Belgische dealers

Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Moet duidelijk mijn mening herzien over de winkel in Kortrijk.
Peter is overgeplaatst. Dus geen technieker meer in de winkel.
Volgens wat ik nu begrijp slechts 2 dagen in de week herstellingen.
Dit s me niet verteld geweest bij aanschaf.
Mijn OMNI heeft het begeven.
Fiets zal daar een week zijn voor een display te vervangen.
Kan helemaal niet vind ik.
Een winkel waar je fietsen verkoopt moet toch minimum een technieker aan boord hebben die dagelijks herstellingen doet.
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Duwerke schreef: 23 mei 2022, 23:34 Moet duidelijk mijn mening herzien over de winkel in Kortrijk.
Peter is overgeplaatst. Dus geen technieker meer in de winkel.
Volgens wat ik nu begrijp slechts 2 dagen in de week herstellingen.
Dit s me niet verteld geweest bij aanschaf.
Mijn OMNI heeft het begeven.
Fiets zal daar een week zijn voor een display te vervangen.
Kan helemaal niet vind ik.
Een winkel waar je fietsen verkoopt moet toch minimum een technieker aan boord hebben die dagelijks herstellingen doet.
Groot gelijk! Service blijft enorm belangrijk en een permanentere aanwezigheid van een technieker zou je toch minstens verwachten bij SP’s van een zekere prijsklasse!
Zeker als je op dit Forum merkt, dat er nog heel wat kan mislopen met de Stromer…
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Fre911
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
Locatie: Zuid West Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
Km-stand: 12000

Eliane schreef: 24 apr 2022, 12:19 Na goed inlezen in het forum, en ruim testen, ben ik tot de conclusie gekomen een ST2 belt aan te kopen. Alleen twijfel ik over de dealer. Ik zit in regio zuid-west Vlaanderen en heb twee dealers in de buurt (afstand van ongeveer 11 km): Cool Elektro Cycles in Kortrijk en Cyclobility in Kluisbergen.

Cool Elektro Cycles begon een 6-tal jaren geleden in Torhout en heeft intussen 9 vestigingen uitgebouwd.

Cyclobility is ook een jonge zaak die Stromer sinds een 3-tal jaren doet en heeft slechts 2 vestigingen.

Cool Elektro Cycles heeft veel op stock en geeft spontaan korting (batterij upgrade). Ik had echter het gevoel dat er wat om me heen werd gepraat toen ik wees op de issues met de ST2 (het was volgens hen een kwestie van controller - motor communicatie terwijl er denk ik wel wat meer 'kinderziektes' zijn) en ze hielden vast aan 2 jaar garantie (terwijl ik dacht dat het 3 jaar was voor de ST2).

Cyclobility gaf vertrouwen maar heeft geen stock en volgens mij een kleine, minder ervaren werkplaats (toch op vlak van Stromer).

Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze dealers (eventueel in andere vestigingen)?

Verder van huis is er Fieles, maar ik rijd met een VW polo. Dus ik denk niet dat een ST2 erin kan.
Ik zit met hetzelfde probleem als u. Cyclobility is inderdaad nieuw op Stromer vlak. Ga ik waarschijnlijk niet doen. CEC ben ik langsgeweest. Beetje een raar gevoel bij. Geen mechanieker te zien. Enkel een verkoper ... Had niet de indruk dat hij er meer vanaf wist dan ikzelf ...

Volgende week toch maar eens richting Fieles. 29km van hier vandaan dus geen ramp. Vermoed dat deze toch iets meer fietsenmaker is dan de CEC keten.

Mijn huidige fietsenmaker is Jowan uit Kluisbergen maar deze is vorig jaar gestopt met Stromer. Naar eigen zeggen door het te groot aantal problemen.
Eliane
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2022, 08:37
Locatie: West-Vlaanderen

Ik kocht uiteindelijk bij Fieles, volgens mij inderdaad meer 'fietsenmaker' met techniekers dan 'fietsenzaak' met verkopers
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Eliane schreef: 03 jun 2022, 16:55 Ik kocht uiteindelijk bij Fieles, volgens mij inderdaad meer 'fietsenmaker' met techniekers dan 'fietsenzaak' met verkopers
Daar heb je een goede keuze gemaakt....Kom er al meer dan 4 jaar....maar wordt nu ook groter door de vele nieuwe klanten ....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

Iemand ervaring met goed FM in de regio Sint-Truiden - Tienen - Landen?
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

coolrunnings schreef: 13 jun 2022, 07:21 Iemand ervaring met goed FM in de regio Sint-Truiden - Tienen - Landen?
Fietsen "Gaethofs Herk-de-Stad".
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

coolrunnings schreef: 13 jun 2022, 07:21 Iemand ervaring met goed FM in de regio Sint-Truiden - Tienen - Landen?
Ik herinner me dat Tomasj een tevreden klant was bij Mundo Cyclo in Landen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

Top! Bedankt!
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Luis schreef: 13 jun 2022, 14:19
coolrunnings schreef: 13 jun 2022, 07:21 Iemand ervaring met goed FM in de regio Sint-Truiden - Tienen - Landen?
Fietsen "Gaethofs Herk-de-Stad".
Kan ik volledig beamen. De technicus daar is echt top.
Plaats reactie