Omni (4g) - GPS Fix

Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Er is nieuwe firmware! Nu hopelijk snel erop en dan ben ik benieuwd of het heeft geholpen:

----

SUI FW 4.3.9.5

10 augustus 2022

Diverse optimalisaties

Uitgebreide foutafhandeling en nieuwe firmware voor de CR246 lader
Nieuwe firmware "V5.4" en "V6.4" voor de BQ814 en BQ983 batterijen. De firmware updates worden automatisch geïnstalleerd na bevestiging, indien nodig
Geoptimaliseerde foutafhandeling GPS module en verbeterde transmissie van positiegegevens
Verminderde opstarttijd
ST2 Belt optimalisaties

Aanpassing van de sensorkalibratiemethode
Optimalisatie van de prestaties bij lage snelheden
Nieuwe functies

Onderhoudsaanbeveling, onderhoudspictogram verschijnt op de OMNI-interface na de eerste 500 km
Vernieuwd onderhoudsadvies, onderhoudspictogram verschijnt 1 jaar / 3.000 km na laatste onderhoud
Het onderhoudsinterval kan door de dealer worden geconfigureerd
In de Stromer OMNI app kan het onderhoud worden gereset en kan de Onderhoudsherinnering aan/uit worden gezet
Ondersteuning voor een nieuwe functie is toegevoegd
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Sinds het weekend de nieuwste firmware erop.
En het ziet er naar uit dat de GPS nu niet stopt na 2uur locatie gegevens door te geven.
:bf:
Cauw31
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 mar 2022, 05:14
Locatie: Vl-Brabant
Merk SP: Stromer St3 pinion
Km-stand: 0

Heb sinds enkele dagen een St3 pinion met de laatste software en stel (helaas) toch nog altijd vast dat de verbinding (4G) tussen de fiets en de app enkel werkt als je minstens 3 blokjes hebt. De gps bepaling is ook niet echt nauwkeurig en zekere niet snel (mijn fiets staat volgens de app een 900m verder dan waar hij zich werkelijk bevindt. Hopelijk is dit een tijdelijk probleem…
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Nee het is inderdaad geen 'live' locatie waar je kijkt. Je ziet ook op het kaartje van wanneer de update is. Kan zo wel een 15 à 30min tussen zitten.

Maar het werkt 10x beter dan wat 't deed met de firmware hiervoor.
vincenten
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2022, 23:11
Locatie: De Haan
Merk SP: Stromer SP3 LTD
Km-stand: 3200

Hier jammergenoeg nog geen update verkregen op de ST3 LTD met ketting.
Wel bij eerste controle (3 dagen geleden) aan de FM gevraagd om deze erop te plaatsen. Ben wel benieuwd naar de resultaten als deze er dan op komt :)
Ook nog nooit een verbinding met 4G gezien op de omni. Altijd melding van 3G.
Strömer ST3 Limited San marino blue
sammyke007
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2017, 05:03
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 100

Is dit volledig in orde bij jou intussen? Ik heb een nieuwe ST3 Pinion en ondervind hetzelfde qua GPS. Meestal een donkergrijs GPS icoon op de omni
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

sammyke007 schreef: 07 jun 2023, 22:44 Is dit volledig in orde bij jou intussen? Ik heb een nieuwe ST3 Pinion en ondervind hetzelfde qua GPS. Meestal een donkergrijs GPS icoon op de omni
Als je mij bedoeld? Ja, sinds die update van vorig jaar, kan ik altijd een recente gps locatie zien in de app. Wel met vertraging maar de GPS software loopt niet meer in de omni zeg maar.
Af en toe zie ik tijdens het fietsen het GPS Symbool wel grijs worden, maar na een paar km, is die dan weer vrolijk wit.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ik heb een oude st1x; super nauwkeurige en up2date locatie info als ik refresh. Maar bij de nieuwe ST1x met Omni-C ervaar hetzelfde als hierboven beschreven; Locatie gegevens blijken vaak oud (en soms fout/inaccuraat).

Afgelopen week meerdere keren geprobeerd te refreshen in de app als je op de kaart drukt waar je fiets op kan vinden. (Dit op andriod / met locatie bepaling op mobiel aan). Als de gps / locatie icoon wit (aan) is geweest op de omni (een tijdje terug), gaat deze niet opnieuw aan. Het lijkt wel alsof een minimum tijd tussen elke refresh moet zitten. Het grappige is wel, dat alle overige gegevens netjes worden doorgegeven; Accu status etc is up2date, maar GPS niet.

Je ziet ieder refresh request ook agzonderlijk binnenkomen op de omni, omdat de gegevens (pijltjes) icoon gaat branden. Maar het GPS icoon licht niet op; niet grijs, niet wit.

Ik vermoed dat Stromer bewust refresh time-outs heeft ingebouwd. Wellicht om energie te besparen?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Plaats reactie