Koga Pace B20 met riem aandrijving: zwaarder verzet

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nagenoeg alle speed pedelec fabrikanten adverteren met ondersteuning TOT 45km/u. Juridisch heb je volgens mij geen poot om op te staan als je speed pedelec de 45 niet haalt. (Al moet ik de eerste nog tegenkomen die daadwerkelijk juridische stappen heeft ondernomen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Beeldbuisje
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 apr 2022, 10:38

Met die tandwielen te vervangen rijd ik met wind mee, dus zeker eens per dag bij woon-werk, nogal vaak tegen de begrenzer. Je voelt hem vanaf 44 echt stilaan inhouden tot het op 44,6 plots zelfs gaat tegenwringen.

Sinds zaterdag staat er die Bosch Nyon op. Als ik van te voren een route plan, geeft hij de geschatte rijtijd weer. Zo reed ik vanmiddag van m'n werk zo goed als continu tegen de begrenzer. Afgezien van een stop van 3 minuten voor het rode licht, was ik precies op de voorgestelde tijd thuis. De Nyon houdt er dus echt wel rekening mee. Dat vind ik ergens het voornaamste vergeleken met die 2km/u extra.

Nu goed, al bij al heb ik nu het voordeel van die erg duidelijke fietsnavigatie, wat volgens mij toch uniek is aan Bosch systemen.
Liever dat dan tegen 48km/u over de weg kunnen scheuren.
Ikke blij en weer wat wijzer in de wetgeving :bp:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Beeldbuisje schreef: 08 mei 2023, 19:54 Nu goed, al bij al heb ik nu het voordeel van die erg duidelijke fietsnavigatie, wat volgens mij toch uniek is aan Bosch systemen.
Liever dat dan tegen 48km/u over de weg kunnen scheuren.
Ikke blij en weer wat wijzer in de wetgeving :bp:
Die paar km/h minder doen aan reistijd heel weinig.
Rijd met je auto met max 100 km/h van punt a naar punt b en registreer je tijd. Wetende dat je niet overal 100 mag/kan rijden.
Rijd nu van punt b naar punt a met max 110 km/h en registreer je tijd. Wetende dat je niet overal 110 mag/kan rijden.
Verschil in tijd = minimaal en toch is er 10 % verschil in max snelheid maar niet in reistijd.
Echt niet op blind staren dus.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hangt af van de omstandigheden en de route.

De gemiddelde reistijd op mijn vorige ww-route van 30km enkel verkortte met zo'n vijf minuten toen ik van een Stromer ST1 X 2017 overstapte naar een Stromer ST2 S 2018. Mijn route was wel grotendeels rechtuit blazen met maar één verkeerslicht en drie vervelende kruispunten. Bepalende factor was m.n. het beter overeind blijven van de ondersteuning bij flink wind tegen (het waait hier aan zee nogal).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie