De ondersteuning van de oer-ST1 is aanzienlijk minder dan die van de generatie Stromers daarna (ST2, ST2 S, ST1 X). Bovendien is de maximale accu capaciteit van de oer-ST1 630Wh, tegenover 983Wh voor de ST1 X. Dus de oer-ST1 heb ik hier bewust niet meegenomen.
Ik zie de oer-ST1 meer als een opstapje naar wat we tegenwoordig van een speed pedelec mogen verwachten aan ondersteuning en actieradius. De Stromer ST1 X (zeker het model vanaf 2018) kan daarin vijf jaar na de lancering nog altijd uitstekend meekomen, de oer-ST1 niet.
120km woon-werkverkeer Gent-Brussel
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Ist es wirklich effizienter? Wenn ja, warum? Ich denke nicht, daß der Unterschied in der Effizienz des elektrischen Antriebssystem zu finden ist.
Ich weiß, daß die Sitzposition auf den unterschiedlichen Modellen sehr unterschiedlich ist. Je sportlicher, desto geringer der Widerstand durch die Luft. Diese Widerstand hat bei höheren Geschwindigkeiten den größten Anteil.
Grundsätzlich bedeutet mehr Motorleistung auch immer mehr Energieverbrauch.
Ist bekannt welche verkaufszahlen Stromer für das ST7 anstrebt?
?????????????
Is het echt efficiënter? Zo ja, waarom? Ik denk niet dat het verschil zit in de efficiëntie van de elektrische aandrijving.
Ik weet dat de zitpositie op de verschillende modellen zeer verschillend is. Hoe sportiever, hoe minder luchtweerstand. Deze weerstand is het grootst bij hogere snelheden.
In principe betekent meer motorvermogen altijd meer energieverbruik.
Weet u welke verkoopcijfers Stromer nastreeft met de ST7?
Ich weiß, daß die Sitzposition auf den unterschiedlichen Modellen sehr unterschiedlich ist. Je sportlicher, desto geringer der Widerstand durch die Luft. Diese Widerstand hat bei höheren Geschwindigkeiten den größten Anteil.
Grundsätzlich bedeutet mehr Motorleistung auch immer mehr Energieverbrauch.
Ist bekannt welche verkaufszahlen Stromer für das ST7 anstrebt?
?????????????
Is het echt efficiënter? Zo ja, waarom? Ik denk niet dat het verschil zit in de efficiëntie van de elektrische aandrijving.
Ik weet dat de zitpositie op de verschillende modellen zeer verschillend is. Hoe sportiever, hoe minder luchtweerstand. Deze weerstand is het grootst bij hogere snelheden.
In principe betekent meer motorvermogen altijd meer energieverbruik.
Weet u welke verkoopcijfers Stromer nastreeft met de ST7?
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Als ik het goed onthouden heb zouden een stuk of 100 ST7’s naar de Benelux komen (merendeel naar België). Aangezien dat de grootste markt is zou het me niet verbazen als het er wereldwijd een stuk of 200 tot 250 zijn.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]