SP internationaal verzenden (binnen de EU)

Plaats reactie
eswa86
Rookie
Rookie
Sweden
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2023, 09:58
Locatie: Stockholm

Ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar een SP voor mijn 15km enkele reis woon werk pendel in Stockholm, Zweden. Nu zijn er in Zweden amper speed pedelecs te koop, en is het aanbod in NL gewoon veel groter. Nu heb ik een aantal mogelijke opties gevonden, maar nu vroeg ik mij af of er hier iemand is die enige ervaring heeft met het versturen van dit soort fietsen? Als ik google kom ik op websites van koeriersdiensten terecht die volgens mij speciaal voor mij dan van NL naar Zweden rijden, en er daarom dus over de duizend euro voor vragen. Ik heb net met DHL gechat, en daar zeiden ze dat ze geen fietsen kunnen versturen. Weet iemand hoe je dit het best kunt doen? :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het probleem met opsturen is dat een speed pedelec voorzien is van een Li-ion accu. Zo'n accu is een officieel Gevarengoed en mag daarom niet met de gewone post worden verzonden. (Nog even los van het formaat en gewicht van de doos, waarschijnlijk zou deze op een pallet vervoerd moeten worden, dat is ook duur.)

De enige oplossing is dan dus inderdaad de afleverservice van de verkoper zelf, of inderdaad een commerciële koeriersdiensten, dat is ontzettend duur over een grote afstand.

Los daarvan: geen enkel speed pedelec merk is 100% probleemvrij. De kans bestaat dat je op een bepaald moment de service van een ervaren/gecertificeerde dealer nog hebt. Dat wordt lastig op grote afstand.

Van Stromer weet ik trouwens wel dat ze actief bezig zijn om hun dealernetwerk in Scandinavië uit te breiden. Stromer heeft vorig jaar speciaal voor die regio een nieuwe Sales Manager aangenomen. Er is ook een aantal Stromer dealers in Denemarken. Mocht je over een Stromer nadenken, dan zou je Stromer eens een mailtje kunnen doen en vragen of ze al bezig zijn met dealers in jouw regio.

OPIUM heeft ook enkele dealers in Denemarken, die zou je ook eens kunnen vragen. Van andere merken weet ik niet wat de activiteiten in Zweden zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
eswa86
Rookie
Rookie
Sweden
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2023, 09:58
Locatie: Stockholm

Thanks! Ik heb ook bij bijvoorbeeld 123ebikes.nl gechecked en die willen wel naar Zweden verzenden, dus misschien dat dat wat is. Die hebben wel een aardige selectie 2e hands SP's.

Mbt het onderhoud, dat is ook waarom ik voornamelijk kijk naar de Bosch-Enviolo combinaties. De Trek Allant+ 9s wordt hier wel mondjesmaat verkocht, dus wellicht dat die fietsenmakers een eventuele Koga/Gazelle/RM oid kunnen ondersteunen. Ook omdat 45km/u van mij niet hoeft.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zie online dat ze alleen versturen naar NL/BE. Hebben ze je gezegd dat ze wel naar Zweden willen versturen? Puur uit nieuwsgierigheid: met welke vervoerder en wat rekenen ze daarvoor?

Heb je al weleens met een Bosch-Enviolo combinatie gereden? Is niet bij iedereen even populair. Als het financieel uit kan zou ik eerder kijken naar Bosch-Rohloff.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

De Butaco die ik gehad heb kwam uit the UK.

Getransporteerd via DSV (weet niet wat het kost) maar was wel snel!
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer maakt voor het ophalen en afleveren van Li-ion accu's in Europa gebruik van Mikropakket. Maar of die ook grote/zware producten vervoeren: geen idee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Als je gaat voor Bosch-Rohloff dan is het belangrijk om op te letten dat het een Rohloff E14 met gekoppelde Bosch motor is. De normale Rohloff of een oude motor die niet te koppelen is heeft meer problemen.
Plaats reactie