Nieuwe Stromer ST1 eigenaar

Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Volgens mij stelde iemand zijn nieuwe fiets voor ;)
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Edgecrusher schreef: 19 feb 2022, 08:40 Volgens mij stelde iemand zijn nieuwe fiets voor ;)

En stelde de vraag: “dank voor de tips”
(hoop op vele ongevalvrij en vlotte kilometers)
Bicarbonaat

voorlopig hou ik het kalm , er is net een storm en de bomen waaien in het rond ipv de wind die rondwaait
Claudioberry
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2021, 09:06
Locatie: Flevoland Noord
Merk SP: Stromer ST5 ABS
Km-stand: 15000

Golvas schreef: 18 feb 2022, 20:18 Beste vrienden, de vraag werd nog niet beantwoord :
Golvas schreef: 18 feb 2022, 18:09 Heeft jullie ST1 ook een spatlap ? ... hoeveel centimeters hangt ze boven de grond ? :bn:
De spatlap, die ik zelf aan een 150mm van Zijp spatbordverlenger heb geplaatst, hangt ca. 2 a 3 cm boven de grond. Ik heb ca. 2000km zonder spatlap gereden en was de smurrie die aan de onderkant van de SP en tegen de claxon gaat zitten helemaal zat. Mijn filosofie is: hoe dichter bij de grond hoe meer ie tegenhoudt. Ik heb nu totaal geen last meer van smurrie. Het ziet er misschien minder cool uit, maar is wel super functioneel.
Bijlagen
E86D9C42-2821-403F-9B5B-98E2654B4416.jpeg
E86D9C42-2821-403F-9B5B-98E2654B4416.jpeg (35.36 KiB) 744 keer bekeken
ST5 ABS L 2021 (ingeruild 2023@15400km)/ ST7 2023 / Bodyfloat / Ortlieb classic backrollers / GP5L / woon-werk 72km vv / 8000km per jaar / hele jaar door
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Netjes ! ... (wordt hier trouwens al ruim 2,5 jaar gepredikt ... :mrgreen: )
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Spindizzy
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2022, 18:08
Locatie: Houthalen
Merk SP: Stromer ST1 2022
Km-stand: 1020

Helaba, ik ben ook sinds eind vorige week een trotse eigenaar van een nieuwe ST1 :bp: !
Bijlagen
IMG_20220815_100935.jpg
IMG_20220815_100935.jpg (112.33 KiB) 599 keer bekeken
Duncan999
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2022, 19:14
Merk SP: Stromer St3

Claudioberry schreef: 16 jul 2022, 18:00
De spatlap, die ik zelf aan een 150mm van Zijp spatbordverlenger heb geplaatst
Welke spatlab heb jij gebruikt.
Claudioberry
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2021, 09:06
Locatie: Flevoland Noord
Merk SP: Stromer ST5 ABS
Km-stand: 15000

Duncan999 schreef: 15 aug 2022, 10:56
Claudioberry schreef: 16 jul 2022, 18:00
De spatlap, die ik zelf aan een 150mm van Zijp spatbordverlenger heb geplaatst
Welke spatlab heb jij gebruikt.
Gefeliciteerd met je ST1 !. Voor mijn ST5 heb ik een standaard Bibia Classic-spatlap genomen en er ter hoogte van de ombuigstrip 2 gaatjes in geboord en met twee zelftappers aan de kunststof Van Zijp-verlenging geschroefd. (De bevestiging met de ombuigstrip werkt niet vanwege de forse spatbordbreedte, vastschroeven was bij mij echt noodzakelijk.) Ik schreef eerder over een 150mm Van Zijp-verlenging , maar ik geloof dat ik de 175mm versie heb; in ieder geval de langste die verkrijgbaar is.
ST5 ABS L 2021 (ingeruild 2023@15400km)/ ST7 2023 / Bodyfloat / Ortlieb classic backrollers / GP5L / woon-werk 72km vv / 8000km per jaar / hele jaar door
Spindizzy
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2022, 18:08
Locatie: Houthalen
Merk SP: Stromer ST1 2022
Km-stand: 1020

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 08/08/22 de trotse eigenaar van een spiksplinternieuwe Stromer ST1 LCI Dark Grey Sport met de 983WH batterij en verende zadelpen van Kinekt als optie.
Sinds vorige week gebruik ik hem voor het woon-werkverkeer en krijg met moeite de permanente glimlach van mijn gezicht af na iedere rit :D
Ik kan tot op heden geen enkel minpunt vinden aan deze droomfiets maar had graag wel bevestigd dat een firmware update van deze fiets met een Android systeem telefoon voor mij (mijn type telefoon toch, Honor 8X (Huawei)) onmogelijk was! Dit gezegd zijnde heb ik de Iphone 13 van de kleinste thuis eens eventjes gekoppeld aan de fiets en met de onderstaande supertutorial (met dank aan StroMarco) was dit euvel gepiept in no time!!!

