Triathlon stuur

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik heb wat research verricht omdat ik er ook belang bij heb ivm het gebruik van innerbars. Zo kunnen we ook discussies alleen op basis van meningen beslechten (zoals Silvia al aanhaalde), al gaat het hier maar om een (grote) Nederlandse verzekeraar.

Groetjes Peter

De volgende reactie kreeg ik van Enra:
________________________________

Geachte heer Gillis,

Ik kan u enkel vanuit onze voorwaarden een antwoord op uw vraag geven. In onze voorwaarden zijn 2 artikelen van belang:

Artikel 6 Wat is niet verzekerd? Niet verzekerd is schade ontstaan:

6.1 doordat de high speed E-bike een technische wijziging heeft ondergaan (o.a. opgevoerd) in strijd met de wettelijke bepalingen. Volgens mij is wettelijk nergens geregeld dat op een SP geen Triatlhon stuur of innerbars mag worden gemonteerd. Daar er niet een dergelijke wettelijke bepaling is, kunnen wij ons als verzekeraar na een schade niet op de uitsluiting beroepen.

En

6.6 doordat u opzettelijk of door roekeloosheid schade heeft veroorzaakt met of aan de high speed E-bike, of als dit met uw toestemming is gebeurd. Het monteren van een triatlhon stuur of innerbars maakt niet dat als een bestuurder op de SP rijdt en gebruik maakt van deze onderdelen, hij/zij bij een eventuele aanrijding roekeloos heeft gereden. Dat zal van geval tot geval beoordeeld moeten worden. Kan mij zo voorstellen dat met 45 km per uur met de armen op het triatlhonstuur door de binnenstad rijden onder omstandigheden als roekeloos kan worden bestempeld.

Ik hoop dat u iets aan mijn antwoorden heeft

Met vriendelijke groet,

Steven Schröder

Manager acceptatie / schade

www.enra.nl
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Mmm, “in geval van” staat de uitkomst al vast.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

In geval van innerbars durf ik het aan omdat ik (bijna) net zo snel de remhendels kan bedienen als wanneer ik mijn handvaten gebruik. Een triathlonstuur vind ik een ander verhaal. De afstand tot de remhendels is groter en je moet je oprichten voor je kunt remmen
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Vigor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mei 2022, 22:42
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 8500

Wat mij betreft, ik heb onlangs een zware val gedaan, verzekeringen hebben zowel mijn lichamelijke letsels, als alle schade aan de fiets, na bezoek van een expert, zonder verdere discussie, volledig vergoed, overeenkomend met wat Peter als antwoord kreeg.
Plaats reactie