Lader: continue rood en knipperend groen?

Plaats reactie
tomvdb
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2022, 20:04

Ik heb een tijdje problemen met het opladen van de accu van mijn ST2. Soms laadt 'ie niet 100% op, en stop 'ie bij bv. 70 of 80%. Meestal brandt er dan een rood lampje. Wanneer ik de lader opnieuw aansluit op de accu gaat 'ie weer verder.

Nu merk ik ook dat wanneer ik de lader in het stopcontact steek, maar nog niet aansluit op de accu, er een continue rood en knipperend groen lampje brandt. Ik weet niet meer of dit normaal is, of dat dit duidt op een probleem met de lader. Weet iemand dit?

Wanneer ik de lader aansluit op de accu begint 'ie gewoon met laden (lampjes oranje).

Bedankt,
Tom
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ontdekte net je vraag en stelde tot mijn verbazing vast dat die - na een maand - nog niet werd beantwoord ... :ai
tomvdb schreef: 12 apr 2022, 20:40 Nu merk ik ook dat wanneer ik de lader in het stopcontact steek, maar nog niet aansluit op de accu, er een continue rood en knipperend groen lampje brandt. Ik weet niet meer of dit normaal is, of dat dit duidt op een probleem met de lader. Weet iemand dit?

Dit is normaal gedrag van de CR245 / CR190 lader.
tomvdb schreef: 12 apr 2022, 20:40 Soms laadt 'ie niet 100% op, en stop 'ie bij bv. 70 of 80%. Meestal brandt er dan een rood lampje. Wanneer ik de lader opnieuw aansluit op de accu gaat 'ie weer verder.
Contactpunten als eens gecheckt en zuiver gemaakt ? ... behandeld met een snuifje kwalitatieve contactspray ?

Heb je al eens getest met een andere lader ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie