ENRA - omslachtig wijzigen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Vandaag moest ik mijn verzekering van mijn oude ST2 naar mijn nieuw ST7 omzetten bij ENRA

Normaal kan de dealer dat doen via hun portal (als je via hen je verzekering hebt), maar aangezien ik van dealer wissel kon dit niet.

Je kunt gelukkig een wijzigingsformulier invullen en opsturen, zowel de dealer (die dit natuurlijk ook niet dagelijks doet) en ik dachten nu is het geregeld. Ik kon alleen online niet mijn nieuwe dealer als tussenpersoon opgeven.

Thuis dacht ik: ik ga toch even bellen of alles nu goed is en dan kan ik gelijk de tussenpersoon (=de nieuwe dealer) wijzigen op de polis.

Was goed dat ik belde want kennelijk als je als particulier wijzigt gaat dat niet meteen in (“het komt op een grote stapel met verzoeken”). Maar ook je dealer op een polis wijzigen is niet mogelijk.

Hoe moet het dan wel:
-je oude verzekering opzeggen
-je nieuwe FM een nieuwe verzekering laten aanvragen
(overigens die regelden dit gelijk voor me toen ik belde)

Beetje omslachtig allemaal (“zo zijn nu eenmaal de afspraken met onze tussenpersonen mijnheer”) bovendien vraag ik me af of het eigenlijk wel mag je moet toch tussendoor van tussenpersoon (lees in dit geval fietsenmaker) moeten kunnen wisselen?
Maar goed geen zin dit echt uit te zoeken, maar dacht goed om te delen: want als ik het niet gecheckt had had ik onverzekerd rondgereden!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 16 jan 2023, 19:53 Hoe moet het dan wel:
-je oude verzekering opzeggen
-je nieuwe FM een nieuwe verzekering laten aanvragen
(overigens die regelden dit gelijk voor me toen ik belde)

Beetje omslachtig allemaal (“zo zijn nu eenmaal de afspraken met onze tussenpersonen mijnheer”) bovendien vraag ik me af of het eigenlijk wel mag je moet toch tussendoor van tussenpersoon (lees in dit geval fietsenmaker) moeten kunnen wisselen?
Ik heb in het verleden (>20jr geleden) in de reissector gewerkt en verkocht daarbij ook reis- en annuleringsverzekeringen. Daar waren wij dus ook 'tussenpersoon' en dat ging precies hetzelfde: als mensen hun doorlopende verzekering op hun eigen naam of op de naam van een andere tussenpersoon wilden zetten, dan moesten ze bij ons opzeggen.

Waarom wil je per se een verzekering via een tussenpersoon? Ik heb de mijne altijd rechtstreeks afgesloten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 16 jan 2023, 21:36 Ik heb in het verleden (>20jr geleden) in de reissector gewerkt en verkocht daarbij ook reis- en annuleringsverzekeringen. Daar waren wij dus ook 'tussenpersoon' en dat ging precies hetzelfde: als mensen hun doorlopende verzekering op hun eigen naam of op de naam van een andere tussenpersoon wilden zetten, dan moesten ze bij ons opzeggen.
Ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering en daar kon ik gewoon van tussenpersoon wisselen...En gelukkig maar want anders moet je weer een heel keuringsproces door.
Stromeur schreef: 16 jan 2023, 21:36 Waarom wil je per se een verzekering via een tussenpersoon? Ik heb de mijne altijd rechtstreeks afgesloten.
In dit geval is je FM dus de tussenpersoon. Wat ik daar met name handig aan vind is dat zij dan rechtstreeks declareren bij ENRA. (ik heb overigens niet uitgezocht als ik zelf een verzekering afsluit of dat dan eventueel ook zou kunnen, er is geen prijsverschil tussen de verzekeringen zelf of via tussenpersoon)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Waar en hoe je de verzekering afsluit heeft geen verband met de declaratiemogelijkheden van een fm rechtstreeks bij Enra.
Ik heb reparaties door 2 verschillende fm’s laten uitvoeren en alle kosten zijn rechstreeks tussen de fm’s en Enra afgehandeld.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie