Fietslease duur of niet ? 2000€ op een budget van 9000

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ricola
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2023, 08:15
Locatie: Wetteren
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 600

Ik heb een vraagje m.b.t. de prijzen van een fietslease.

Vanaf maandag 6/03 kan bij HR RAIL ingeschreven worden op een fietsleasing bij de firma o2o.
Het budget is geplafonneerd op 9.000 (= 250€ per maand voor 3 jaar) voor het gehele lease budget (m.a.w. fiets incl. eventuele opties, helm, extra onderhoudsbudget, verplichte verzekeringen, extra verzekeringen).

In mijn geval kan er net gepast een Stromer ST2 814Wh batterij af met een goedkoop AXA slot.
Dan kom je net op het maximumbedrag van 9.000 uit. M.a.w. geen budget over voor een onderhoudsbudget, helm,...

8998,56 (249,96 x 36) - 6920,37 (fietswinkel) = 2.078,19 voor o2o = 692 per jaar
Daarvoor krijg ik wel een BA/ schade / diefstalverzekering.
Zijn dit vergelijkbare prijzen van andere leasingfirma's ?

Invoer o2o
Afbeelding

Berekening o2o
Afbeelding

Offerte fietswinkel
Afbeelding
Want het leven is meer dan afwassen alleen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Leaseprijzen kan je online berekenen of je kan een offerte aanvragen bij andere aanbieders.

Als Raida al € 18 aanrekent voor een nummerplaathoudertje dat nog geen € 3 kost, dan zou ik me eerder zorgen maken over de prijzen die ze gaan rekenen voor onderhoudsbeurten en herstellingen. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Ricola
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2023, 08:15
Locatie: Wetteren
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 600

Golvas schreef: 05 mar 2023, 11:15 Leaseprijzen kan je online berekenen of je kan een offerte aanvragen bij andere aanbieders.

Als Raida al € 18 aanrekent voor een nummerplaathoudertje dat nog geen € 3 kost, dan zou ik me eerder zorgen maken over de prijzen die ze gaan rekenen voor onderhoudsbeurten en herstellingen. :mrgreen:
Wij hangen vast aan de leasefirma van de werkgever. Geen vrij keuze dus.
Wou gewoon eens zien of dit representatieve prijzen zijn.
Want het leven is meer dan afwassen alleen
deurenkletser
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2023, 10:59

Ik had er ook voor gekeken. Eveneens werknemer NMBS en ik vind dat er nogal veel naar O2O vloeit.

Ze mogen ook geen korting geven en ik vind de kosten voor de verzekering aan de hoge kant. Mijn vrouw kan via KBC lease en dat komt toch voordeliger uit. Eveneens geen max. Van 250 euro.
Plaats reactie