Ride OPIUM speed pedelec

P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

@rider opium,

Word ook gewerkt aan een radar systeem, net als bij Garmin?
Werkt perfect en bevorderd alleen maar de veiligheid!
Je krijgt dan mooi op het FIT display te zien of autos van achteren naderen!
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb precies 0 ervaring met dat Garmin systeem, dus wellicht uit naïviteit: wat voegt die radar toe aan een spiegel?

Op een racefiets kan ik me voorstellen dat zo'n radar handig is, maar op een SP?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

FreddyH schreef: 13 jun 2022, 07:22 Ik heb precies 0 ervaring met dat Garmin systeem, dus wellicht uit naïviteit: wat voegt die radar toe aan een spiegel?

Op een racefiets kan ik me voorstellen dat zo'n radar handig is, maar op een SP?
Een radar is toch wel een heel ander gegeven als een spiegel,
- jou navigatie staat altijd wat meer centraal maw wat meer in het zicht dus valt beter op
- als de radar een voertuig detecteert geeft deze een piep geluid
- een radar ziet een voertuig vaak of bijna altijd sneller als jij het in de spiegel kunt zien
- als je een garmin horloge hebt geeft deze een trilling als de radar iets detecteert
Dus zien horen en voelen, ik denk dat het momenteel niet veiliger kan.
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

P312 schreef: 13 jun 2022, 06:47 @rider opium,

Word ook gewerkt aan een radar systeem, net als bij Garmin?
Werkt perfect en bevorderd alleen maar de veiligheid!
Je krijgt dan mooi op het FIT display te zien of autos van achteren naderen!
Fit is onderdeel van Flyer AG. Was en is het systeem dat Flyer gebruikt voor hun fietsen
maar in 2020 hebben ze het Fit systeem ondergebracht in een apart bedrijf en is dus ook
beschikbaar voor andere merken.
attachment=0]Screenshot 2022-06-13 at 12-33-04 Find out more about Biketec GmbH as a company.png[/attachment]
Denk dat als je meer info wilt over radarintegratie in het Fitsysteem je best contact opneemt met Fit zelf.
https://fit-ebike.com/nl-nl/over-ons/contactgegevens/
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

bennyb schreef: 13 jun 2022, 11:37 Een radar is toch wel een heel ander gegeven als een spiegel,
- jou navigatie staat altijd wat meer centraal maw wat meer in het zicht dus valt beter op

Fair enough. Maar ik kijk dan weer vaker in mijn spiegel dan op mijn navigatie, en in mijn spiegel gaan geen batterijen leeg :mrgreen:
bennyb schreef: 13 jun 2022, 11:37 - als de radar een voertuig detecteert geeft deze een piep geluid
- een radar ziet een voertuig vaak of bijna altijd sneller als jij het in de spiegel kunt zien
- als je een garmin horloge hebt geeft deze een trilling als de radar iets detecteert
Dus zien horen en voelen, ik denk dat het momenteel niet veiliger kan.
Ik raak al overprikkeld bij de gedachte alleen. Het eerste wat ik bij zo goed als alles doe is alle piepjes en trillingen zoveel mogelijk uitzetten :shock:

Ieder zijn ding :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ride

P312 schreef: 07 jun 2022, 17:26 @ rideopium,

Kun je mij op de hoogte houden waar en wanneer er test gereden kan worden in Nederland.. want ik ben oprecht geïnteresseerd in een opium speed pedelec.

Alvast bedankt
zeker geen probleem. Meld u aan voor de nieuwsbrief op rideopium.com
Ride

P312 schreef: 13 jun 2022, 06:47 @rider opium,

Word ook gewerkt aan een radar systeem, net als bij Garmin?
Werkt perfect en bevorderd alleen maar de veiligheid!
Je krijgt dan mooi op het FIT display te zien of autos van achteren naderen!
no comment :-)
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

@ride opium,

Omdat de opiums een motor krijgen van 850 watt met 48Nm koppel, wil dit dan zeggen dat je snelheid sneller en makelijker 45 km/h kan halen en net als bij stromers evt 47 km/h gehaald kan worden?

Kun je daarnaast ook via FIT een limiet instellen van bv 25 of 30 km/h ivm rustig cruisen als je bv een lekker rustig fietstochtje gaat maken?

Is de de moter van deze fiets dan ook geschikt om heuvels cq bergen mee in te gaan, lees vaak dat achter motoren minder geschikt zijn voor heuvels cq bergen

dank je wel
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

P312 schreef: 22 jun 2022, 08:42 Omdat de opiums een motor krijgen van 850 watt met 48Nm koppel, wil dit dan zeggen dat je snelheid sneller en makelijker 45 km/h kan halen en net als bij stromers evt 47 km/h gehaald kan worden?
Die getallen zeggen precies niks. 850 W is waarschijnlijk (daar gaan we dus al met de eerste aanname) piekvermogen. Bij welk motor toerental heb je dat vermogen en hoe snel zakt het daarna ineen?
Het opgegeven max koppel is sowieso iets wat je bij stilstand hebt en wat daarna alleen maar minder wordt..
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
dj.fons
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 nov 2020, 09:12
Locatie: antwerpen
Merk SP: st1 2020
Km-stand: 29000

Dacht te hebben gelezen op de rideopium website dat motor 850w nominaal zou hebben.
Playing the waiting game🕠st3 pinion ipanema brown on the way🙌🏻
Plaats reactie