motor tuning instellen zonder app?

Plaats reactie
wfa
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2022, 18:06
Merk SP: Stromer

Heb een vraag over de instellingen motor tuning. in de App kan ik de snelheid, het koppel en de beweeglijkheid instellen. Dit lukt, als ik goede verbinding heb.
je hebt dan de instellingen, Standaard, sneeuw, stad, Rit en eigen. Ik heb de snelheid en het koppel iets hoger gezet en nu rijd de fiets fijn naar mijn zin. Maar deze instellingen kan ik niet wijzigen op de fiets zelf. Daar kan ik alleen de gevoeligheid en de remsensor aanpassen.

Mijn vraag is nu, Stel dat mijn app niet meer werkt of ik kan een paar dagen geen verbinding meer krijgen met de app. Hoe moet ik dan al deze instellingen terug wijzigen want op de fiets kan het niet. Kan de dealer die instellingen wel wijzigen zonder app?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet niet of de dealer dit kan.

Maar is dit niet vooral een hypothetische vraag? Dan moet dus al én de app niet werken (installeer je 'm even opnieuw) én je wil nét per se in getunede stand 2 rijden (motor tuning werkt namelijk alleen in stand 2), én die wil je uitgerekend op dat moment per se wijzigen.

Hoe vaak gaat dat voorkomen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 11 jul 2022, 19:30 Hoe vaak gaat dat voorkomen?
Bij mij iig nooit :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

wfa schreef: 11 jul 2022, 19:26 Hoe moet ik dan al deze instellingen terug wijzigen want op de fiets kan het niet. Kan de dealer die instellingen wel wijzigen zonder app?
Eens standje twee staat zoals dat voor jou goed aanvoelt ga je daar niets meer willen aan wijzigen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Ken_D
Dealer
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jul 2022, 23:15
Locatie: Adegem, België
Merk SP: Stromer ST3 Pinion

Stromeur schreef: 11 jul 2022, 19:30 Ik weet niet of de dealer dit kan.

Maar is dit niet vooral een hypothetische vraag? Dan moet dus al én de app niet werken (installeer je 'm even opnieuw) én je wil nét per se in getunede stand 2 rijden (motor tuning werkt namelijk alleen in stand 2), én die wil je uitgerekend op dat moment per se wijzigen.

Hoe vaak gaat dat voorkomen?
Kunnen we jammer genoeg niet.

Is inderdaad enkel te doen via de app.
Speed-Pedelec Enthusiast
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Kan je stand 2 op een st3 eigenlijk krachtiger instellen als stand 3?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee. Ik heb me (lang lang) geleden weleens laten vertellen dat alles in stand 2 voluit vergelijkbaar is met stand 3, maar dan nét wat zuiniger. Is wel jaren geleden, maar lijkt me onlogisch als Stromer een lagere ondersteuningsstand meer gaat laten ondersteunen (en verbruiken).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb me juist laten vertellen dat alles op max in stand 2 gelijk is aan stand 3... Maar aangezien ik alleen maar op demo Stromers heb gereden (dus nooit met app erbij) heb ik hier nooit mee kunnen experimenteren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie