Spurcycle fietsbel: inhalen onder begeleiding van een Tibetaanse gong

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nix mis mee denk ik ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Fre911
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
Locatie: Zuid West Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
Km-stand: 12000

Stromeur schreef: 21 jul 2022, 21:09 Inmiddels is er ook de SpurCycle Compact bel. Dit hád een budget-SpurCycle moeten worden, het streven was naar een prijs vanaf 35 dollar, maar dat is de fabrikanten niet gelukt. Hij kost $42.00:



SpurCycle Compact.jpg
Iemand ervaring met die Spurcycle Compact versie? 43 euro vs 75 euro voor de gewone scheelt toch een stuk. Ofwel de Crane E-Ne voor 30 euro ... Keuzes :)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stop ze allemaal eens in Google : er zijn wel wat reviews te vinden (zowel testen als reviews van mensen die de bel aangekocht hebben) en er staat geluidsmateriaal op YouTube ... maar, zelf ondervinden is nog altijd het beste.

Ik heb in 2018 een Spurcycle aangekocht, maar als ik momenteel een nieuwe bel zou moeten kopen dan zou het - op basis van wat ik er over kan vinden op het www - een Crane E-ne worden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Fre911
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
Locatie: Zuid West Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
Km-stand: 12000

Golvas schreef: 21 aug 2022, 20:06 Stop ze allemaal eens in Google : er zijn wel wat reviews te vinden (zowel testen als reviews van mensen die de bel aangekocht hebben) en er staat geluidsmateriaal op YouTube ... maar, zelf ondervinden is nog altijd het beste.

Ik heb in 2018 een Spurcycle aangekocht, maar als ik momenteel een nieuwe bel zou moeten kopen dan zou het - op basis van wat ik er over kan vinden op het www - een Crane E-ne worden.
Heb ik al gedaan maar van die compact vind ik niet veel terug. Zal ook zo'n Crane worden denk ik. Het is en blijft maar een bel en het stopt ergens :D
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lijkt me een verstandige keuze ... op basis van mijn beleving vind ik persoonlijk de Spurcycle gehyped en overroepen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Ik heb ook zitten twijfelen, had uit nood ooit bij Gamma een fietsbelletje van 3 euro gekocht, beetje gammel spul, maar ik werd altijd gehoord en zolang hij het deed blijven gebruiken en anders had ik de toeter altijd nog. Keer voorzichtig de fiets op zijn kop gezet en toen was hij al stuk door plastic wat brak.

Je krijgt allicht echt iets goeds voor de prijs die je betaalt voor de SpurCycle-bel, maar ik ben naar mijn lokale fietszaak gegaan en heb daar een BBB Noisy-fietsbel gekocht voor om en nabij tien euro. Tot nu toe lijkt ook daarop iedereen te reageren. Of het kwaliteit is zal ik merken op de langere termijn.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Cauw31
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 mar 2022, 05:14
Locatie: Vl-Brabant
Merk SP: Stromer St3 pinion
Km-stand: 0

ik heb deze van M-Wave gekocht. Compact, luid en niet te duur :D
https://www.bike-discount.de/en/m-wave- ... -bike-bell
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

tjeerd schreef: 22 aug 2022, 10:00 Ik heb ook zitten twijfelen, had uit nood ooit bij Gamma een fietsbelletje van 3 euro gekocht, beetje gammel spul, maar ik werd altijd gehoord en zolang hij het deed blijven gebruiken en anders had ik de toeter altijd nog. Keer voorzichtig de fiets op zijn kop gezet en toen was hij al stuk door plastic wat brak.

Je krijgt allicht echt iets goeds voor de prijs die je betaalt voor de SpurCycle-bel, maar ik ben naar mijn lokale fietszaak gegaan en heb daar een BBB Noisy-fietsbel gekocht voor om en nabij tien euro. Tot nu toe lijkt ook daarop iedereen te reageren. Of het kwaliteit is zal ik merken op de langere termijn.
Nou, dat blijkt dus bij mij niet de kwaliteit te zijn die ik er van had verwacht. In het begin werkte het prima, trekker overhalen en hij sloeg tegen de bel aan. Nu bijna een seizoen verder slaat hij soms al niet meer tegen de bel aan, alsof het scharniertje waarover ik de trekker naar achteren trek minder soepel wordt. Ik ga het nog even met een druppel smeermiddel aankijken, maar anders ben ik er wel klaar mee. Komt de Spurcycle toch serieus in beeld ;p
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

tjeerd schreef: 23 nov 2022, 10:42 Nou, dat blijkt dus bij mij niet de kwaliteit te zijn die ik er van had verwacht. In het begin werkte het prima, trekker overhalen en hij sloeg tegen de bel aan. Nu bijna een seizoen verder slaat hij soms al niet meer tegen de bel aan, alsof het scharniertje waarover ik de trekker naar achteren trek minder soepel wordt. Ik ga het nog even met een druppel smeermiddel aankijken, maar anders ben ik er wel klaar mee. Komt de Spurcycle toch serieus in beeld ;p
Van de Spurcycle zijn er veel kopieën in omloop. Het is niet omdat je "de prijs" hebt betaald dat je automatisch de kwaliteit krijgt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Aan de andere kant: ik rijd nu al bijna 4,5 jaar met de Spurcycle rond en hij doet het nog steeds als op dag 1. Toegegeven: ik heb mijn fiets nooit op de kop gezet, maar ik rijd wel het hele jaar rond door weer en wind.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie