Klever N Rogue

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 07 mar 2023, 21:42 Aandachtspunt op middellange termijn is hoe deze Klever spring-loaded vork zich houdt qua roest en slijtage aan de veren (verlies veerkracht).
Een veer is een niet slijtage gevoelig onderdeel. Die zal minder onderhoud nodig hebben dan een olie of lucht vork. Nadeel is zoals je aangeeft niet in te stellen.

Bij je auto vervang je de dempers, zelden je veren. En bij die auto krijgen die veren alle drek over zich heen want helemaal niet ingepakt, gewoon bloot in de elementen. Geen zorgen over maken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De veren in een auto zijn van een hele andere categorie dan de veren in een verende voorvork: die laatsten zijn langer, smaller en het materiaal zelf is dunner. Ik hoor van ervaren fietsenmakers dat 'spring loaded' verende voorvorken over het algemeen sneller de geest geven dan luchtgeveerde voorvorken.

Neemt niet weg dat de tijd dit zal moeten uitwijzen, en dat die veren indien nodig eenvoudig te vervangen zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
U-Kreisel
Rookie
Rookie
Germany
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2023, 10:47
Locatie: Germany
Merk SP: maybe Klever

Beste forum,

je bent erg behulpzaam voor mij geweest. Daarom stuur ik u mijn vraag vanuit Duitsland - excuseer de Google-vertaling.

Weet iemand van jullie welke veranderingen er in het 2024-model kunnen worden verwacht (behalve de kleur)? Het is aangekondigd in de Klever-winkel, maar er is nog geen informatie bij.
Ik zou eventueel een model uit 2023 kunnen krijgen.

Groeten

UK
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey UK, ik heb nog geen informatie van Klever ontvangen over de 2024 collectie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
U-Kreisel
Rookie
Rookie
Germany
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2023, 10:47
Locatie: Germany
Merk SP: maybe Klever

Hey Stromeur, bedankt voor de feedback, ik dacht dat ze misschien iets hadden laten zien op Eurobike. Hoe adverteren nieuwe dealers?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

U-Kreisel schreef: 21 okt 2023, 22:18 ik dacht dat ze misschien iets hadden laten zien op Eurobike.
Nee, op Eurobike heeft Klever geen nieuwe modellen getoond.
U-Kreisel schreef: 21 okt 2023, 22:18 Hoe adverteren nieuwe dealers?
Dat verschilt per dealer. Maar ik weet uit ervaring dat de eerste nieuwtjes over nieuwe modellen mondeling in de fietsenwinkels worden gedeeld (omdat nieuws vaak een tijdje onder embargo is).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
driesken
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2023, 18:26

Op de Duitse Klever shop staan al enkele modellen van 2024. Specificaties staan er nog niet bij maar ik zie wel dat ze nu uitgerust zijn met Pirelli Angel banden.

https://www.klever-mobility-de.shop/S-P ... talog&p=25

Ben benieuwd. Sta op punt om begin volgend jaar mijn eerste SP te leasen en twijfel sterk tussen de ST3 of een Klever.

Een N Pinion met sterkere motor en ik ben meteen verkocht.
Roofingburner
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mei 2023, 09:07
Locatie: Schagen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2300

driesken schreef: 01 nov 2023, 12:37 Op de Duitse Klever shop staan al enkele modellen van 2024. Specificaties staan er nog niet bij maar ik zie wel dat ze nu uitgerust zijn met Pirelli Angel banden.

https://www.klever-mobility-de.shop/S-P ... talog&p=25

Ben benieuwd. Sta op punt om begin volgend jaar mijn eerste SP te leasen en twijfel sterk tussen de ST3 of een Klever.

Een N Pinion met sterkere motor en ik ben meteen verkocht.
Mijn Klever is ook afgeleverd op Pirelli Angel banden.
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 14.000

Als je de afbeeldingen over elkaar legt lijkt modeljaar 2024 een voorvork te hebben met minder travel.
Voor de rest inderdaad andere banden en ik zie ook andere pedalen.

Wat betreft de krachtigere motor, ik heb nog een x-speed met de 600W motor en tot op heden nog niet losgereden door een stromer ST3/ST5. Ik vond het toen de meerprijs voor een Alpha niet waard. Ik verlies misschien 3 minuten rijtijd op 23km als er een sterke tegenwind is. Dat is ook de tijd die ik kan winnen/verliezen met rode lichten/file/etc.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
driesken
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2023, 18:26

willemt schreef: 02 nov 2023, 08:31 Als je de afbeeldingen over elkaar legt lijkt modeljaar 2024 een voorvork te hebben met minder travel.
Voor de rest inderdaad andere banden en ik zie ook andere pedalen.

Wat betreft de krachtigere motor, ik heb nog een x-speed met de 600W motor en tot op heden nog niet losgereden door een stromer ST3/ST5. Ik vond het toen de meerprijs voor een Alpha niet waard. Ik verlies misschien 3 minuten rijtijd op 23km als er een sterke tegenwind is. Dat is ook de tijd die ik kan winnen/verliezen met rode lichten/file/etc.
Dus in feite zou er ook niet veel verschil merkbaar moeten zijn tussen een N pinion 45 en de ST3? Het prijsverschil is significant maar gezien de afstand (35km enkel) twijfel ik nog.
Plaats reactie