Elk Jaar Nieuwe Fiets - Kosten

Plaats reactie
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

Ik ben gauw uitgekeken op vervoermiddelen, dus ook op fietsen.

Stel ik wil elk jaar een nieuwe fiets, beginnend bij 6000 euro en elk jaar oplopend. En ik wil bij de fw inruilen zonder priveverkoop gezeur. Welk bedrag zou ik dan elk jaar hiervoor moeten reserveren bij 4000km/jaar? Zelf denk ik aan een bedrag van 2000 euro, of zit ik nu helemaal mis. Zou er ook een groot verschil zijn tussen de merken fietsen?
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In het eerste jaar keldert de restwaarde van je speed pedelec het hardst, dus kostentechnisch is dit nooit het meest efficiënt.

Je kunt denk ik gewoon het beste jouw FM eens rechtstreeks vragen wat je bij deze km-stand voor je gebruikte speed pedelec terug krijgt bij inruil. Dit zal ook sterk af hangen van de nieuwe speed pedelec die je ervoor terug koopt: wat kost die (en vooral: hoeveel marge heeft de FM waar die wat ruimte in kan creëren.)

Een merk zoals Stromer is wel één van de meest waardevaste merken. Vergelijk het maar met Apple; je krijgt er tweedehands meer voor terug dan bij andere merken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

Bedankt.

Ik zit nu eigenlijk te wachten op een 2023 Klever X met ketting en 800 W motor en richtingaanwijzers. Of een Ellio.

Over een jaar verwaxcht ik dan een Klever met electrische Pinion, de draaihendel is niets voor mij.

Een hogere stromer of Opium komt niet in aanmerking door de niet/nauwelijks aanpasbare rijhouding, ww verkeer moet voor mij geen race worden ;)
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GoodSoundManiac schreef: 18 mar 2023, 23:11 Over een jaar verwaxcht ik dan een Klever met electrische Pinion, de draaihendel is niets voor mij.
Het is geen gerucht o.i.d. want bij bij Klever houden ze de kaken stevig op elkaar dus ik verzin dit helemaal zelf: uiteindelijk (eind 2023/loop 2024?) zal er sowieso een vernieuwde Klever X ALPHA komen. Ik hoop stiekem dat die ook PINION Smart Shift krijgt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 mar 2023, 23:15 Het is geen gerucht o.i.d.
Nu wel :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Beetje vriendelijke druk op Klever kan nooit kwaad :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

En dat Pinion in rust alles kan ontwikkelen zonder druk van pr figuren ;)
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Plaats reactie