Enjoy!

Stromer ST1 2022 in combinatie met iPhone 13

Verwijderen app
- uitloggen in de Omni BT app
- app verwijderen van de telefoon

Verwijderen Stromer uit de Bluetooth lijst
- verwijder de Stromer uit de lijst met mogelijke Bluetooth connecties (vergeet apparaat)

Opnieuw installeren app
- vanuit de app-store de Omni BT app opnieuw installeren
- inloggen met je eigen Stomer account (optie ik heb al een Stromer account)

Belangrijk!!!!
- Geen verbinding maken vanuit de Bluetooth sectie van je telefoon. De verbinding wordt gemaakt vanuit de app.

Verbinding maken
- Zet je Stromer aan
- Kies de optie Bluetooth vanuit het service menu
- Zorg dat de optie Bluetooth in ingeschakeld
- Verwijder de oude koppeling met je telefoon
- Start de app op je telefoon
- Kies in het menu van de app voor de optie "Stromer"
- Kies de optie "Voeg een nieuwe Stromer toe"
- Bevestig nu in de app het koppelverzoek voor Bluetooth
- Selecteer nu jouw STROMER ST1
- Bevestig vervolgens STROMER SELECTEREN

Je krijgt nu het scherm met de afbeelding van een Stromer ST en de gegevens worden uitgewisseld. Nu is er contact tussen Stromer en de Omni BT app.

Je kan nu in de menu bij "Stromer Profiel" de verschillende instellingen aanpassen.

Hoe nu een update ophalen:
- zet in je telefoon de optie "Persoonlijke Hotspot" aan (Sta anderen toe.......)
- toegang tot het Service Menu starten ("Menu op het touchscreen van de Stromer vasthouden en gelijktijdig de rechter remhandel vasthouden. Ongeveer 4 seconden)
- je krijgt nu toegang tot het Service Menu
- Kies de opties Tethering
- Druk op "Enable"
- Druk op het touchscreen van de Stromer op de naam van je telefoon
- Bevestig op het touchscreen van de Stromer dat er gebruik kan worden gemaakt van de dataverbinding
- Je ziet nu op je telefoon (bij de Iphone 13 dus) linksboven een groen balkje verschijnen met het uur er in als bevestiging dat de hotsport wordt gebruikt
- De app gooit je nu zand in de ogen door op het telefoonscherm te vertellen dat er geen verbinding meer is. Dat betekent dat er geen Bluetooth verbinding meer is. Dat klopt, het is een dataverbinding geworden.
- Laat het lekker een minuutje of 10 samen staan (duurde zelfs zolang niet).
- Start op de Stromer weer het Service Menu (Menu vasthouden en rechter remhendel)
- Er is nu mogelijk nog een optie toegevoegd --> "Targetting"
- Selecteer "Targetting"
- Indien een nieuwe versie beschikbaar is gesteld voor jou, dan verschijnt deze daar.
- Selecteer de nieuwe software versie en bevestig de keuze

Op het touchscreen verschijnt vervolgens rechtsboven een cirkeltje (2 pijltjes die een rond cirkeltje vormen) en als de download volledig gedaan is dan krijg je hetzelfde cirkeltje met een rood 1'tje op dit als melding dat de nieuwe versie kan worden gedownload en na op te tikken je vervolgens de bevestiging geeft dat deze ook mag worden geïnstalleerd.

Ik heb nog een paar zaakjes extra vermeld (miniem) zoals ik ze zag op mijn diplay maar het grote werk was al super uitgelegd door StroMarco waarvoor dank!

Ik hoop dat jullie hier iets aanhebben en dat de FM op deze manier ook een beetje rust krijgen doordat de Stromer groep met een OMNI B zelf updates kunnen uitvoeren :P

Groetjes Patrick
Uit België

Ps: Ik kreeg op deze manier de volgende updates (Firmware update naar 4.3.9.5. + update charger CR246 + update van de batterij 983WH)
Plaats reactie