Brekr komt mogelijk met een SP?

Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Op zich ben ik wel blij dat er eindelijk een fatsoenlijke fatbike beschikbaar komt. Wel jammer dat er voorlopig geen SP versie komt. Ik denk dat voor een groot aantal mensen de allure van de huidige fatbikes toch ook wel is dat ze harder gaan dan 25km/u. Als je er dan eentje aanbiedt die goedgekeurd 45km/u gaat dan heb je wel een uniek product.

Ik ben ook wel benieuwd naar die wegrij functionaliteit en wat dat betekent voor de wet. Ik kan zo geen goede bron vinden die zegt dat dit is toegestaan bij een e-bike, en dat zou betekenen dat het een bijzondere bromfiets is, met alle gevolgen van dien.
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rubz schreef: 15 dec 2022, 01:32 Ik denk dat voor een groot aantal mensen de allure van de huidige fatbikes toch ook wel is dat ze harder gaan dan 25km/u.
Als Brekr het netjes legaal houdt dan leggen ze het compleet af tegen de illegaal opvoerbare fatbikes van Alie.
Rubz schreef: 15 dec 2022, 01:32 Als je er dan eentje aanbiedt die goedgekeurd 45km/u gaat dan heb je wel een uniek product.
Zeker waar.

Maar het is geen eenvoudig, noch goedkoop proces om een speed pedelec te homologeren. Daarom beginnen veel ebike fabrikanten er niet aan. Ik weet dus niet of er 'voorlopig' geen speed pedelec komt van deze Brekr. Ik ga eigenlijk altijd uit van nooit, totdat fabrikanten zelf wat aankondigen. Hoewel we ook hebben gezien hoe het tot nu toe gaat met de met veel wooo gepresenteerde VanMoof Hyperbike: niet, zegmaar ..
Rubz schreef: 15 dec 2022, 01:32 Ik ben ook wel benieuwd naar die wegrij functionaliteit en wat dat betekent voor de wet.
Wat bedoel je hier precies mee? Kan-ie autonoom rijden? Met welke snelheid?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Er is helemaal geen behoefte aan een SP fatbike als je het mij vraagt.
De doelgroep wil een opvoerbare 25km/uur fiets zodat je zonder helm kunt racen.
Daarom ben ik van mening……🤩(zie onder)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Stromerfred schreef: 15 dec 2022, 07:21 Er is helemaal geen behoefte aan een SP fatbike als je het mij vraagt.
De doelgroep wil een opvoerbare 25km/uur fiets zodat je zonder helm kunt racen.
Daarom ben ik van mening……🤩(zie onder)
Oh helemaal mee eens, maar dat is een kwestie van tijd denk ik. Als een helm op de snorfiets verplicht wordt, en idem dito op LEV's, dan verandert de publieke opinie vanzelf wel een keer. En dan moet er vervolgens wel aanbod zijn, anders krijg je ook niet meer vraag.
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Stromeur schreef: 15 dec 2022, 01:43
Rubz schreef: 15 dec 2022, 01:32 Ik ben ook wel benieuwd naar die wegrij functionaliteit en wat dat betekent voor de wet.
Wat bedoel je hier precies mee? Kan-ie autonoom rijden? Met welke snelheid?
Ze verkopen het zelf als snel wegrijden vanuit stilstand. En dan tot een wandelsnelheid. Elders kom ik voor Bafang motoren iets tegen dat ondersteund tot 6km/u. Dat komt wel overeen dan, maar volgens mij maakt het voor de wet niet uit...
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Brekr heeft de namen van hun huidige model aangepast om ruimte te maken voor toekomstige nieuwe modellen:

De Model B is nu B4000, en de Model F is F250. In beide gevallen verwijst het getal naar het motorvermogen. Misschien komt er dan toch iets van een F1000 o.i.d...
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een brommer en een e-bike ... (nog ?) geen SP.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie