Een Bordu moet je niet doorslijpen, de scharnieren zijn een veel zwakker punt.
@Peerke: Reinout heeft als ik het goed heb de eerste versie van dit slot, dus die zonder staalkabel.
Slot voor Stromer
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Klopt Freddy, naar aanleiding van de kritiek is de tex lock twee jaar geleden verbeterd met een staalkabel
Peter
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Als ik dit type slot opzoek, wordt deze precies niet meer geleverd met de plus/XPlus sleutel..
Ik ben op zoek naar een breed ringslot (78mm?) met een plus/Xplus sleutel. Maar ik kan het nergens vinden
-
- Expert
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
- Locatie: Gent
- Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
- Km-stand: 10.000
Er is de SHIELD-XPlus-5755L met XPlus sleutel
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
willemt schreef: ↑29 jul 2022, 08:30Er is de SHIELD-XPlus-5755L met XPlus sleutel
Hmm, op de technische tekening op hun website staat die afgebeeld als 59mm breedte
Ringslot SHIELD 5755L XPlus
Volgens de site 78 mm.
Let wel op de variant die wordt geplaatst; verzekeringen eisen dat de sleutel niet uitneembaar is bij een open slot.
Ik heb de voorganger gemonteerd op een ST3; de Abus 5750L R versie.
Abus SHIELD-5755L-XPlus:
Volgens de site 78 mm.
Let wel op de variant die wordt geplaatst; verzekeringen eisen dat de sleutel niet uitneembaar is bij een open slot.
Ik heb de voorganger gemonteerd op een ST3; de Abus 5750L R versie.
Abus SHIELD-5755L-XPlus:
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
-
- Runner-up
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 mei 2022, 15:50
- Locatie: Leiden
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 0
Zijn er hier nog mensen die de Tex Lock 2.0 X-Lock aangedurfd hebben?
Ik heb veel over het 1e debacle gelezen, maar kan weinig vinden over deze vernieuwde versie. Ben zeer benieuwd naar die ervaringen...alvorens ik aan een Ivy of Iven moet.
Ik heb veel over het 1e debacle gelezen, maar kan weinig vinden over deze vernieuwde versie. Ben zeer benieuwd naar die ervaringen...alvorens ik aan een Ivy of Iven moet.
Eindelijk! ST3 Pinion LE
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 jun 2022, 14:04
- Locatie: Buggenhout
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion
- Km-stand: 1340
Ik wou even weten of er al mensen ervaring hebben met de Hiplok D1000?
Het is niet goedkoop maar onze fietsen zijn ten slotte ook niet goedkoop...
Het is niet goedkoop maar onze fietsen zijn ten slotte ook niet goedkoop...
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dat soort sloten zijn ontzettend irritant. Je kunt ze alleen gebruiken om je fiets aan een redelijk dunne paal of stellage vast te hangen als je fiets daar tegenaan staat. Zeker met de dikke Stromer frames kan je bijna niks.
Geef mij maar gewoon een flink kettingslot, ART 2 of 3. 1000x praktischer, en onderin je fietstas ligt hij niet in de weg.
Geef mij maar gewoon een flink kettingslot, ART 2 of 3. 1000x praktischer, en onderin je fietstas ligt hij niet in de weg.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Junior
- Rookie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 aug 2022, 10:31
- Locatie: Leiden
- Merk SP: Stromer ST1
- Km-stand: 7000
De site van enra waar een tweede slot geen insteekslot mag zijn:
Gebruik altijd een tweede slot
Het openbreken van twee sloten met een aparte cilinder kost een fietsendief te veel tijd. Hierdoor zullen fietsendieven uw fiets eerder laten staan dan een fiets zonder tweede slot. Voor fietsen die duurder zijn dan € 3.500 is het zelfs verplicht om een tweede slot te gebruiken. Dit geldt voor alle fietsen behalve racefietsen en mountainbikes. De insteekketting telt niet als tweede slot.
Bron: https://www.enra.nl/tweede-slot/
Die wordt helaas tegengesproken door:
Het is belangrijk dat uw fiets is voorzien van een ART-goedgekeurd slot, met minimaal 2 sterren. Dit kan een vast gemonteerd slot zijn of een kettingslot. Of uw slot aan de eisen voldoet en dus door ons geaccepteerd wordt kunt u zien op www.stichtingart.nl. De rijwielhandelaar kan u ook vertellen of het een goedgekeurd slot is.
Als na diefstal blijkt dat er op uw fiets geen slot gemonteerd of gebruikt was wat voldoet aan de door ons gestelde eisen, kan dit invloed hebben op de uitkering.
Om bij diefstal in aanmerking te komen voor een uitkering is het noodzakelijk dat uw fiets op slot stond en dat u de sleutels aan ons kunt overdragen.
Is uw fiets duurder dan € 3.500? Dan gelden er aanvullende regels. Deze vindt u hier. Deze regel van het verplichte tweede slot geldt (nog) niet voor een high speed E-bike. Maar we raden het u wel aan!
Bron: https://www.enra.nl/verzekeringen/enra- ... rzekering/
Wat is een goedgekeurd slot? (derde vraag van onder)
Ik ben nog gebeld door Enra en ze geven aan dat het tweede slot nog niet verplicht is bij SP.
Ik heb in eerste instantie een breed (2*) ABUS Shield 5650l ringslot geprobeerd, maar die past .... net .... niet. Ik heb 'm omgeruild voor een (2*) AXA Imenso large. Die past ruim. Daarnaast nog een 2* kettingslot: hoeft nog niet
Gebruik altijd een tweede slot
Het openbreken van twee sloten met een aparte cilinder kost een fietsendief te veel tijd. Hierdoor zullen fietsendieven uw fiets eerder laten staan dan een fiets zonder tweede slot. Voor fietsen die duurder zijn dan € 3.500 is het zelfs verplicht om een tweede slot te gebruiken. Dit geldt voor alle fietsen behalve racefietsen en mountainbikes. De insteekketting telt niet als tweede slot.
Bron: https://www.enra.nl/tweede-slot/
Die wordt helaas tegengesproken door:
Het is belangrijk dat uw fiets is voorzien van een ART-goedgekeurd slot, met minimaal 2 sterren. Dit kan een vast gemonteerd slot zijn of een kettingslot. Of uw slot aan de eisen voldoet en dus door ons geaccepteerd wordt kunt u zien op www.stichtingart.nl. De rijwielhandelaar kan u ook vertellen of het een goedgekeurd slot is.
Als na diefstal blijkt dat er op uw fiets geen slot gemonteerd of gebruikt was wat voldoet aan de door ons gestelde eisen, kan dit invloed hebben op de uitkering.
Om bij diefstal in aanmerking te komen voor een uitkering is het noodzakelijk dat uw fiets op slot stond en dat u de sleutels aan ons kunt overdragen.
Is uw fiets duurder dan € 3.500? Dan gelden er aanvullende regels. Deze vindt u hier. Deze regel van het verplichte tweede slot geldt (nog) niet voor een high speed E-bike. Maar we raden het u wel aan!
Bron: https://www.enra.nl/verzekeringen/enra- ... rzekering/
Wat is een goedgekeurd slot? (derde vraag van onder)
Ik ben nog gebeld door Enra en ze geven aan dat het tweede slot nog niet verplicht is bij SP.
Ik heb in eerste instantie een breed (2*) ABUS Shield 5650l ringslot geprobeerd, maar die past .... net .... niet. Ik heb 'm omgeruild voor een (2*) AXA Imenso large. Die past ruim. Daarnaast nog een 2* kettingslot: hoeft nog niet