Ik moet dit volledig beamen. Ik rij zelf met eens st3 ketting en heb deze aska fiets toch uit nieuwsgierigheid maar eens getest op Bike challenge in Gent. De looks vond ik in begin minder dan de st3 die ik nu heb, behalve hun limited edition welke volledig in het zwart is. Ik vind de zwarte wel mooi en stoer.
De Aska reed superzalig dankzij de fully. De motor vond ik in 5 ook zeer krachtig en haalde de 45 dan ook zonder problemen. De fiets zelf voelde inderdaad niet zwaar aan. Kwam daarbij dat ik het gevoel had dat de draaischakelaar van de pinion net wat soepeler reageerde dan de testfiets st3 pinion die ik een maand daarvoor had getest welke veel stroever verlegde. Ik heb wel nadien vernomen dat zoiets bij te regelen zou zijn?
Na de testrit met de Aska is het dan ook een serieuze kandidaat geworden om mijn st3 die einde leasing komt in december op te volgen.
Aska
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Eens.mvereecken schreef: ↑21 mar 2023, 08:45 Stabiel als een tank, terwijl ik niet het gevoel had met een zware tank te rijden.
Had ik ook inderdaad
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dat was ook mijn eerste indruk. Maar ik heb de groene 3 dagen meegekregen om te testen en ik wende wel heel snel aan het kleur. Ik vond hem uiteindelijk zelfs mooi, stoer en een tikkeltje speciaal, zodat ik uiteindelijk toch voor de groene ben gegaan.Vdmpeter schreef: ↑21 mar 2023, 09:11 Ik moet dit volledig beamen. Ik rij zelf met eens st3 ketting en heb deze aska fiets toch uit nieuwsgierigheid maar eens getest op Bike challenge in Gent. De looks vond ik in begin minder dan de st3 die ik nu heb, behalve hun limited edition welke volledig in het zwart is. Ik vind de zwarte wel mooi en stoer.
De Aska reed superzalig dankzij de fully. De motor vond ik in 5 ook zeer krachtig en haalde de 45 dan ook zonder problemen. De fiets zelf voelde inderdaad niet zwaar aan. Kwam daarbij dat ik het gevoel had dat de draaischakelaar van de pinion net wat soepeler reageerde dan de testfiets st3 pinion die ik een maand daarvoor had getest welke veel stroever verlegde. Ik heb wel nadien vernomen dat zoiets bij te regelen zou zijn?
Na de testrit met de Aska is het dan ook een serieuze kandidaat geworden om mijn st3 die einde leasing komt in december op te volgen.
Het criterium voor mij om voor de fiets te gaan was mijn gevoel nadat ik de fiets terug moest brengen. Ik miste de fiets al direct, wat mijn beslissing geholpen heeft.
-
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 20 feb 2021, 19:37
- Locatie: België (wielsbeke)
- Merk SP: Stromer st3
- Km-stand: 350
Had ik meteen een nieuwe moeten bestellen dan had ik de limited edition besteld. Ik heb dit ook op de fietsbeurs velofollies aan de mensen die daar stonden gezegd dat ze met zwart echt wel succes zouden hebben. Maar er zijn er maar 50 stuks van beschikbaar dus die zullen wel allemaal weg zijn tegen dan.Jootje schreef: ↑21 mar 2023, 11:21Dat was ook mijn eerste indruk. Maar ik heb de groene 3 dagen meegekregen om te testen en ik wende wel heel snel aan het kleur. Ik vond hem uiteindelijk zelfs mooi, stoer en een tikkeltje speciaal, zodat ik uiteindelijk toch voor de groene ben gegaan.Vdmpeter schreef: ↑21 mar 2023, 09:11 Ik moet dit volledig beamen. Ik rij zelf met eens st3 ketting en heb deze aska fiets toch uit nieuwsgierigheid maar eens getest op Bike challenge in Gent. De looks vond ik in begin minder dan de st3 die ik nu heb, behalve hun limited edition welke volledig in het zwart is. Ik vind de zwarte wel mooi en stoer.
De Aska reed superzalig dankzij de fully. De motor vond ik in 5 ook zeer krachtig en haalde de 45 dan ook zonder problemen. De fiets zelf voelde inderdaad niet zwaar aan. Kwam daarbij dat ik het gevoel had dat de draaischakelaar van de pinion net wat soepeler reageerde dan de testfiets st3 pinion die ik een maand daarvoor had getest welke veel stroever verlegde. Ik heb wel nadien vernomen dat zoiets bij te regelen zou zijn?
Na de testrit met de Aska is het dan ook een serieuze kandidaat geworden om mijn st3 die einde leasing komt in december op te volgen.
Het criterium voor mij om voor de fiets te gaan was mijn gevoel nadat ik de fiets terug moest brengen. Ik miste de fiets al direct, wat mijn beslissing geholpen heeft.
Het is nog eventjes wachten voor mij maar ik moet zeggen dat de testrit zoals anderen hier ook meedelen wel een diepe indruk achtergelaten heeft en me toch al iets makkelijker afstand laat nemen van Stromer. We zullen zien over een goed half jaar en dan maar beslissen op goed gevoel zeker.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind het ook een hele mooie kleur. In het echt is dat groen veel mooier dan op de catalogusfoto's. En het valt wel lekker op
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 mar 2023, 13:07
Het groen is inderdaad mooi. Ikzelf ben overtuigd en zou mijn offerte voor lease tekenen, afwachten :-). Ondertussen een groene meegekregen om een commute-testje te doen, en nog altijd enthousiast :-). Ik had vrij sterke wind in de rug, dus niet representatief om de power in te schatten, maar de meeste weerstand kwam van het rijden tegen de limiet van 45 (waar hij dan inhoudt/afremt) :-D. Het laatste rechte stuk (met rugwind) heb ik 'm uiteindelijk lichter gezet, naar standje 3 van 5 ondersteuning, en dan haalde ik nog de 45.
Oh ja: dit is de eerste fiets die ik test die ook de werkelijke snelheid toont op de display, en geen afronding van een paar km/u naar boven!
Op geen enkel moment heb ik schrik van randjes, stoepranden, verkeersdrempels, etc, 't is heerlijk fietsen zo!
Ik vermoed wel dat, wie een heel grote actieradius nodig heeft, dat de Aska misschien een probleem kan zijn. Ik heb 'm maar een dag, dus ik durf niet veel conclusies trekken, maar ik denk dat hij minder actieradius heeft dan de Klever Alfa 45 die ik ook mocht proberen.
Oh ja: dit is de eerste fiets die ik test die ook de werkelijke snelheid toont op de display, en geen afronding van een paar km/u naar boven!
Op geen enkel moment heb ik schrik van randjes, stoepranden, verkeersdrempels, etc, 't is heerlijk fietsen zo!
Ik vermoed wel dat, wie een heel grote actieradius nodig heeft, dat de Aska misschien een probleem kan zijn. Ik heb 'm maar een dag, dus ik durf niet veel conclusies trekken, maar ik denk dat hij minder actieradius heeft dan de Klever Alfa 45 die ik ook mocht proberen.
-
- Expert
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
- Merk SP: Klever N Rogue 45
- Km-stand: 6000