Klever X-Speed PINION Alpha

pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Niwla schreef: 24 jun 2022, 11:34
Jins schreef: 24 jun 2022, 11:19
Mothboy schreef: 24 jun 2022, 01:30 Rijd zelf geen Klever maar als je regelmatig wilt controleren als de spanning van je riem nog binnen de toegestane marge zit zijn dit enkele tools om deze te meten. :D
https://shop.carbondrive.net/en/Shop/To ... t-Tension/.
App installeren op je GSM, kost niets.
Belt spanning controleren met een app? :bn:
Ja met app, Via geluidsmeting meting van resonantie frequentie, is geen nieuwe techniek er bestaan al lang meettoestellen op dit meetprincipe. App's sinds de opkomst van apps.
fabrikant heeft hier tabellen met referentie waarden over en waarschijnlijk ook de app.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

pedelecer schreef: 24 jun 2022, 13:17
Niwla schreef: 24 jun 2022, 11:34
Jins schreef: 24 jun 2022, 11:19
App installeren op je GSM, kost niets.
Belt spanning controleren met een app? :bn:
Ja met app, Via geluidsmeting meting van resonantie frequentie, is geen nieuwe techniek er bestaan al lang meettoestellen op dit meetprincipe. App's sinds de opkomst van apps.
fabrikant heeft hier tabellen met referentie waarden over en waarschijnlijk ook de app.
Voor wie daarin geïnteresseerd is:

https://www.gatescarbondrive.com/products/tools

Ik ga hem ook proberen.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Niwla schreef: 24 jun 2022, 11:34
Jins schreef: 24 jun 2022, 11:19
Mothboy schreef: 24 jun 2022, 01:30 Rijd zelf geen Klever maar als je regelmatig wilt controleren als de spanning van je riem nog binnen de toegestane marge zit zijn dit enkele tools om deze te meten. :D
https://shop.carbondrive.net/en/Shop/To ... t-Tension/.
App installeren op je GSM, kost niets.
Belt spanning controleren met een app? :bn:
Even opzoeken, eigenlijk luisterd de GSM naar de frequentie als je de riem aanslaat.
CD9DEB7E-4286-4FAB-B74C-829772AA6E31.png
CD9DEB7E-4286-4FAB-B74C-829772AA6E31.png (462.33 KiB) 777 keer bekeken
Uiteraard moet je dan ook die frequentie weten, afhv de riemwiel diameters en lengte riem, maar daar is ook een app voor.
Laatst gewijzigd door Jins op 24 jun 2022, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Mono schreef: 24 jun 2022, 13:10 Wat moet deze afstand dan zijn?
2 mm ongeveer. De sensor hangt op een dun plaatje en kan je makkelijk buigen (je kan ook je trapas demonteren en de volgorde van de spacers/sensorplaatje wijzigen). De magneten zitten in een kunststof ring en draaien mee rond met de trapas, daar moet je niet aan zijn.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Is het mogelijk de lader te resetten?
Ik wilde zojuist mijn fiets aan de lader hangen voor de trip van morgen. Zoals altijd eerst de stekker in het stopcontact. Het lampje op de lader bleef uit.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Niwla schreef: 03 jul 2022, 20:18 Is het mogelijk de lader te resetten?
Ik wilde zojuist mijn fiets aan de lader hangen voor de trip van morgen. Zoals altijd eerst de stekker in het stopcontact. Het lampje op de lader bleef uit.
Reset is stekker uit het stopcontact en even wachten. Als dat niet helpt, schakelaar enkele keren uit/aan, lukt het dan de schakelaar aan laten (intern slecht contact) en niet meer uitzetten. De schakelaar doet wat de stekker doet, spanning ja of nee. Lukt dat ook niet is de lader stuk. Dat wordt repareren of vervangen.

De laatste lader die hier ter reparatie was binnengekomen (42V voor een 10S accu) had het volgende probleem: geen LED en niet laden —> zekering op de print stuk en de oorzaak was een slechte diode in de primaire brug gelijkrichter. Dat was een “easy fix” maar dat is niet altijd zo. In dit geval kost een reparatie een half uurtje werk en enkele componenten die samen nog geen euro kosten.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Jins schreef: 03 jul 2022, 20:50
Niwla schreef: 03 jul 2022, 20:18 Is het mogelijk de lader te resetten?
Ik wilde zojuist mijn fiets aan de lader hangen voor de trip van morgen. Zoals altijd eerst de stekker in het stopcontact. Het lampje op de lader bleef uit.
Reset is stekker uit het stopcontact en even wachten. Als dat niet helpt, schakelaar enkele keren uit/aan, lukt het dan de schakelaar aan laten (intern slecht contact) en niet meer uitzetten. De schakelaar doet wat de stekker doet, spanning ja of nee. Lukt dat ook niet is de lader stuk. Dat wordt repareren of vervangen.

De laatste lader die hier ter reparatie was binnengekomen (42V voor een 10S accu) had het volgende probleem: geen LED en niet laden —> zekering op de print stuk en de oorzaak was een slechte diode in de primaire brug gelijkrichter. Dat was een “easy fix” maar dat is niet altijd zo. In dit geval kost een reparatie een half uurtje werk en enkele componenten die samen nog geen euro kosten.
Mijn lader heeft geen schakelaar. Heb hem al een tijdje van de stroom af gehad maar na de stroom erop geen verandering.

Morgen maar bellen met de FM. Gelukkig is het een garantie-gevalletje. Helaas morgen niet op de fiets naar het werk maar daar ligt wel m’n extra lader :D
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Is er misschien een zekering die je van buitenaf kan vervangen? Of aan de net ingang of eentje waar je een dopje van kan afdraaien. Moet je die zekering uiteraard ook nog hebben om enig verschil te maken…
Mono
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2022, 12:10
Locatie: Nederweert
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10.000

Kijk eens na de voedingskabel die je in het stopcontact steekt.
Op het punt waar de stekker overgaat van stekker na kabel (volgens mij is het een euro stekker) die je in de ladersteekt.
Als je daar de aders bloot ziet liggen (blauw, bruin, groen/geel) dan zou je daar een kabelbreuk kunnen hebben wat de oorzaak kan zijn dat de lader geen stroom krijgt.
Je kunt voorzichtig met de kabel een beetje heen en weer bewegen en kijken of je lampje van de lader rood gaat branden anders kun je ook nog als je iemand kent die de kabel even door kan meten weet je het zeker.
Klever leverd namelijk niet de hoogste kwaliteit kabels mee.
Mono
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2022, 12:10
Locatie: Nederweert
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10.000

Ik ben aan het kijken na remblokjes voor en achter voor op mijn Alpha maar nu lees ik in de Handleiding van Magura dat je orginele blokjes moet gebruiken ivm verzekering van de fiets.
Is dit echt zo of is dit gewoon een marketing ding want als ik zo kijk zijn er heel wat merken te krijgen.
Achter zitten er type 7.P1 in maar voor heb ik ze er nog niet uit gehad maar ik schat zo dat dit 9.P is
Met de orginele blokken heb ik best veel rem geluid dus mijn vraag is nu wat zijn jullie ervaringen
Welk merk of type rijden jullie en hoe gedragen zij zich bij droog, vochtig of Natte weersomstandigheden
en wordt aan de voorwiel inderdaad type 9.P gebruikt ?
Plaats reactie