Klever software, FM

Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Weet iemand of het mogelijk is om met de Klever software die de FM gebruikt het gewicht van de rijder in te stellen ?
En eventueel andere instellingen ? (koppel, enz)
Kan je als particulier zelf aan deze software geraken ?
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Dein Gewicht kannst Du selbst richtig einstellen. Mit den Taste I oder - in die Zahl navigieren. Durch Drücken der Taste + erhöht sich die markierte Zahl um 1.

Zu den anderen Fragen, weiß ich nichts.





Je kunt je gewicht zelf juist instellen. Gebruik de I of - toets om naar het nummer te navigeren. Door op de + toets te drukken wordt het gemarkeerde nummer met 1 verhoogd.

Ik weet niets over de andere vragen
PuMa
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2022, 10:45
Locatie: Langdorp
Merk SP: Klever X-Speed
Km-stand: 11800

Een andere vraag ivm de software :

Welk is de meest recente versie per type/uitvoering fiets?
Ik veronderstel dat er een verschil kan zijn per type zoals X-Speed, B-Speed of N-Rogue, maar ook per model binnen dat type.
Het kleurenscherm van de X-Speed Alpha heeft waarschijnlijk andere software dan de "gewone" X-Speed. Misschien is er zelfs een verschil per modeljaar?

In het topic van de Alpha wordt er de versie van de display firmware en die van de bluetooth vermeld. Maar de menu-items zijn niet dezelfde als die ik terugvind op mijn (niet kleuren) display.

Ik heb een X-Speed van maart 2022 (tweedehands aangekocht), en in de display vind ik het volgende
DCU: 6.C.BC
VCU: 6.A.B0
DRV: 5.8.52

Wie op dit forum weet wat wat is, en wat de meest recente versie zou moeten zijn?
En heeft die firmware effect op het gedrag van de motor? (inhouden na stilhouden pedalen bv)
Anders wordt het misschien een tripje naar een Klever-dealer.
fejity
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2022, 14:43
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 14000

Ik zit met exact dezelfde vraag hier.

Tweedehands Klever X Speed gekocht en dus geen vaste fietsmaker hier in de buurt.

Indien mogelijk zou ik zelf ook de firmware van de fiets up-to-date willen houden, maar vind hier niets van terug op de Klever website?!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Software updates worden uitgevoerd via de erkende Klever dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

fejity schreef: 01 aug 2022, 15:31 Indien mogelijk zou ik zelf ook de firmware van de fiets up-to-date willen houden
Biedt dat volgens jou een meerwaarde ? ... zo ja : welke ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hierom:
fejity schreef: 01 aug 2022, 15:31 dus geen vaste fietsmaker hier in de buurt
Maargoed, wellicht zit er wel een 'niet-vaste' Klever dealer in de buurt? Daar je onderhoud laten uitvoeren en vragen of ze en passent gratis ook even je FW willen updaten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Mijn x speed heeft 2 maanden geleden een jaarlijks onderhoud gehad en ik vroeg me af of mijn software ook geüpdate is?
Heeft iemand een idee?
BSN 21201212
CYC 0212
Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

Uit interesse, op welke manier past de Klever zich aan aan het gewicht? Welke variabelen zijn er waar de software dan aan gaat draaien?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jouw Klever past zich volgens mij helemaal niet aan aan het gewicht. Dat wordt volgens mij alleen gebruikt om het aantal verbruikte kcal te benaderen... Als je daar niet naar kijkt dan kan je die instelling lekker negeren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie