Eerste keer in de regen viel niet tegen.

Plaats reactie
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Ik heb onlangs een ST3 gekocht met het idee om de auto voor woon-werk te laten staan. Dat betekent dus ook met regen op de fiets.
De 3e rit (vandaag) was het al raak. Maandag had ik al drijfnatte schoenen van het opspattende water, dus gisteren de van Zijp verlengers gemonteerd die ik al in huis had.
Ik heb nog geen regenkleding aangeschaft, dus ik heb gisteravond een reclame windjackje wat al jaren in de kast hing met trendspray bespoten en de decathlon regenbroek met schoenhoezen van mijn vrouw geleend. Zij rijdt al vaker met haar SP door de regen, maar in een roze regenjas... Dat ging me toch te ver.

Toen ik van huis ging regende het al, dus het windjackje en regenbroek maar over korte broek en T-shirt aangetrokken en regenhoes over de Abus helm. De broek voelt wel wat plakkerig aan de benen, maar goed te doen. Ongeveer 1/3 van de rit (30km) had ik flinke regen. Af en toe moest ik even de broek herschikken om te voorkomen dat het naar mijn schoenen liep en uiteindelijk begon het windjack ook een heel klein beetje door te laten. Desondanks warm en droog genoeg aangekomen en lekker en vrolijk fluitend gefietst.


Jas en broek zullen wel weer droog zijn als ik naar huis ga. Schoenen en sokken zijn lastiger. Er staat natuurlijk geen verwarming aan waar dat goed kan drogen. Maargoed ze waren niet zo heel nat (niet zoals maandag) en met deze temperaturen is een klein beetje nat ook niet erg. Ik had al nette schoenen op mijn werk staan en droge sokken mee, dus ik kom de dag wel door.

Als het straks kouder wordt moet het nog wel iets beter want dan betekent nat ook koud.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik kan je goede, waterdichte mountainbike schoenen (of hoge bergschoenen oid) aanraden. Zelf fiets ik met combi SPD pedalen (1 kant voor normale schoenen, 1 kant SPD) en heb shimano MW 701 schoenen. In combinatie met een lekker lange regenbroek heb ik nooit meer natte voeten gehad. Deze schoenen zijn meteen lekker warm voor in de winter.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik heb de Shimano mw5 prima schoen.

Ook heb ik van Gore een dunne waterdichte toch ademende jas R3 GORE-TEX ACTIVE HOODED JACK, voor de warmte met koude dagen gebruik ik meerdere lagen, een Gore fietsbroek C5 THERMO BIB TIGHTS+ Warm en waterafstotend, moet eerlijk zeggen dat ik er zelfs met warmer weer mee rijd, bevalt prima. Ik doe mijn woon werk eigenlijk altijd met een fietsbroek, vindt ik persoonlijk lekkerder rijden.

Voor de echt koude dagen die echt pijn in het gezicht doen <5 graden gebruik ik een M GORE® WINDSTOPPER® BALACLAVA.

Ik had ook handschoenen van Gore C5 GORE-TEX THERMO GLOVES maar die bleken net te klein en zijn nu in gebruik bij mijn zoon van 13....en zelf rijd ik met LIDL handschoenen :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 585
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Good call on the extensions. I'd say they are vital.

I use XM9 Shimano SPD boots which are totally waterproof, and are good for daytime, too

In the UK we have Berghaus which are good for jackets but quite expensive. I just use a hiking waterproof - have tried bike specific ones and they don't have the longevity.

Berghaus Deluge overtrousers never fail me.

As for gloves, helmet liner - Sealskinz. In winter I use their balaclava.

Cheers
Tim

Goede oproep voor de extensies. Ik zou zeggen dat ze van vitaal belang zijn.

Ik gebruik XM9 Shimano SPD-laarzen die volledig waterdicht zijn en ook overdag goed zijn

In het Verenigd Koninkrijk hebben we Berghaus die goed zijn voor jassen, maar vrij duur. Ik gebruik gewoon een wandelwaterdicht - heb fietsspecifieke geprobeerd en ze hebben niet de levensduur.

Berghaus Deluge overbroeken laten me nooit in de steek.

Wat betreft handschoenen, helmvoering - Sealskinz. In de winter gebruik ik hun bivakmuts.

Bedankt!

Tim
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Toen ik de ST3 kocht heb ik ook een regenpak gekocht. AGU Commuter broek en jas, 400 euro... :shock: Met het idee dat ik op die fiets een goede kleding moest hebben,
Bij Jumbo 2 blikken knakworst gehaald en op de bon werd een 20% kortingscode voor AGU kleding geprint :D Regenpak gehaald voor 320 ballen, nog steeds veel geld.
Maar het zit wel ontzettend lekker moet ik zeggen. Onder de broek draag ik motor laarzen, en de helm heeft een dichte cover voor de winter/regen.

En nog, moet ik zeggen, pak ik stiekem best vaak de auto bij schijtweer.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Plaats reactie