3 maanden... lossen onderdelen, schijfremmen achter vervangen...?

Plaats reactie
Devil
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2023, 18:24

Ik kocht in oktober 22 een speed pedelec.
Van dan tot nu reed ik net geen 3000 km en moest ik twee maal pechverhelping vragen. Eerste keer omdat mijn achterwiel los zat doordat de moer van het wiel volledig losgekomen was. Tweede keer omdat mijn volledig pedaal en arm van een zijde gevallen was.. 2x snel terug op weg maar het zou toch niet mogen. Twee weken terug was de claxon deffect en bracht ik hem ter herstelling. Anderhalve week gewacht.

Toen ik men fiets ging ophalen, kreeg ik de rekening. Ze vroegen me meer dan 160 euro. Omdat ik hier vragen bij stelde, kreeg ik als uitleg dat de werkuren niet bij de garantie hoorden èn dat ze men achterste rem vervangen hadden omdat hij aan vervanging toe was. Ik stelde in vraag dat dit na minder dan 3000 km kan, èn dat ze me hiervan eigenlijk eerst hadden moeten informeren. Ik drukte er op dat de fiets ook nog binnen de garantieperiode viel. Nadat zij kort overlegden, stelden ze voor de arbeidstijd nietvin rekening te brengen, en moest ik nog 54 eur betalen.

Ik stel me dus de vraag of hun werkwijze zomaar kan? :x
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welk merk en type speed pedelec? (Ik vraag dit zodat we de garantievoorwaarden kunnen bekijken.)

Heb je de garantie-werkzaamheden laten uitvoeren door de dealer waar je je speed pedelec hebt aangeschaft/geleased of bij een andere fietsenmaker?

Wat bedoel je met 'achterste rem'? Toch niet de complete rem, maar alleen de rempads mag ik hopen? Waar was die 54 euro voor?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie