Ride OPIUM speed pedelec

Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

[/quote]

Als het net zo gaat als met MTB Cycletech Code 45 rijd je rond op een fiets die niet meer bestaat...dus nog service en garantie ?
[/quote]
Garantie ? geen flauw idee. Service, jawel voor het aandrijfsysteem want dit is van Neodrives, dus als er iets mis mee is moet je
bij hen zijn.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Jins schreef: 22 jun 2022, 18:14
P312 schreef: 22 jun 2022, 08:42 Is de de moter van deze fiets dan ook geschikt om heuvels cq bergen mee in te gaan, lees vaak dat achter motoren minder geschikt zijn voor heuvels cq bergen
Hoe lager het toerental met volle ondersteuning (bergop dus) hoe hoger het koppel, hoe hoger het koppel hoe hoger de stroom en hoe hoger de verliezen in de vorm van warmte, maw de efficiëntie daalt. Die warmte heeft een grens en als die bereikt is wordt de ondersteuning teruggeschroefd en/of wordt de motor uitgeschakeld.
Oplossing: ferrofluid zoals bv statorade. Enkel ml in de motor doen wonderen wat betreft warmte afgifte van de stator richting rotor en dus meer uithouding in zware omstandigheden. Voor de fabrikanten die mee lezen, minstens een optie van maken maar standaard zou mooi zijn.
Een ATF olie kan ook maar die maakt de binnenkant vettig (bij stilstand loopt alles naar beneden en dus tussen de spoelen) wat een ferrofluid niet doet omdat die aan de magneten blijft hangen, daarom dat je er zo weinig van nodig hebt.
https://ebikes.ca/product-info/grin-pro ... orade.html
Een vulnippel is niet nodig. Je doet het als de motor helften uit elkaar zijn of je boort een gaatje, en nee, dat kan geen kwaad. Die info over een gaatje boren zal je wel kunnen vinden denk ik, als niet zet ik er nog een link bij :mrgreen:
Ja, het kan bij elke DD hub dus ook bij Stromer.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Mothboy schreef: 29 jun 2022, 12:29 Garantie ? geen flauw idee. Service, jawel voor het aandrijfsysteem want dit is van Neodrives, dus als er iets mis mee is moet je
bij hen zijn.
Ja dat klopt, ik denk dat alle losse onderdelen inderdaad ook een fabrieks garantie zullen hebben.
Maar een dealer die met ondersteuning van de fabrikant service verleent en de problemen opzoekt en onder garantie verhelpt is toch wel erg fijn kan ik uit ervaring zeggen.

De fabrikanten van de onderdelen zullen misschien voorzien in een nieuw onderdeel of de defecte repareren.
Maar dan zul je zelf een fietsenmaker moeten vinden of zelf heel handig zijn voor het onderzoek en sleutelwerk.

Maar voor hetzelfde geld is dat allemaal net nodig is zijn de fietsen storingsvrij .... zou top zijn !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Ik had ook een Code 45 besteld ,helaas nooit geleverd.Dit was via een fietsenmaker. Behalve het frame zijn al de rest van de onderdelen van externe fabrikanten
dus als je een goede fietsenmaker hebt kan deze blijven voorzien in het onderhoud van de MTB cycletech. Bij Neodrives moet de fietsenmaker inloggen als dealer,
een account aamaken en kan hij de servicesoftware downloaden. Ze zijn wel heel behulpzaam bij Neodrives volgen mijn fietsenmaker. :D
De Pinion kan je registreren op hun website , C-serie krijgt 2 jaar en de P-serie 5 jaar garantie. Bij de C-serie verlengbaar mits betaling,denk ik.
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

@rideopium.
So I guess after the premiére of the Pinion and Stromer event on the 12th of july you will be able to tell us if
the new Pinion shifter will also be available on the Opium bikes?
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

P312 schreef: 29 jun 2022, 10:00 Hallo allemaal,

Ben eerlijk, vind die opium steeds mooier worden!!!
Als betrouwbaarheid en service van goed kwaliteit is dan is mijn keuze snel gemaakt...ik denk dat ik maar even afreis naar eurobike in Frankfurt om hem van dichtbij te bewonderen.
Iemand ervaring met FIT display?
Dan moet je nog aantal jaar wachten voordat dat uitgekristalliseerd is….voor dit geld kies ik inderdaad voor bedrijf dat ik al ken. Want laten we eerlijk zijn het is gewoon een Stromer kloon, al roept bedrijf heel hard dat dat niet zo is.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zou kunnen. Maar het hart van het systeem bestaat al jaren, dus dat hoeft nauwelijks uit te kristalliseren...

En dat de fiets qua uiterlijk nogal wat van een ST3 weg heeft, wil niet zeggen dat de electronische- en software architectuur dat ook doen. Het lijkt er zelfs sterk op dat die compleet anders zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Het ging mij ook om het uiterlijk.

Ik ben ook echt benieuwd naar de ervaringen van de mensen die op deze fietsen gaan rijden. 😁
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 04 jul 2022, 23:14 En dat de fiets qua uiterlijk nogal wat van een ST3 weg heeft, wil niet zeggen dat de electronische- en software architectuur dat ook doen. Het lijkt er zelfs sterk op dat die compleet anders zijn.
Volgens mij is de software dan het enige wat niet gekopieerd is van Stromer.
Veel hardware is identiek...design is identiek.

Maar dat wil zeker niet zeggen dat het een slechte fiets wordt...als het ze lukt een storingvrij(ere) fiets te maken dan stromer met hetzelfde design...goed garantie afhandeling etc....dan kan dit zeker een succes worden !
Klever is ook goed bezig ... maar design technisch winnen ze het niet bij de meeste mensen................
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Het design is gewoon een klassieke fietskader zoals die al tientallen jaren bestaat. En hier wordt net gedaan alsof Stromer de enige is die hardware van andere fabrikanten mag gebruiken en alle andere merken Stromer kopiëren.
Hun fiets met Pinion beginnen ze nu maar te leverenen terwijl ze op dit gebied 2,5 tot 3 jaar achter huppelen op andere merken.
Plaats reactie