Ride OPIUM speed pedelec

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromerfred schreef: 09 jun 2022, 23:10 Ik hoop dat Stromer goed kijkt en de mooie dingen overneemt, die FIT module heb ik graag geïntegreerd in het frame :D
Ja zou wel mooi zijn, als diegene die een bijna exacte copy van de stromer maakt, op zeer veel aspecten, maar met verbeteringen, daarna gecopyeerd wordt door Stromer.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goed kijken zullen ze wel doen, maar het FIT systeem overnemen zie ik niet gebeuren. Stromer heeft het OMNI systeem helemaal zelf gemaakt, dat soort dingen worden niet zomaar bij het grof vuil gezet...

Nu alle grote ontwikkelkosten achter de rug zijn is OMNI relatief goedkoop. Punt is alleen wel dat je alle nieuwe ontwikkelingen (zoals die druksensoren voor de banden) allemaal zelf zult moeten maken...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 10 jun 2022, 13:49 Goed kijken zullen ze wel doen, maar het FIT systeem overnemen zie ik niet gebeuren. Stromer heeft het OMNI systeem helemaal zelf gemaakt, dat soort dingen worden niet zomaar bij het grof vuil gezet...

Nu alle grote ontwikkelkosten achter de rug zijn is OMNI relatief goedkoop. Punt is alleen wel dat je alle nieuwe ontwikkelingen (zoals die druksensoren voor de banden) allemaal zelf zult moeten maken...
Ja die wil ik ook een druksensor voor de banden :!: Werkt in de auto ook prima :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Ja zo'n drukschakelaar is erg leuk...

Nu ik toch de zoektocht voor de perfecte speedpedelec ben gestart ook een volgende vraag?

Stel ik ga met zo'n fiets gezellig met m'n vriendin op cruisesnelheid an rond 25km per uur.
Mag ik dan wel gewoon oo fietspad? Of hoe word dan naar zo'n speed pedelec gekeken?
Tja is toch belangrijk want wil naast woon week verkeer zo'n fiets ook inzetten voor leuke lange tochten waar ik geen 45 per uur hoef te fietsen
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Juridisch ben je een brommer. Ook wanneer je 25 km rijdt op het fietspad. Dit betekent dat je niet op een fietspad mag rijden, dat je niet naast een andere fiets mag rijden, dat je ook bij 25 km snelheid een helm op moet hebben. Ook wanneer je de ondersteuning uitzet geldt dit.
Of je een prent krijgt wanneer je rustig peddelt op een fietspad is een andere vraag. Ik denk niet snel.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

FreddyH schreef: 10 jun 2022, 13:49 Goed kijken zullen ze wel doen, maar het FIT systeem overnemen zie ik niet gebeuren. Stromer heeft het OMNI systeem helemaal zelf gemaakt, dat soort dingen worden niet zomaar bij het grof vuil gezet...

Nu alle grote ontwikkelkosten achter de rug zijn is OMNI relatief goedkoop. Punt is alleen wel dat je alle nieuwe ontwikkelingen (zoals die druksensoren voor de banden) allemaal zelf zult moeten maken...

Dat snap ik, maar je kunt wel navigatie integreren in OMNI dat zou ik graag willen.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 12 jun 2022, 22:30 Dat snap ik, maar je kunt wel navigatie integreren in OMNI dat zou ik graag willen.
Ik snap de wens, maar reken daar niet teveel op. De kleuren OMNI reageert nu al soms irritant traag, ik vraag me af of ze bij Stromer wel de juiste mensen in dienst hebben om een embedded Linux systeem te ontwerpen en programmeren. Of ze hebben verschrikkelijke hardware keuzes gemaakt, dat kan ook.

Hoe dan ook, daar navigatie bij lijkt me een ramp worden. Ook vind ik de locatie in de bovenbuis en het kleine schermformaat niet handig voor navigatie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

FreddyH schreef: 12 jun 2022, 22:53
Hoe dan ook, daar navigatie bij lijkt me een ramp worden. Ook vind ik de locatie in de bovenbuis en het kleine schermformaat niet handig voor navigatie.
Navigatie op je iWatch vind ik bij wandelen ook werken (en is net zo’n groot scherm) kwestie van smaak misschien.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 12 jun 2022, 22:58 Navigatie op je iWatch vind ik bij wandelen ook werken (en is net zo’n groot scherm) kwestie van smaak misschien.
Je kunt het smaak noemen... Met 45 km/h (12,5 m/s!) heb ik andere eisen aan een navigatiesysteem dan met 6 km/h.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 12 jun 2022, 22:58 Navigatie op je iWatch vind ik bij wandelen ook werken (en is net zo’n groot scherm) kwestie van smaak misschien.
Kwestie van de 50 jaar passeren en je ziet geen ene moer meer op zo'n schermpje (been there, done that :mrgreen: ).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie