Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 03 okt 2022, 16:55 Zie de openingspost van dit topic:

https://www.speedpedelecreview.com/foru ... 1231#p1231
wow, nu was ik echt lui :s.
sowieso, er kan verwacht worden dat België op een bepaald ogenblik "afkijkt" bij NL, zeker indien er eerst enkele stevige ongevallen het nieuws halen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mwach, die openingspost is inmiddels vijf jaar oud dus mega hard gaat het nog niet bij de Belgische wetgever ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Hehe, zo'n dingen in België.
Maar ik denk wel dat in het leasingcontract met de werkgever ook iets staat over helmen, zou best eens kunnen dat het daar gevraagd wordt.
Ik zag ook iets staan daar van verplicht fluo vestje, maar ik denk dat ik daar toch over ga lezen, niet dat ik niet zichtbaar wil zijn, maar altijd een fluo hesje aanhebben zal ik wel niet :s

enfin back to topic. Nog steeds aan het twijfelen over helmen.
Ik zie soms online helmen staan tegen een veel lagere prijs dan op andere sites, in die zin dat ik daar wantrouwig van wordt. (ik ben online aan het kijken voor het geval de fietsenmaker niet kan geven wat ik wil)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Syntax Error schreef: 04 okt 2022, 10:33 Ik zag ook iets staan daar van verplicht fluo vestje, maar ik denk dat ik daar toch over ga lezen, niet dat ik niet zichtbaar wil zijn, maar altijd een fluo hesje aanhebben zal ik wel niet :s
Ik heb iets als onderstaand. Geen hesje dat als en tent in de wind wappert, makkelijk aan te passen aan welke/hoeveel kledij je draagt. Ook hier verplicht door de werkgever (= verzekering want een ongeval van en naar het werk is een arbeidsongeval). Hoe je zichtbaar wil zijn kan je kiezen, in principe voldoet reflecterende fietskledij ook.
Reflecterend vest.JPG
Reflecterend vest.JPG (74.48 KiB) 2264 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo eentje heb ik er inderdaad ook (die rechts onder). Had ik al van toen ik nog hard liep en gaat nu gewoon mee aan op de SP. Scheelt de wereld aan zichtbaarheid, niet alleen in het donker maar b.v. ook in druilerig weer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Goede tip Jins :) Iets om in overweging te nemen, niet zeker of ik de discipline heb om dat telkens aan te doen.
Op zich lijkt het wel op wat ik aandoe om te gaan joggen in het donker, (dat is dan met lampen op)

Maar ik ga wat verder op deze denkpiste.

Misschien enkel shouders om over te gooien ook een optie, als je dan daarmee in orde bent.
Afbeelding
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Syntax Error schreef: 04 okt 2022, 10:33 Hehe, zo'n dingen in België.
Maar ik denk wel dat in het leasingcontract met de werkgever ook iets staat over helmen, zou best eens kunnen dat het daar gevraagd wordt.
Ik zag ook iets staan daar van verplicht fluo vestje, maar ik denk dat ik daar toch over ga lezen, niet dat ik niet zichtbaar wil zijn, maar altijd een fluo hesje aanhebben zal ik wel niet :s

enfin back to topic. Nog steeds aan het twijfelen over helmen.
Ik zie soms online helmen staan tegen een veel lagere prijs dan op andere sites, in die zin dat ik daar wantrouwig van wordt. (ik ben online aan het kijken voor het geval de fietsenmaker niet kan geven wat ik wil)
Belgisch bedrijf , keuze genoeg hier.
https://www.wowow.be/
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Jins schreef: 04 okt 2022, 12:42
Syntax Error schreef: 04 okt 2022, 10:33 Ik zag ook iets staan daar van verplicht fluo vestje, maar ik denk dat ik daar toch over ga lezen, niet dat ik niet zichtbaar wil zijn, maar altijd een fluo hesje aanhebben zal ik wel niet :s
Ik heb iets als onderstaand. Geen hesje dat als en tent in de wind wappert, makkelijk aan te passen aan welke/hoeveel kledij je draagt.
Dit is wel een mooie oplossing! Dat ga ik ook halen, zeker met de donkere winterdagen in aantocht!
Koga Pace B20
Fre911
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
Locatie: Zuid West Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
Km-stand: 12000

Syntax Error schreef: 03 okt 2022, 16:49 Gewoon nog eens een vraagje maar dan meer over wetgeving. (wellicht is dat al enkele keren gezegd, maar ik ben zo lui dat vragen gemakkelijker is :p)
Wat betreft helmen verschilt België en Nederland, en is in België een EN1078 helm voldoende? (Ik denk dat mijn gewone fietshelm dat al is)

Ik wil niet zeggen dat ik dat zou doen, maar puur hypotetisch (ik heb nog geeneens een pedelec) zou in België als ik even naar de het dorp zou fietsen (waar het sowieso traag rijden is) en ik een gewone fietshelm opheb ik nog in regel zou zijn met de belgische wetgever?
In België is EN1078 goedgekeurd en deze moet de slaap en het achterhoofd beschermen. Als ik die lijn doortrek is mijn Abus Airbreaker goed :cool2:
Plaats reactie