Daar maak je een punt.
Mijn Power Tube 500 kost zo rond de 800 voor werkelijk 483 Wh, als je er nieuw aan kan komen. Ruim € 1650 per kWh, en dat is duurder dan een BQ983 in een aanbieding. Het lage aanbod houdt de prijzen hoog, wel is er inmiddels een Duits bedrijf dat voor € 500 een 461 Wh vervanger aanbiedt.
De Power Tube 625 (630 Wh) is in aanschaf niet duurder en per kWh met nog geen € 1300/kWh dus behoorlijk vriendelijker geprijsd (de prijs van € 1000/kWh die ik in de vorige post noemde was fout, dat was gebaseerd op de prijs van de vervanger). Die is fysiek langer, en daar kan ik dus niks mee.
Ik begin steeds meer te denken dat de accu van een EV die diep onderin de auto zit weggestopt geen verdienmodel heeft voor de vervangingsmarkt. Maar accu's die vervangbaar zijn hebben dat iig wel.
Ik heb voor de gein eens gekeken naar de accu van mijn fototoestel. Een origineel mag je kopen voor rond de 60-65 euro en daar krijg je 8,7 Wh voor, da's een slordige € 7000 per kWh. Oké appels en peren, maar toch...