Route Schellebelle-Brussel

Plaats reactie
FreyaSlootmans
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2022, 10:26
Locatie: Wichelen
Km-stand: 50

Dag iedereen,

Ik ben momenteel sterk aan het overwegen een speed pedelec te kopen. Momenteel heb ik een (hele oude) elektrische fiets waarmee ik net tot in Gent geraak (25 km), maar ik zou ook graag de auto vervangen tijdens mijn dagen op kantoor in Brussel.
Het zal waarschijnlijk de Ellio worden, aangezien ik dus minstens 1 keer per week naar Brussel moet (50 km).
Ik moet niet in centrum Brussel zijn, maar tegen Zaventem (Haren).

Volgende week kan ik waarschijnlijk enkele dagen testrijden met de Ellio, en ik wil dan ook al eens naar Brussel met de fiets.
Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik best kan rijden. Een mix van de routeplanner van de fietsersbond, de fietssnelwegen en google maps bracht me bij een route via Dendermonde (N17), dan de F23 op tot in Vilvoorde en zo verder via de R22 tot aan mijn werk. Het is niet de kortse route, want 53 km (eigenlijk ook geen idee of ik die afstand kan overbruggen, waarschijnlijk sowieso niet op maximale ondersteuning de hele weg).

Zijn er andere opties? Is de fietssnelweg Aalst-Londerzeel, en dan zo verder via Kapelle op den bos, een betere optie?

Alvast bedankt om mee te denken!
franky1966
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2022, 19:46
Locatie: Lede
Merk SP: Klever N Roqeu
Km-stand: 1400

Hallo ,

Ik doe de route van Lede naar anderlecht = ongeveer 35 km....en doe er ongeveer 1 uur en 5 minuten over met gemiddelde snelheid van 32 km
Ik ga vanaf aalst naast de dender tot liedekerke en vandaar de fietsbaan F209 tot in Anderlecht . Dus rustige en veilige weg maximum 3 km zonder fietspad ,,,rest mooie natuur :-).
Ook met speedpedelec klever NRoqeu .....kan sneller maar hoeft nietvoor mij, ik rijd in standje Tour op 3 dus naar haren zal ongeveer dezelfde tijd zijn denk ik .
Plaats reactie