aankoopadvies Stromer ST3 2019 vs Flyer Upstreet 3 7.23 HS 2023

Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

pedelec123 schreef: 26 jul 2022, 16:20 Zojuist contact gehad met Qicq.
Zij geven aan dat de Klever N Roque in maat M/L bestaat (nog niet aanwezig bij hun), maar nog interessanter: na de zomer verwachten ze ook een maat L/XL van dit model. Dit zou maar zo een betere maat voor mijn lengte van 1,97 m kunnen zijn (?)
Met jouw lengte verwacht ik echt dat je de L/XL nodig hebt. Ik (1.95m) heb die 3 weken mogen beta-testen en beviel uitstekend. Lees maar eens het n-rogue beta test topic op dit forum. Eind augustus wordt hij (eindelijk) geleverd bij de FM :bp:
pedelec123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2019, 15:17

Beste allen,


De kogel is door de kerk!
Ik heb de Klever X-speed L en N-Rogue maat M bereden en maat L gepast (kwam net uit de doos) en was goed enthousiast over de N-Rogue.
Na wat speurwerk heb ik een dealer gevonden die de N-Rogue maat L voorradig had en deze heb ik besteld. Verwacht hem met een paar dagen.
Hij is dan ietsjes duurder dan de tweedehandse Stromer ST3, maar wel nieuw en volledige garantie nog.

Jullie bedankt voor de tip om de Klever N-Rogue te overwegen! Ik had er nog nooit van gehoord, moest zelfs flink wennen aan het design, maar ik ben overstag :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gaaf, van harte gefeliciteerd met je beslissing en je aankoop!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat ga je zeker geen spijt van krijgen. Heerlijke fiets, die N!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

FreddyH schreef: 25 jul 2022, 19:43 Precies.

Wat is de staat van de accu? Wat doe je als over 3,5 maanden en storing ontstaat en de controller vervangen moet worden? Of de motor? Of de accu geeft ineens de geest? Dan zit je ineens met 800 tot 1600 Euro aan kosten die niet door garantie gedekt zijn... Bij veel SP's durf ik dat risico te nemen, bij 1 merk zeer nadrukkelijk niet. Je raadt het al: Stromer.

De kosten van onderdelen zijn exorbitant hoog en de kans dat je ze nodig hebt is relatief groot.
Algemene indruk... 't is maar net hoe je het bekijkt, je kan 7500 euro uitgeven en dan jezelf een veilig gevoel geven met de garantie. Je kan ook een hele nette (als nieuwe) ST3 kopen met heel weinig kms (ik kocht mijn ST2 met 950km op de teller, alles voelde goed, zag er als nieuw uit en had altijd binnen gestaan)

Dan bespaar je 3000 euro of meer, mocht er onverhoopt iets kapot gaan, zou ik (zelf) het risico gewoon nemen. Inmiddels ben ik al 20000km verder, ruim 2.5 jaar verder en er is niets meer stuk gegaan dan een TMM sensor (die hield niet zo van zout). Het kwartje kan de verkeerde kant op vallen, maar goed, als ik 3000 euro kan besparen en wellicht een controller van 500 euro (ooit) zou moeten laten vervangen, of de motor voor 1200, lig ik niet wakker van. Just my cup of tea. En inmiddels rijd ik ruim 1200km/maand, dus ik zal er snel genoeg achterkomen, mocht er wat stuk willen gaan :geek:

In elk geval veel plezier met de Klever, TS! Goed dat je voor een achterwielmotor bent gegaan, ik hoor mensen SP's met middenmotor wel eens 'spijt-pedelecs' noemen... :D

Mijn ST2 had destijds nog 96% SOH, maar daar kwam ik pas aan na aankoop. Ik wist toen nog niet dat Vietz zo'n sterk gewaardeerde dealer was, ik had vanuit mn auto gebeld, met de Stromer in de kofferbak naar de meest dichtbijzijnde dealer, of ze hem ff op mijn naam konden zetten. Ik wilde natuurlijk niet GPS gevolgd worden door de vorige eigenaar ;p
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie