Wat een weer vandaag 😬

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan ga je boven de 50 op de display met je ALPHA, is best lekker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nee, helaas. Rond de 49 op de teller houdt het op mijn fiets echt op. Da's wel met de kleinere winterbanden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

GoodSoundManiac schreef: 12 mar 2023, 21:26 Kijk wel uit met door diep water fietsen. Ik heb net in het motorrevisieverhaal van Riesendiek dat de motor er niet tegen kan.
Damn, ik heb dat gedaan, ik dacht niet dat het zo diep zou zijn, maar toen ik erdoor reed...
... ik heb de indruk dat de motor vanaf dan meer "zoemt", kan inbeelding zijn ook.
Tot daarvoor hoorde ik eigenlijk niks, nu hoor ik lichtjes bzzz....
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

FreddyH schreef: 13 mar 2023, 11:31 Ik heb het andersom. Vanochtend had ik BFT 4-5 tegen, maar meeste stukken nog ruim boven de 40 kunnen rijden. Paar stukken kwam ik net niet aan de 40.
Vanmiddag heb ik vliegles, denk ik :d3:
Hoe is het gegaan met de vliegles?

Ik had, net als jou op de heenweg, de meeste stukken boven de 40 kunnen fietsen. Maar wel 20% meer van de accu leeggereden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

baklap schreef: 13 mar 2023, 17:38 Hoe is het gegaan met de vliegles?
Heerlijk. In de open stukken is mijn snelheidsmeter volgens mij niet onder de 45 gekomen. Was lekker :cool2:

Moest alleen in de 30 zones goed oppassen, want naar de pedalen kijken was voldoende om ruim te snel te gaan rijden... Maar goed ook, want die automobilist die uit een afrit geen voorrang gaf ging maar net goed. Gelukkig is je remweg met 35 km/h op de klok maar een paar meter :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ff het onderwerp van dit thema aanpassen naar “ wat een weer deze maand”.
Man, man, wat was het nat. Nu de vorst en de pekel. Ik ga mijn velgen bij de spaken maar eens van wat vet voorzien. Om roest te vermijden. Dan ook ff de fiets afsoppen ( nee, nee, niet met een hogedrukspuit. Ik heb zo een ding ook niet).
Mijn actieradius stort wel in met deze kou. Op mijn traject van 40 km moet ik tussentijds wel mijn accu verwisselen na zo 30/35 km. Anders rijd ik m’n accu volkomen leeg.
Binnen Tiel zijn veel doorgaande wegen voorzien van een middenberm. Toch denken bromfietsers me nog links en rechts te moeten inhalen. Zo ook vandaag terwijl ik pal achter een auto rij. Ik rij links van het midden, ook vanwege de prut midden op de weg. Haalt een onverlaat me links in met minimale ruimte. Ik chagrijnig, hij zegt doodleuk dat ik maar in mijn spiegel moet kijken……
Tja , het kan verkeren. Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Asnee
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jun 2023, 07:38

Mijn allerdiepste respect aan allen die met dit weer van bij ons de voorbije maanden met de fiets of speedpedelec naar het werk rijden.
Vandaag ook weer heel de dag geregend en toch verschillende speedpedelecs zien rijden dus :bi :bi :bi
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

voorlopig rij ik nog rustig naar het werk, en ik geniet er nog van ook :)
Ik draag mijn skikleren, daar komt niks van water door, en is lekker warm.

Maar misschien ga ik volgende week wel sinds heel lang nog eens met de trein. (mocht het onder het vriespunt gaan)
het moet veilig blijven, regen vind ik niet erg, ijs op het fietspad dat ga ik niet doen.
Pedelec johan
Runner-up | Forum Supporter
Runner-up | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2022, 07:58
Merk SP: St3 pinion

Ondanks de wind en de regen vind ik het heerlijk om na het werk een lekker stukje op de pedelec te zitten.
Bij gladheid word het een ander verhaal.

Johan
Flyer upstreet5 7.20hs 2018-2022
St3 pinion xl black 2022 -
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Doe mij de cruise control op de Ellio Max testfiets maar, met Storm Henk in Friesland. Sjonge wat ging het hier tekeer! (Windkracht 9 en erger.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie