Het grote ongevallen topic

baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 281
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Fijn dat er goede helmen zijn!

Weet je al hoe je fiets er aan toe is?
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Er zit een enorme speling op het balhoofd, het spatbord heeft ook het frame geraakt. Linker remhandel staat naar boven en rechts het stuur iets beschadigd op het uiteinde. Al bij al lijkt het mee te vallen, schade aan het balhoofd is lastig in te schatten zo, voorvering/vork zal ook wel kapot zijn. Fietsenmaker al gecontacteerd, verzekering moet ik nog uitzoeken. Hoop een beetje op per totaal, via ENRA verzekerd volgens mij en dus nieuwwaardeverzekering.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Achiel schreef: 11 mei 2023, 10:11
Stromeur schreef: 10 mei 2023, 22:16 Sowieso altijd wegdoen en vervangen als de helm een val heeft meegemaakt.

Maar sjonge, als dit je hoofd was geweest... Life savers, die helmen.
Had alleen de krasjes aan de buitenkant eerst gezien, dat was voor mij al genoeg reden er definitief afscheid van te nemen. Denk dat het MIPS systeem goed gewerkt heeft daar ik nu maar een lichte hersenschudding heb.
Ja, als ik die barst in je helm zo zie. Blij toe dat het niet je hoofd was zeg.

Hoe gaat het met je ribben? Dat zal wel allemachtig pijnlijk zijn..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Vollebak pijnstilling, maar af en toe doet het flink pijn.
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Heftige val. Beterschap toegewenst en een voorspoedig herstel!
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Peter 2 schreef: 28 okt 2022, 10:30 Veel beterschap en hopelijk geen naweeën of onopgemerkte kwetsuren doe je achteraf last bezorgen👍. Als het hoofd intact is is het een meevaller.

Kan er van meespreken, ik ga na mijn ongeval van eind mei pas volgende week terug aan de slag.

Peter
Even een update, na het ongeval van 18/05/2022.
In tegenstelling tot vorige berichten en na veel gesukkel met de gezondheid terug aan het fietsen gegaan. Het mag ook eens positief nieuws zijn in dit topic, eindelijk aan de beterhand. Men staat dikwijls niet stil bij de herstelverhalen en tijd en inspanningen die nodig zijn om er terug bovenop te geraken.
Vandaar dit bericht , wat de aard van het ongeval ook is of wat de schade nadien als gevolg heeft, blijf geloven in jezelf en beterschap. Volhard en blijf positief....mij heeft het een jaar geduurd vooraleer er progressie was die betekenisvol was/is. Een Zweedse neuroloog vertelde me dat de genezing uit jezelf komt . Het is hard maar bij degene die een ongeval hebben gehad met lichaamlijke gevolgschade zal dit bekend in de oren klinken. Ga ervoor en geef nooit op.
Voila, dit mag ook eens gezegd en ben benieuwd naar andere herstelverhalen...
Peter
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peter 2 schreef: 31 jul 2023, 06:21 Even een update, na het ongeval van 18/05/2022.
In tegenstelling tot vorige berichten en na veel gesukkel met de gezondheid terug aan het fietsen gegaan.
Chapeau!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Goed om te horen. Veel veilige km’s !
Groeten, peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
DrieKwart
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 okt 2022, 12:45
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever
Km-stand: 1300

Vanochtend was ik weer aan de beurt... Helaas. Er was regen voorspeld voor vanochtend. Maar tijdens het ontbijt had ik het zo bedacht dat ik enkel het laatste stukje wat regen zou krijgen en ik net vóór de grote plens bui op het werk zou zijn. Helaas begon het gespetter al toen ik thuis de straat uit reed, maar met regenkleding was het prima te doen.
Helaas regende het richting het einde best behoorlijk door en lag er ondertussen redelijk water op de weg. Net voordat ik op het werk aankwam moest ik een flauwe bocht naar rechts maken en met het ingaan van de bocht (waarbij ik al even gestopt was met trappen, dus ik reed nog geen 40km/u) gleden de wielen onder me vandaan en gleed ik verder over het asfalt.
Gelukkig lijkt de schade mee te vallen, wat goeie schaafwonden en voel dat mn lichaam een klapper gemaakt heeft. De fiets heeft op sommige onderdelen toch wel weer wat flinke krassen maar er lijkt niks kapot.

Hebben jullie dit vaker meegemaakt? Is het eigenlijk wel verstandig om te gaan fietsen met dit soort regenachtig weer? Ik probeer maar een bink te zijn en zo veel mogelijk te gaan fietsen, maar als ik zie hoe makkelijk je onderuit kan gaan. Ik weet helaas ook al wat het kan betekenen als je een keer verkeerd valt...
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

DrieKwart schreef: 30 aug 2023, 11:45 Vanochtend was ik weer aan de beurt... Helaas. Er was regen voorspeld voor vanochtend. Maar tijdens het ontbijt had ik het zo bedacht dat ik enkel het laatste stukje wat regen zou krijgen en ik net vóór de grote plens bui op het werk zou zijn. Helaas begon het gespetter al toen ik thuis de straat uit reed, maar met regenkleding was het prima te doen.
Helaas regende het richting het einde best behoorlijk door en lag er ondertussen redelijk water op de weg. Net voordat ik op het werk aankwam moest ik een flauwe bocht naar rechts maken en met het ingaan van de bocht (waarbij ik al even gestopt was met trappen, dus ik reed nog geen 40km/u) gleden de wielen onder me vandaan en gleed ik verder over het asfalt.
Gelukkig lijkt de schade mee te vallen, wat goeie schaafwonden en voel dat mn lichaam een klapper gemaakt heeft. De fiets heeft op sommige onderdelen toch wel weer wat flinke krassen maar er lijkt niks kapot.

Hebben jullie dit vaker meegemaakt? Is het eigenlijk wel verstandig om te gaan fietsen met dit soort regenachtig weer? Ik probeer maar een bink te zijn en zo veel mogelijk te gaan fietsen, maar als ik zie hoe makkelijk je onderuit kan gaan. Ik weet helaas ook al wat het kan betekenen als je een keer verkeerd valt...
Oh jee dat is heel vervelend! :ai
Maar fijn dat de schade en de verwondingen mee lijken te vallen, maar natuurlijk nooit fijn.

Ik heb het nog niet meegemaakt op de fiets, maar ik weet wel dat nat weer altijd verraderlijk kan zijn, met autos in elk geval. Met de fiets let ik er wel flink op.
Je noemt dat het op asfalt was, maar kwa grip, welke banden en welke bandenspanning heb je? Bij nat weer maakt de band het verschil ben ik van mening.
Plaats reactie