Maar wat ik zo lees uit jouw bevindingen had je beter een ST1 kunnen kopen...ik geef wat opmerkingen.
De 5e is voor mij soms nog te licht en had nog wat zwaarder mogen zijn, als ik tegen de 48km trap.ijdod schreef: ↑14 jul 2022, 14:50 Na een paar woon-werk ritten op de leen-ST1, wat observaties van de verschillen:
- De 5 gears van de ST2 zijn voldoende, maar zouden qua spacing iets beter kunnen; mn de hoogste is vrij zwaar. Wellicht te bereiken met een ander tandwiel? Van de 9 versnellingen op de ST1 gebruik ik in de praktijk alleen 5-8
Ik had liever een 2 tonige hoorn erop zitten, nog veel luider dan de huidige hoorn, dan horen ze tenminste iets. Nu gaat de personen met oordoppen op of in eerst kijken wat en wie er aankomt en dan denken ze “ oh een fietser “ of als je op een rotonde rijdt dat de auto’s gewoon voorrang nemen “ oh wat doet die fietser op de weg "- Een losse bel is noodzakelijk (op mijn fiets wel, op ST1 niet) omdat de claxon asociaal luid is. Geeft een schrikreactie in plaats van 'let op, er komt een sneller voertuig aan'.
Bij mij hoor je een zacht tikken van de versnelling, op mijn racefiets, is dat duidelijk veel harder.- De derailleur is stiller, men hoort je (nog) minder aankomen. Het geluid bij stille trappers is echter luider.
Ik kan mij niet voorstellen dat de ST2 zoveel minder is dan de ST1, de handleiding om een normale en goede ondersteuning te krijgen staat geheel beschreven op deze website.- De ST1 biedt merkbaar meer ondersteuning. Is mogelijk (hopelijk?) gerelateerd aan de storing. ST1 Omni draait nog op antieke firmware.
Mijn ST2 geeft volle kracht vooruit en klaagt nooit. 10500km, in weer en wind verder, en geen problemen met ondersteuning.