Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bram Roose schreef: 23 feb 2023, 13:32 De vorige achterband net hetzelfde verhaal, maar toen dacht ik dat het was omdat ik bij het opleggen ergens wat was uitgeschoten met bandentang ofzo.
Een fiets band opleggen doe ik altijd zonder gereedschap, hoe moeilijk het soms ook gaat.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idem. Dat voorkomt dat je met brute kracht gaat werken ipv goede techniek.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Jins schreef: 23 feb 2023, 14:03 Een fiets band opleggen doe ik altijd zonder gereedschap, hoe moeilijk het soms ook gaat.
Ik normaalgesproken ook maar er was just no way met die continentals. Al mijn race, mountainbike banden gaan met de hand op, Pirellis op stromer soms ook, maar deze kreeg ik er niet op, zelfs niet na opwarmen, invetten, alles naar het midden trekken,... En op de foto van JMO68 kan je wel zien dat dat niet overal de boosdoener kan geweest zijn.
Als ik iets gebruik is het deze https://www.mantel.com/be/bbb-cycling-b ... KhEALw_wcB
ST3 black 983wh
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bram Roose schreef: 23 feb 2023, 18:41 Ik normaalgesproken ook maar er was just no way met die continentals. Al mijn race, mountainbike banden gaan met de hand op, Pirellis op stromer soms ook, maar deze kreeg ik er niet op, zelfs niet na opwarmen, invetten, alles naar het midden trekken,...
Als het zo moeilijk is om te monteren is ook de band demonteren moeilijk, gaat dan met kunststof lepeltjes niet lukken vrees ik. Thuis heb ik metalen lepeltjes, voor onderweg de kunststoffen variant.
Tomvdw
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 feb 2022, 10:24
Locatie: Mol, BE
Merk SP: Klever X-pinion 2023

Net deze besteld bij Rosebikes, voor 46/band een koopje lijkt me.
Ik kijk alvast uit naar de grip op de klever in de wintermaanden.
Plaats reactie