Ellio Elite review

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ruoma schreef: 19 jun 2022, 00:42 waar het 70€ per dag kost om een stromer te huren.
Voor dat geld kan ik een dag een BMW i3 huren. All in, incl oplaadkosten :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ruoma schreef: 19 jun 2022, 00:42 de stromers het dichtste bij bij bike inn in Herentals, waar het 70€ per dag kost om een stromer te huren.
Stel dat ze hem alle dagen kunnen verhuren, dan is zo'n ST3 Pinion 983 Wh op die manier al na zo'n 3,5 maanden (!) volledig terugbetaald en dan rekenen we met de catalogusprijs, niet met de aankoopprijs ... dan heb je nog een jong tweedehandsje met weinig kilometers om te verkopen ... netjes ! :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Golvas schreef: 19 jun 2022, 10:25
Ruoma schreef: 19 jun 2022, 00:42 de stromers het dichtste bij bij bike inn in Herentals, waar het 70€ per dag kost om een stromer te huren.
Stel dat ze hem alle dagen kunnen verhuren, dan is zo'n ST3 Pinion 983 Wh op die manier al na zo'n 3,5 maanden (!) volledig terugbetaald en dan rekenen we met de catalogusprijs, niet met de aankoopprijs ... dan heb je nog een jong tweedehandsje met weinig kilometers om te verkopen ... netjes ! :mrgreen:
Even een kanttekening: ze vragen een paar honderd euro waarborg, en die 70€ krijg je terug als je een fiets koopt. Vroeger was het 40€/dag, maar ze hebben “teveel problemen” gehad in het verleden met huurders. Ik zou dan eerder meer waarborg vragen dan huur om die probleemhuurders te beboeten, maar het zal toch ook wel een verdienmodel zijn. Als je een stromer voor een weekendje wil huren maar je beslist toch een ander merk te kiezen, ben je gelijk een paar honderd euro kwijt :av
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ruoma schreef: 19 jun 2022, 11:11
maar ze hebben “teveel problemen” gehad in het verleden met huurders
Ja, die verhalen heb ik ook wel van de Amsterdamse Stromer dealer gehoord: toeristen die ermee over het strand van Zandvoort gingen crossen en de Stromers dan weer 'as is' inleverden. Kun je zeggen nou dan krijg je je borg niet terug, maar je hebt er sowieso het gezeur in je winkel van, en het kost allemachtig veel tijd om die bikes weer tip top schoon te krijgen. Zij geven hun SP's niet meer mee aan toeristen. Dat is specifiek in Amsterdam de kortste klap.

Van een andere Stromer dealer heb ik weleens gehoord dat ze een belangstellende drie keer een Stromer uitleenden (gratis, meerdere dagen, steeds een ander type) en dat hij de derde, een ST5, heeft laten jatten.

Forumleden zijn meestal wel serieus (hoewel die laatste er ook eentje van dit forum was..), maar op de achtergrond speelt veel meer dan wij weten.

De Stromer dealers die ik ken die hun bikes gratis meerdere dagen uitlenen, die kunnen je een week vermoeien met dit soort verhalen. Zij kiezen voor laagdrempeligheid en incasseren de extra kosten die hiermee gemoeid gaan.

Andere dealers maken een andere keus. Ik vind de verhuurprijzen ook hoog, maar er zit een ontmoedigingsbeleid achter zodat de mensen die niet serieus zijn met aanschaffen er automatisch vanaf zien. Als je de verhalen kent, dan is ook die keus goed te begrijpen.

Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Stromeur schreef: 19 jun 2022, 11:21
Ruoma schreef: 19 jun 2022, 11:11
maar ze hebben “teveel problemen” gehad in het verleden met huurders
Andere dealers maken een andere keus. Ik vind de verhuurprijzen ook hoog, maar er zit een ontmoedigingsbeleid achter zodat de mensen die niet serieus zijn met aanschaffen er automatisch vanaf zien. Als je de verhalen kent, dan is ook die keus goed te begrijpen.

Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Dat kan ik ook wel begrijpen, het is alleen een classic voorbeeld van een regel die gemaakt werd door enkele slechte ervaringen, maar die nu gevolgen hebben voor de meeste goedwillende potentiële kopers. Maar ik versta het wel hoor. Ik zal eerst nog wat gaan proefrijden vooraleer er gewoon eentje te huren.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ruoma schreef: 19 jun 2022, 11:11 die 70€ krijg je terug als je een fiets koopt
Maar dan betaal je toch nog voor een proefrit ?

