Stromer hebt gehaald is véél recenter (juni '21). Ik heb vandaag even navraag bij mijn stromerdealer gedaan en die bevestigen inderdaad dat je dit nu via de app zelf kan.

Ik zal de starterspost weer een bijwerken en in lijn brengen met de nieuwe oriëntatie van dit mooie forum (stromerinfo eruit, gezien de SP-brede oriëntatie).

Succes met je oriëntatie op een ST3! :cool2:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Wortelstomp
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2023, 19:17
Locatie: Beringen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Hoi,

Ik wordt binnenkort eigenaar van een Stromer ST2, nu ben ik mijn route aan het plannen voor ww-verkeer,
en het is me niet zo duidelijk of ik hier nu met de speed pedelec door mag, kan iemand mij helpen? Er staat in ieder geval geen C3 verbodsbord, maar wel F45 met M2, maar omdat er geen verbodsbord staat vermoed ik dat ik er wel door mag met de speed pedelec.. Iemand die mijn theorie kan bevestigen?

20230626_184137.png
20230626_184137.png (727.34 KiB) 1911 keer bekeken
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Dit is een aanduiding voor een doodlopende weg.
Elk voertuig mag daar rijden tot aan het eind.
Alleen voor een fiets is het een doorgaande weg.
Maw je mag met je spedelec tot het einde van de weg rijden.
Dan moet je keren of te voet verder.
Bluuf me je fikn van me velo!
Jellio
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2023, 21:25
Locatie: Hoogstraten
Merk SP: Ellio Elite comfort
Km-stand: 0

Het verkeersbord van doodlopende weg (F45) is een aanwijzingsbord. Het houdt geen verplichting, noch een verbod in. Het wil zeggen: "Bestuurder, de weg loopt hier dood. Je kan niet verder rijden".

Gezien het onderbord is er op het einde van de doodlopende weg wel nog een doorgang voor fietsers. Afhankelijk van het type weg en markering dat daarbij staat, kan/mag je met de speed pedelec verder rijden.
Plaats reactie