Werkende spuitbus voor lekke band

Plaats reactie
stromerstx1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jun 2020, 22:08

Hallo,

Ik heb een lekke band met mijn Stromer. Zijn er ook echt goede producten om met een spuitbus de band te plakken, die ook goed werken.

Het moet niet enorm gat zijn. Na een tijdje was hij pas leeg, toen hij achter stond. Dank voor een snelle reactie dan kan ik het vanmiddag nog bestellen.

Fijne dag !
Engineer
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 sep 2020, 20:34
Locatie: Scherpenzeel
Merk SP: Stromer ST1X

Naar mijn mening zijn dat alleen nood oplossingen, maar ik kan voorstellen dat je met geluk er lang mee weg kunt komen.
Maar zie die spuitbussen meer als thuiskomertje voor onder de auto.
Gert1960
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 100
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Een spuitbus is alleen voor nood onderweg, om thuis te komen. Daarna zul je toch echt moeten plakken of vervangen.
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Of gebruik een Gaadi. Hoef je niet te plakken onderweg in een druilerig winderig weertje.
Grtz, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Peerke1960 schreef: 28 mar 2023, 22:41 Of gebruik een Gaadi. Hoef je niet te plakken onderweg in een druilerig winderig weertje.
Grtz, Peter
net even GAADI opgezocht, eigenlijk best een slim idee of zouden er ook nadelen aan zijn ?
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gert1960
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 100
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Ook een Gaadi is alleen om thuis te komen en zul je daarna moeten vervangen. En je zult moeten werken om m erin te krijgen. Geen pretje in de kou en donker.
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat werken valt mee, beetje lucht erin en je legt hem zo op zijn plaats. Wel eerst even de buitenband controleren of daar geen nageltje oid doorheen steekt: je binnenband is niet voor niets lek gegaan. Als dat blijft zitten is je Gaadi daarna ook gelijk lek.

Gaadi is ook een thuiskomer, het is niet de bedoeling om daar lang mee door te rijden. Het kan zijn dat de uiteinden tegen elkaar gaan schuren waardoor hij zichzelf lek maakt. Die Gaadi kan je wel hergebruiken overigens.

Ikzelf vind een groot nadeel van zo'n Gaadi dat je je in principe nog goede binnenband moet opofferen. Die moet je immers doorsnijden om hem eruit te krijgen... Zorg dus ook dat je een mesje oid bij je hebt. En zorg dat je een reserve binnenband thuis hebt liggen.

Zelf heb ik een simpel plak setje bij me. Als het daarmee niet lukt of als het te koud is om zonder handschoenen buiten te blijven dan rest een stuk lopen of de takeldienst.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd, een gaadi is een thuiskomer. En je offert een binnenband op. Ik kies wel hiervoor omdat ik plakken in de buitenlucht vervelend vindt. Lekrijden komt niet vaak voor dus dat is mij een nieuwe binnenband wel waard. ( ik ben lui en rij dan ff langs mijn fm, ligt toch op de route) . De Gaadi was mijn redding een tijd geleden omdat plakken niet lukte door het materiaal van de binnenband. Mocht het zonnetje schijnen en ik heb goede zin en tijd dan plak ik ( inmiddels een klassieke roze binnenband) De pannedienst lijkt me verschrikkelijk. Moeten wachten, plus naar een punt lopen waar de pannedienst kan komen ( in mijn geval een dingetje).
Grtz peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie