Stromer wordt de officiële “e-bike” leverancier voor Alinghi Red Bull Racing

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Mooi filmpje. Vooral die voice over met het Arnold Schwarzenegger accent 😀
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

Prachtige fiets!
Maar ik vind het wel een gemiste kans dat een speciaal kleurtje, wat stickertjes en een gratis fietstas alles is waar je extra voor betaald. Terwijl Red Bull en zo’n zeilboot vooral gebouwd zijn van carbon en op deze fiets nog geen grammetje carbon zit. Geen frame, geen speciale componenten, geen carbon finish laag of enige andere vorm van high tech materialen. Anders dan de standaard ST7 die natuurlijk ook niet mis is.

Het zal wel aan mij liggen als “carbon fabrikant” maar ik zou heel graag zien dat Stromer ook een keer richting het carbon gaat, waar toch vele andere fiets fabrikanten al wat mee doen, en zelfs enkele speed pedelecs zag ik al.

En ja, daar zitten enorme investerings kosten aan vast, en op een “limited series” van maar 350 stuks krijg je dat er vast niet uit. Maar als stromer marktleider wil blijven dan ontkomen ze er niet aan denk ik.

Stromer kennende begint de prijs dan vast wel met een 2 in plaats van met een 1 .:ck:
Of dat dan nog een “redelijke prijs” is voor een fiets waar je 5 kg op kan besparen mag een ieder zelf bepalen maar na een X aantal jaren kan het ook richting de standaard modellen en zakt de prijs vast wel iets.

Redbull heeft ook een hele mooie “E-scooter” (elektrische step)

https://www.techradar.com/news/red-bull ... ep-pockets

Deze vond ik aan de dure kant met een prijs van $6000, maar is wel full carbon en heeft goede prestaties in elk geval. En dat is dan wel de naam “Red Bull” waardig vind ik. Ik ben fan van Red Bull en mooie dingen en heb nog heel even overwogen om deze te kopen, maar vond 6 mille voor een E-step wat veel. “Little did I know” dat ik iets later nog meer ging uitgeven voor “een fiets” 8-)

/rant :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST7 Red Bull Eurobike.jpg
Stromer ST7 Red Bull Eurobike.jpg (242.04 KiB) 389 keer bekeken

Stromer ST7 Red Bull Eurobike 2.jpg
Stromer ST7 Red Bull Eurobike 2.jpg (327.1 KiB) 389 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Culnaej
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2023, 00:35
Locatie: Monnickendam

Zouden de tassen ook los te krijgen zijn van deze serie.
Vind deze wel erg gaaf.
Jorehn
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 jul 2023, 17:22
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 1000

Culnaej schreef: 18 sep 2023, 21:33 Zouden de tassen ook los te krijgen zijn van deze serie.
Vind deze wel erg gaaf.
Ze zien er wel gaaf uit, maar ze zijn niet heel handig. Je kan er echt net een laptop in prakken, meer past eigenlijk al niet. Wil je een degelijk kettingslot of iets dergelijks meenemen, dan is daar al geen ruimte meer voor...
Bulldogg
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2023, 14:15
Locatie: 2880
Merk SP: ST2 belt ; ST5 abs
Km-stand: 11000

TurboCarbon schreef: 10 jun 2023, 12:31

Redbull heeft ook een hele mooie “E-scooter” (elektrische step)

https://www.techradar.com/news/red-bull ... ep-pockets

Deze vond ik aan de dure kant met een prijs van $6000, maar is wel full carbon en heeft goede prestaties in elk geval. En dat is dan wel de naam “Red Bull” waardig vind ik. Ik ben fan van Red Bull en mooie dingen en heb nog heel even overwogen om deze te kopen, maar vond 6 mille voor een E-step wat veel. “Little did I know” dat ik iets later nog meer ging uitgeven voor “een fiets” 8-)

/rant :lol:
Nu pas gelezen...

Goh, ik vrees dat je je toch een tikje beter moet inlezen/kijken in de markt van de steps. Dit is niks meer dan een gigadure, pseudo-snelle step. Je kan deze in dezelfde rij plaatsen als de Ducati en MV agusta steps die een jaar of twee gelden op de markt kwamen, overpriced, stepjes die door wat kleurtjes en stickertjes sneller zouden gaan. Ok, go-faster-stripes zijn leuk, maar niet (echt)sneller, enkel Amerikanen geloven daar nog in. :D

Gewoon een stickertje van Red Bull erop en hopsakee, de prijs maal (minstens) twee, van wat ie ongeveer in de markt kan gezet worden zonder die sticker. Want laten we eerlijk zijn, 45/u is nou niet een snelheid waar het woord 'prestatie' wordt voor gebruikt. Voor die 6000 dollar kan je echt wel véél betere en vooral snellere steps kopen. Dingen die het Red Bull label met recht zouden kunnen dragen.

M'n eigen Dualtron thunder rijdt 90km/u en die kost maar de helft, ok, geen carbon, maar goed, dan heb je wel prestaties.
En als je echt naar carbon toe wil, kijk dan eens even naar Rion, die hebben een RE90(racing) die 27.2kg weegt, 120(echte)km/u gaat én zo stabiel is dat ie zelfs geen stuurdemper nodig heeft. Wel even wachten, ze nemen voor het volgende jaar geen bestellingen meer aan, orderboek zit vol.
ST2 belt(2021) / ST5 abs(2023)- 983, 983, 814 en 814 reserve batterijen- wat spullen van Jeroen, abus bordo, abus sportflex, axa imenso, kinekt,...
WW: 4,5km

De gustibus et coloribus, non est disputandum ;)
Plaats reactie