Magura MT2 remhendel

Plaats reactie
Tommie ST2 S white
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2022, 13:49
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 11445

Door een val vanwege gladheid is de rechter remhendel (achterrem) van mijn Stromer ST2 Sport gebroken.
Ik heb zo'n beetje heel het internet afgestruind naar een vervangende hendel of complete remgreep. Helaas heb ik deze nergens kunnen vinden.
Type is zover ik heb kunnen terugherleiden Magura ST2 met schakelaar. Afbeelding van complete remgreep met connector is te zien op:
https://www.pedelecforum.de/forum/index ... kte.85021/

FM heeft contact gehad met Stromer en kwam met alternatieven zodoende denk ik dat de hendels en complete remgrepen niet meer leverbaar zijn. Wat betreft de alternatieven die aangegeven zijn maak ik mij zorgen of deze passen op de connectors (2 pins, female) die op de kabels zitten.

Heeft iemand ervaring met vervangende hendel(s), remgrepen of andere oplossingen?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

J3R kocht er eentje en kocht meteen een tweede als reserve, met een beetje geluk heeft ie die nog liggen : viewtopic.php?p=37829#p37829
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tommie ST2 S white schreef: 12 apr 2022, 12:32 FM heeft contact gehad met Stromer en kwam met alternatieven zodoende denk ik dat de hendels en complete remgrepen niet meer leverbaar zijn. Wat betreft de alternatieven die aangegeven zijn maak ik mij zorgen of deze passen op de connectors (2 pins, female) die op de kabels zitten.
Als Stromer deze alternatieven aanbrengt, dan mag je er vanuit gaan dat de alternatieven passen. En zo niet, dan lijkt me dat het probleem van je FM.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Tommie ST2 S white schreef: 12 apr 2022, 12:32 Door een val vanwege gladheid is de rechter remhendel (achterrem) van mijn Stromer ST2 Sport gebroken.
Ik heb zo'n beetje heel het internet afgestruind naar een vervangende hendel of complete remgreep. Helaas heb ik deze nergens kunnen vinden.
Type is zover ik heb kunnen terugherleiden Magura ST2 met schakelaar. Afbeelding van complete remgreep met connector is te zien op:
https://www.pedelecforum.de/forum/index ... kte.85021/

FM heeft contact gehad met Stromer en kwam met alternatieven zodoende denk ik dat de hendels en complete remgrepen niet meer leverbaar zijn. Wat betreft de alternatieven die aangegeven zijn maak ik mij zorgen of deze passen op de connectors (2 pins, female) die op de kabels zitten.

Heeft iemand ervaring met vervangende hendel(s), remgrepen of andere oplossingen?
Bij mij zit er nu Magura MT5E op - ST2 2015, ik had na een val (zomer 2020) ook een flinke speling/schaaf aan een remhendel. Afgelopen oktober stopte hij met remmen op de motor, bleek de kabel maar ik heb ook de remunit maar laten vervangen. Werkt perfect, ik vind deze eigenlijk nog fijner ook, je kan de rem tegenhouden en alleen de schakelaar indrukken dus dan rem je puur en alleen af op de motor, totdat je bij 8kmh de frictieremmen nodig hebt (dan stopt het recupereren) :lol: :cool2:

PS: ik heb dit door de FM laten doen, meeste doe ik zelf - maar de Magura remmen ontluchten, daar krijg ik persoonlijk bijna nachtmerries van :lol: :shock:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

MT4e en de MT5e gebruiken dezelfde remhendels. Bij de remhendels zit er wel een kat in het zakje. Als je er een besteldt moet je wel opletten welke want je hebt namelijk
openers en closers. Een closer is met een normaal open contact dus als je remt sluit het contact en brandt je remlicht. Een opener is met een normaal gesloten contact dus als je remt opent het
contcact. Deze wordt gebruikt om de motorondersteuning te onderbreken heb ik eens ergens gelezen (denk dat meer gebruikt wordt bij gewone pedelecs tot 25km/h daar deze geen remlicht hebben).
Tommie ST2 S white
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2022, 13:49
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 11445

Hi allemaal,

Nog bedankt voor de hulp en de tips :bf:
Ondertussen heb ik voor en achter compleet nieuwe MT02 remsets kunnen laten monteren door FM. Complete set (á €270,-) is het enige wat leverbaar is van deze remmen. Losse onderdelen zijn niet (nieuw) verkrijgbaar. Gelukkig kon ik het claimen bij de verzekering omdat de schade kwam door éénzijdig ongeval.
Heb wel de gedemonteerde onderdelen teruggevraagd en heb nu dus wel wat reserve onderdelen :cool2:

Fiets remt weer als een malle!
Plaats reactie