In de automotive zit dat bij in het aankooptraject ... er zijn merken die zelfs een eigen testcentrum hebben dat voor alle klanten de mogelijkheid biedt om - indien gewenst ook verschillende - auto's te testen, meer dan 25.000 (!) proefritten per jaar.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ruoma schreef: 19 jun 2022, 11:34 het is alleen een classic voorbeeld van een regel die gemaakt werd door enkele slechte ervaringen, maar die nu gevolgen hebben voor de meeste goedwillende potentiële kopers
Die verhouding ligt eerder andersom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Stromeur schreef: 19 jun 2022, 11:50
Die verhouding ligt eerder andersom.
Dat zou wel kunnen :bh:
Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Ruoma schreef: 19 jun 2022, 00:42
Stinus schreef: 12 apr 2022, 11:27 Ik zou graag de ST3 Pinion ook nog eens testen vooraleer ik een definitieve beslissing neem, hopelijk komt het daar in een van de volgende weken nog van.
Hoi Stinus,

Zo grappig, ik ben ook van westerlo afkomstig en heb ook de x alpha, st3 pinion en Ellio op mijn shortlist. Heb je nog wat bevindingen tussen de drie?

Bij welke dealer heb je je woon werk traject mogen testen? Wildiers in Geel? Bij mijn weten zijn de stromers het dichtste bij bij bike inn in Herentals, waar het 70€ per dag kost om een stromer te huren.

Groeten
Hallo Ruoma,

De Ellio heb ik inderdaad van bij Wildiers, ook de X Alpha heb ik daar eens meegekregen.
Vriendelijke mensen daar.

De ST3 Pinion heb ik nog niet kunnen uitproberen op mijn woon-werktraject.
Ik heb in het verleden al wel eens een Stromer kunnen meekrijgen van bij Powergrid in Geel, ik denk dat ik daar nog eens ga vragen.
Onderweg naar het werk, in Vorst (Laakdal) is nu ook een Bike Republic (vroeger 't Wieleke), die zouden ook Stromer hebben dacht ik, misschien dat ik daar ook eens binnenspring om na te vragen.

Ik vond de Ellio eigenlijk heel goed meevallen, beter dan vorig jaar toen ik die ook al eens een dagje meekreeg.
De X Alpha reed uiteraard ook goed, maar niet beter dan de Ellio in mijn ogen.
Ik heb dan ook een offerte laten opstellen voor de 2 waarbij de Ellio toch een pak goedkoper was.
Let wel op : die prijzen gaan vanaf juli omhoog.
Ikzelf heb de knoop nog niet doorgehakt omdat we in de loop van dit jaar hier op't werk waarschijnlijk een bike lease gaan opstarten dus ik wacht nog even af wat dat gaat geven.

Heb jij al iets kunnen testen?
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Stinus schreef: 20 jun 2022, 10:41 Heb jij al iets kunnen testen?
Vandaag ook eens naar powergrid gegaan en de st2 en st3 getest over de brug aan de autostrade. Voor de x speed was er geen tijd meer. Zoals mijn vorige ervaring met de st2, te snel trappen tegen 45km, als een tolletje. En ik moest nog teveel moeite doen om op topsnelheid te geraken. De st3 anderzijds, super fijne ondersteuning, voor minder wil ik niet gaan! Had ook bodyfloat, super fijn, dan is voorvork misschien niet zo nodig meer.

Ik vraag me af hoeveel watt of koppel de ellio motor heeft. Je leest meestal over 45-49 koppel, maar soms lees je over 80 koppel, weet niet juist meer bij welke fiets.

Alsook, de verende zadelpen bij ellio, is die even goed als een bodyfloat?

Ik hoop de ellio bij wildiers nog eens mee te kunnen nemen naar dezelfde plek, of liefst ww traject. Hopelijk is de kracht van de ellio ongeveer hetzelfde als de st3. Helaas heeft wildiers geen comfort stuur als ik me niet vergis, en stuurt dat toch wat logger.

Heb jij me enkele dagen geleden willen toevoegen op Facebook?
Plaats reactie