Rammelende voorvork

Plaats reactie
FraMat
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jan 2023, 15:03
Locatie: Brasschaat
Merk SP: R&M Charger '17
Km-stand: 19.000

Hallo,

Ik heb nu zo'n 350 km op mijn N Pinion staan. Bij snelheden boven de 30 km/h en op slecht wegdek hoor ik gerammel vooraan, en ik vermoed dat het de veren in de voorvork zijn. Een collega met de N Rogue heeft dezelfde ervaring.
Heeft nog iemand dit gerammel al opgemerkt? Kunnen dat veren van de vork zijn? En is er bij iemand al een oplossing voor gevonden?

Alvast bedankt!
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FraMat schreef: 05 mei 2023, 16:47 Hallo,

Ik heb nu zo'n 350 km op mijn N Pinion staan. Bij snelheden boven de 30 km/h en op slecht wegdek hoor ik gerammel vooraan, en ik vermoed dat het de veren in de voorvork zijn. Een collega met de N Rogue heeft dezelfde ervaring.
Heeft nog iemand dit gerammel al opgemerkt? Kunnen dat veren van de vork zijn? En is er bij iemand al een oplossing voor gevonden?

Alvast bedankt!
De veren in vork staan steeds onder spanning, zelfs helemaal uit is er nog de voorspanning. Tenzij de veer gebroken is denk ik niet dat het een veer is.
Spatbord? Alle boutjes eens een keertje (laten) nazien?
Hier in de fietsenstalling staan ook 2x N, ik hoor volgende week eens bij de eigenaars (als ze aan het werk zijn).
RIPS10
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 mar 2022, 21:15
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Klever α
Km-stand: 20k

Mogelijk dat er speling zit op het balhoofd? Is hier bij de X Speeds wel eens voorbij gekomen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FraMat schreef: 05 mei 2023, 16:47 En is er bij iemand al een oplossing voor gevonden?
Je Klever is gloednieuw. Ga er gewoon mee langs je dealer, daar is die voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het zou ook je accu kunnen zijn, zit daar toevallig spelling op?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

FraMat schreef: 05 mei 2023, 16:47 Hallo,

Ik heb nu zo'n 350 km op mijn N Pinion staan. Bij snelheden boven de 30 km/h en op slecht wegdek hoor ik gerammel vooraan, en ik vermoed dat het de veren in de voorvork zijn. Een collega met de N Rogue heeft dezelfde ervaring.
Heeft nog iemand dit gerammel al opgemerkt? Kunnen dat veren van de vork zijn? En is er bij iemand al een oplossing voor gevonden?

Alvast bedankt!
Hey, de eerste rit met mijn N rammelde het ook.
Bij mij was het toen iets heel banaals.

Gewoon het vijsje waarmee het spatbord is vastgemaakt aan de voorvork dat niet helemaal vast was gevezen.
Kan iets anders zijn, maar je kan altijd eens nakijken natuurlijk. Moet echt wel goed vastzitten daar.
Nadat ik dat vastgezet had zweeft mijn N over de weg, enkel bij echt putten of kassei hoor je het metalen spatbord nog, maar dat lijkt me perfect normaal.
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 10.000

Als er bij mij iets rammelt is het de batterij :D
Spatbord heeft ook de reputatie van te rammelen, maar bij mij zie ik hem trillen maar ik hoor het alvast niet.
(X pinion en geen N pinion - maar ik vermoed toch gelijkaardige onderdelen)
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
RIPS10
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 mar 2022, 21:15
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Klever α
Km-stand: 20k

willemt schreef: 07 mei 2023, 19:49 Als er bij mij iets rammelt is het de batterij :D
Spatbord heeft ook de reputatie van te rammelen, maar bij mij zie ik hem trillen maar ik hoor het alvast niet.
(X pinion en geen N pinion - maar ik vermoed toch gelijkaardige onderdelen)
Hoe los jij dit probleem op, die rammelende batterij?
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 10.000

RIPS10 schreef: 07 mei 2023, 21:12
willemt schreef: 07 mei 2023, 19:49 Als er bij mij iets rammelt is het de batterij :D
Spatbord heeft ook de reputatie van te rammelen, maar bij mij zie ik hem trillen maar ik hoor het alvast niet.
(X pinion en geen N pinion - maar ik vermoed toch gelijkaardige onderdelen)
Hoe los jij dit probleem op, die rammelende batterij?
Ik heb er stukje rubber opgeplakt (een overschotje van een Van Zijp beschermstrip). Batterij gaat er bij mij enkel uit bij de bandenwissel...
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gertje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2023, 13:04
Locatie: Beerzel
Merk SP: Klever
Km-stand: 22

Meestal spatbord. Heb de mijne nu vastgemaakt met borgmoer. Ook het spatbord verhoogd. Daarna geen gerammel meer😉
Plaats reactie