Baladeur speed pedelec

dikkenherman
Pro
Pro
Western Sahara
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 okt 2022, 23:07
Locatie: Leuven, België

Stromeur schreef: 12 nov 2022, 19:31 Dat zijn de voorwaarden op basis waarvan je een gemodificeerde speed pedelec - in gevallen waarbij de modificatie de typegoedkeuring heeft doen vervallen - opnieuw goedgekeurd zou kúnnen krijgen. Dat gegeven maakt de modificatie an sich niet direct legaal; je bent wettelijk verplicht om de SP eerst opnieuw te laten keuren voordat je er weer mee de weg op mag.
Dankjewel voor de nuttige aanvullingen.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Je begrijpt dus wel dat bij originele onderdelen blijven niet alleen makkelijk is (gewoon vervangen) maar naar het coc ook belangrijk is. En die originele onderdelen zijn nog steeds prijs vriendelijker dan de “A” merken maar zeker niet slechter. Ik durf zelfs beweren dat ze beter zijn dan de “A” merk onderdelen. Die “A” labels hebben teveel complexiteit en dat maakt ze kwetsbaar. Gewoon recht toe recht aan, niet meer dan nodig, en dat blijft heeel lang goed. En als het fout loopt ben je met een uurtje werk en een controller van nog geen €100 weer onderweg.
dikkenherman
Pro
Pro
Western Sahara
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 okt 2022, 23:07
Locatie: Leuven, België

@Jins Heb je aanbevelingen voor degelijke tweedehands speed pedelecs met Bafang-techniek? Ik vind wel de specifiicaties van een paar modellen, maar zo makkelijk zijn ze niet te vinden...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

dikkenherman schreef: 13 nov 2022, 11:49 @Jins Heb je aanbevelingen voor degelijke tweedehands speed pedelecs met Bafang-techniek? Ik vind wel de specifiicaties van een paar modellen, maar zo makkelijk zijn ze niet te vinden...
Ik ken geen merk dat Bafang gebruikt, maar er zijn er meerdere met Bafang techniek maar dan onder een andere (eigen) naam. Dat zullen meestal 25kmh fietsen zijn, niet wat je zoekt dus. Belangrijkste is dat je aan onderdelen kan geraken dus koop geen model dat al 10j oud is.
Plaats reactie