KBC Fietslease diefstal

Plaats reactie
deurenkletser
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2023, 10:59

Ik had graag eens gehoord of hier mensen ervaring hebben met de KBC Autolease fietsleasing.
Ik lees namelijk dat bij diefstal (wanneer alles aanvaard wordt) de fiets vergoed zal worden aan KBC Autolease (vermits zij de eigenaar zijn). Maar wat met de maanden die je zelf elke maand al leasing hebt betaald? Bij O2O bijvoorbeeld krijg je een kortingsbon in het bedrag van je reeds betaalde leasing. Is dat bij KBC ook zo? Ik kan er namelijk niets van terugvinden.

Heb je met andere woorden dan gewoon brute pech?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

deurenkletser schreef: 19 mar 2023, 20:14 Is dat bij KBC ook zo? Ik kan er namelijk niets van terugvinden.
Interessante vraag !

Stel ze aan KBC zelf en post nadien hun bevindingen :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

deurenkletser schreef: 19 mar 2023, 20:14 Heb je met andere woorden dan gewoon brute pech?
Brute pech? Nee hoor, je krijgt dan gewoon exact waarvoor je getekend hebt. In de voorwaarden zal staan hoe ze hiermee omgaan. Jij bent een van de weinigen die hier kritisch naar kijkt, dus ze komen er nog mee weg ook.

Ik heb voor mijn huidige fiets ook (privé) fietslease overwogen, maar heb het door de smerige constructies/kleine letters niet gedaan. Wat mij betreft zijn die leasebedrijven een stel :dwarf: aan wie ik mijn geld niet gun.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
deurenkletser
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2023, 10:59

Golvas schreef: 19 mar 2023, 20:41
deurenkletser schreef: 19 mar 2023, 20:14 Is dat bij KBC ook zo? Ik kan er namelijk niets van terugvinden.
Interessante vraag !

Stel ze aan KBC zelf en post nadien hun bevindingen :ay
De vraag is gesteld.... Ik ben benieuwd.
deurenkletser
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2023, 10:59

FreddyH schreef: 19 mar 2023, 22:15
deurenkletser schreef: 19 mar 2023, 20:14 Heb je met andere woorden dan gewoon brute pech?
Brute pech? Nee hoor, je krijgt dan gewoon exact waarvoor je getekend hebt. In de voorwaarden zal staan hoe ze hiermee omgaan. Jij bent een van de weinigen die hier kritisch naar kijkt, dus ze komen er nog mee weg ook.

Ik heb voor mijn huidige fiets ook (privé) fietslease overwogen, maar heb het door de smerige constructies/kleine letters niet gedaan. Wat mij betreft zijn die leasebedrijven een stel :dwarf: aan wie ik mijn geld niet gun.
Ja ik houd van duidelijkheid en geen verrassingen achteraf... Ik heb de leasingfirma gecontacteerd en ben eens benieuwd. Als ze een tegoedbon aanbieden kan ik er nog mee leven.
deurenkletser
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2023, 10:59

Golvas schreef: 19 mar 2023, 20:41
deurenkletser schreef: 19 mar 2023, 20:14 Is dat bij KBC ook zo? Ik kan er namelijk niets van terugvinden.
Interessante vraag !

Stel ze aan KBC zelf en post nadien hun bevindingen :ay
Het antwoord is klaar en duidelijk:

"Er wordt geen verrekening gedaan. Een leasing is eigenlijk een huur. En voor de periode dat u de fiets in gebruikt hebt betaald u hiervoor. Als de fiets gestolen is gaan we dit bedrag niet teruggeven of een korting geven."

Goed opletten dus... KBC krijgt de fiets volledig terug en heeft ondertussen ook je centen gehad.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Als je je fiets kan overnemen na de lease scoor je ook wat.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joker schreef: 20 mar 2023, 12:11 Als je je fiets kan overnemen na de lease scoor je ook wat.
Dat kan dus niet als hij gestolen wordt, in andere gevallen idd wel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 10.000

Joker schreef: 20 mar 2023, 12:11 Als je je fiets kan overnemen na de lease scoor je ook wat.
Toch niet bij het contract dat mijn werkgever sloot. Op het einde van de rit betaal je de restwaarde van de fiets ongeacht hoeveel je zelf al inlegde bij het ingaan van de leasetermijn (bij overschrijding budget).
Voor mij zat er amper winst in.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Plaats reactie