Ellio Marty - Volgeveerde longtail cargo fiets

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

willemt schreef: 23 jan 2023, 08:38 De Riese-Muller Multicharger is er ook in high-speed versie en deze bieden ook een versie met kinderzitjes aan dacht ik.
Ja je hebt helemaal gelijk die was ik even vergeten :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 14.000

Je deed me twijfelen en ik zocht het even op op de website van Riese Muller.

Je kan sowieso een HS fiets bij elkaar configureren met eender welke optie. Maar als je dan naar de uitleg kijkt vind je dit:
De Passagierkit (Een zitplaats uit schuimmateriaal, handgrepen en voetsteunen maken van de Multicharger een comfortabele e-taxi voor een passagier vanaf 7 jaar en tot 65 kg.): Raadpleeg voor het gebruik de nationale voorschriften voor het vervoer van kinderen.
De Safety bar kit (Goed beschermd door een stabiele buitensteun kunnen tot wel twee kinderen van 1 tot 7 jaar in combinatie met een kinderzitje (DIN EN 14344) op de bagagedrager worden vervoerd. Het achterste kinderzitje mag hierbij met max. 10 kg worden belast. Aan de tweede stang kunnen ze zich vasthouden, zodat handen en armen binnenboord blijven): hier staat expliciet bij niet toegestaan voor HS-bikes en ook "Raadpleeg voor het gebruik de nationale voorschriften voor het vervoer van kinderen."

De website van mijn lokale politie zegt over de regelgeving dit:
Kinderen jonger dan 3 jaar mogen niet op een speed pedelec vervoerd worden.
Kinderen tussen 3 en 8 jaar mag je vervoeren op een speed pedelec, mits installatie en gebruik van een geschikt kinderbeveiligingssysteem en het kind moet een helm dragen. Het is verder verboden om personen te vervoeren in een aanhangwagen die gekoppeld is aan een speed pedelec.

Lijkt er dus op dat kinderen vanaf 3 jaar op een bankje van een longtail OK zijn voor een speed pedelec, indien natuurlijk dit aanzien wordt als een geschikt kinderbeveiligingssysteem...
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
murkycrow14
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2022, 19:02
Merk SP: Klever Y & R&M Delite
Km-stand: 8700

MarcelH schreef: 23 jan 2023, 10:15 het concept vindt ik echt goed....maar de uitvoering....die voorvork oogt zo enorm iel bij de rest......
Als het goed is komt er op het uiteindelijke productie model, ook i.v.m. de voorwiel motor, een flinkere upside-down voorvork op. De vork die er nu op zit zal voor het testen van het prototype zijn.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

MarcelH schreef: 23 jan 2023, 10:15
Stromeur schreef: 22 jan 2023, 19:28 Intussen gaat Ellio door met de ontwikkeling van de Marty.

Als ze 'm daadwerkelijk in deze configuratie gehomologeerd krijgen (dat blijft afwachten) dan is dit de eerste speed pedelec (behoudens high speed bakfietsen gehomologeerd met extra zitplaatsen) waarmee je legaal en met behoud van fabrieksgarantie je kind naar school of het kinderdagverblijf kunt brengen en daarna zelf door kunt naar je werk.

De Marty komt er ook als 25km/u e-bike, en daarmee kan dit uiteraard sowieso al.



Ellio Marty (2).jpg
het concept vindt ik echt goed....maar de uitvoering....die voorvork oogt zo enorm iel bij de rest......
Ik kan dit nu vertellen met een mooie onweg, mooi aangekleed, maar ga het gewoon vlakaf zeggen, ik vind de fiets spuuglelijk (!!).
Als zij nu eens een mooi ontwerp maken, met dan hun technologie, ze zouden plots wel eens marktleider kunnen worden.

Sinds kort kan je bij mij op het werk een fiets leasen, veel mensen testen de Ellio, zijn allemaal heel positief, maar 99% krijgt het niet over zijn hart om met zoiets lelijks rond te rijden. Ook al zijn er mensen die bij de Ellio het beste vonden.
Nu goed, het is een persoonlijke mening, maar toch veel mensen delen deze mening. Hopelijk steekt Ellio er iets van op, en wie weet is mijn volgende fiets zomaar een Ellio :ay
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
simonvb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2022, 11:54
Locatie: Lokeren

Spijtig, meer uitstel. Bij inschrijving vorig jaar hadden ze deze zomer opgegeven. Heb de indruk dat ze model Max voorrang geven.

Mail:
Geduld is een schone deugd.
Daarom vragen we je om nog even geduld te hebben.

De ontwikkeling van onze Marty heeft wat achterstand opgelopen. Zo'n zaken gebeuren nu eenmaal bij het tot stand brengen van een nieuw product.
We willen ervoor zorgen dat onze Marty volledig klaar is voor vele veeleisende kilometers wanneer hij beschikbaar komt. Daarvoor hebben we dus net iets meer tijd nodig dan initieel ingeschat.

Maar niet getreurd, hij komt eraan!

Word je toch wat ongeduldig, dan kan je onze nieuwste telg, de Ellio Max, al eens uittesten. Neem daarvoor gewoon even contact met ons op.

Als je na de test met de Max of Original liever overstapt, dan nemen we je reservatiefee (voor diegenen die al een Marty pre-order hebben gedaan) mee over naar je bestelling van je andere model.

We houden jullie sowieso op de hoogte van de verdere ontwikkeling en zijn jullie dankbaar voor het geloof in onze fietsen.

Indien er nog vragen of opmerkingen zijn mag je steeds ons sales team contacteren.

Vriendelijke groeten,
Het voltallige Ellio team
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

simonvb schreef: 02 aug 2023, 14:22 Spijtig, meer uitstel. Bij inschrijving vorig jaar hadden ze deze zomer opgegeven. Heb de indruk dat ze model Max voorrang geven.
Ja dat is enorm balen, als je erop zit te wachten.

Vanuit Ellio begrijp ik wel de prioriteit stelling voor de MAX.

Dat zal in mijn optiek absoluut meer verkopen gaan opleveren dan de Marty, voornamelijk doordat hij meer lijkt op de "normale" fiets met grote wielen.
Zeker nu ze ook de markten buiten Belgie op willen.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vandaag werd deze mail in de Ellio FB groep gepubliceerd. Bericht aan iemand die op de Marty-testlijst stond.

Ontzettend jammer, maar de Ellio Marty gaat er dus niet komen...


Ellio Marty.png
Ellio Marty.png (29.4 KiB) 236 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

Hier ook een brief ontvangen.

Het grote succes van de Max zorgde voor de stopzetting van de ontwikkeling van de Marty.
Die grote wielen van de Max leggen ze geen windeieren.
Plaats reactie