Meedenkers welkom- newbie 030

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Forenzzz schreef: 02 jun 2022, 17:56 Grootste frustratie tot nu toe- scholieren en studenten die append, 3 breed, compleet oblivious zwalkend voor je rijden, en boomers op n e-bike, 2 breed, met dubbele fietstassen, die doen alsof de hele weg van hen is.
Zeer herkenbaar !

Al moet ik zeggen vandaag was ik reeds rond 13:00 vertrokken van mijn werk, en nu werd ik gek van de ouderen op de fiets.............vertrekken zonder te kijken, slaan af zonder te kijken, slingeren naast elkaar rijdend over het (brom)fietspad.....dus er blijft gelden....goed vooruitkijken en anticiperen waar mogelijk.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Forenzzz schreef: 02 jun 2022, 17:56 Grootste frustratie tot nu toe- scholieren en studenten die append, 3 breed, compleet oblivious zwalkend voor je rijden, en boomers op n e-bike, 2 breed, met dubbele fietstassen, die doen alsof de hele weg van hen is.

Ik wil er graags lángs, mensen! 8-)
Let it goooooo. Dit blijft zo, mensen blijven zo en van jezelf opfokken ga je je echt niet beter voelen (en je gaat er meestal ook niet beter/veiliger van rijden).

Kun je misschien wat eerder vertrekken? Dus voor de grote hoos? Of een iets andere route uitkiezen?

Maar je frustratie is herkenbaar hoor.
Forenzzz schreef: 02 jun 2022, 17:56 Maar om nou de hele tijd die claxon te gebruiken? Ook weer zo wat.
Scholieren en automobilisten laat ik zonder gewetensbezwaren schrikken met de toeter. Ouderen op e-bikes niet, want die vallen zomaar om. Monteer er een goede fietsbel zodat je de keus hebt:

https://www.speedpedelecreview.com/foru ... c.php?t=25
Forenzzz schreef: 02 jun 2022, 17:56 Oh, en wat te doen bij een fietspad (dus: niet brommers)? Braaf op de rijbaan? Voelde best spannend en kwetsbaar, zo op de Uithof tussen de bussen. Ben toch maar illegaal op het fietspad gegaan. :oops:
Iedere speed pedelec rijder staat voor deze keus. En zeker als nieuwe SP-er is dit een ingewikkeld vraagstuk. Je moet je bike nog leren kennen, niet gewend om je positie op de weg op te eisen en dat is ook helemaal niet prettig met zo'n Uithof-bus achter je.

Kies je op plekken die jij gevaarlijk vindt voor het fietspad, gedraag je daar dan als gast (dus zéker niet gaan fokken als anderen niet opzij gaan, jij hebt daar immers niks te zoeken) en incasseer een eventuele boete zonder gemor.

Ik heb het eerste half jaar op mijn Stromer ook best vaak het fietspad gepakt. Maar dat doe ik al jaren niet meer. Ik pak nu de rijbaan waar dat moet, kun je vaak ook fijner doorrijden dan tussen langzame fietsers. Het is vervelend als automobilisten ongeduldig zijn, maar ik blijf gewoon in het midden van de rijstrook rijden en ze zoeken het maar uit daar achter me.

In het subforum over wetgeving vind je hier vele discussies over:
https://www.speedpedelecreview.com/foru ... m.php?f=17
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Forenzzz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2022, 23:37
Locatie: 030

Yes, andere route heb ik vandaag geprobeerd, wordt n leuke puzzel nog maar dan kan ik uiteindelijk wel lekker doorfietsen. Zodra ik mijn eigen stromer heb (jaja, hij is besteld :bp: ) inderdaad ook een bel erop. En geduld hebben. Opfokken en doordrammen is niet mijn ding, ben geen wielrenner ;)

Ik werd vandaag ingehaald door ebiker en een snorfiets met blauwe plaat, dus blijkbaar ga ik kalm zat op n fietspad :). Ging 33km ofzo.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Forenzzz schreef: 03 jun 2022, 16:12 dus blijkbaar ga ik kalm zat op n fietspad :). Ging 33km ofzo.
Leuke afstand, maar hoe snel ging je nu? :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Forenzzz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2022, 23:37
Locatie: 030

:oops: incomplete data geleverd... 33km/uur zei het schermpje dus.

Ik doe nu steeds zo'n 40 minuten over ca 16km maar dat is met af en toe verkeerd rijden, vastzitten achter verkeer, rustig aan op een fietspad waar ik niet mag zijn etc. Denk dat als ik eenmaal de goede route heb, dat nog wel een stukje sneller kan. Was wel de insteek toch.

Morgen lever ik de huurfiets weer in :( . Mijn eigen is inmiddels aangemeld bij de RDW als het goed is. Hopelijk in de loop van volgende week ophalen. Zin in!!

Wat moet ik nu regelen? Helm uiteraard. Verzekering WA, diefstal, anders nog iets?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Diefstal zou ik niet regelen :av

Maar verder: tas, plaksetje voor onderweg, regenkleding, extra slot, bel,... Allemaal indien van toepassing natuurlijk.

Denk eens goed na over wat je deze week tekort kwam. Da's en goed startpunt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Forenzzz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2022, 23:37
Locatie: 030

Dank, goede tips weer!

FM adviseerde ENRA verzekering. Ik wil nog even op Independer kijken wat de andere opties zijn, maar dat gaat nog niet wegens geen kenteken.

Helm wordt een ABUS Pedelec 2.0 MIPS waar ze een vizier en oorkappen aanzetten zodat het een ACE is maar dan met MIPS.

Donderdag ophalen!!!
Forenzzz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2022, 23:37
Locatie: 030

Gert1960 schreef: 30 apr 2022, 23:58 In Odijk zit een goede fietsenmaker.
Dank nog, voor deze tip!! Dat was n gouden :ay
Forenzzz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2022, 23:37
Locatie: 030

Ha, en bij het ophalen bleken ze bij de FM óók nog de spatbordverlengers te hebben en het laderdopje dus dat is ook al gefixt!
Forenzzz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2022, 23:37
Locatie: 030

Nieuwe vraag!


Ik fiets nu een tijdje tevreden rond. Draag een sportshirt en gewone broek+ schoenen . En een Vaude broek beschermer (https://www.futurumshop.nl/vaude-broekb ... N7EALw_wcB)

Dat ging prima, tot vandaag. Ik draag normaal donkere broeken, vandaag een lichte. Bleek ik toch wel wat smeer mee te pakken op de binnenkant vd kuit. En, vervelender, de broek had meteen een zadelafdruk op de billen staan. Zo'n mooie glanzende uitlijning weet je wel.
Komt dit nou alleen bij lichte broeken voor? Dat je dat zo snel ziet?

En hoe los ik dat op? Kettingkast erop zien te krijgen, ander zadel? Toch in een fietsbroek gaan fietsen? Liever niet vanwege omkleden (shirtwissel doe ik gewoon in de kantoortuin, broek wisselen toch liever niet.

Maar goed, stel dat het een fietsbroek moet worden- is daar nog n mooi topic over, datbik me kan inlezen?

Jasje voor de winter heb ik al klaar liggen, dat was in de sale https://www.gorewear.com/eu/ie-en/tempe ... color=BF00
Plaats reactie