Nieuw in 2023: Klever N PINION 45
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 mei 2023, 00:59
- Locatie: Waasmunster
- Merk SP: Klever N Pinion 2023
Beste,Blue schreef: ↑23 mar 2023, 10:21 ik ben ook overstag gegaan.
Als een merk zich inzet om eindelijk een SP op de markt te brengen voor langere mensen dan moeten we dat volop steunen.
Eindelijk eentje waar ik met mijn 2m (lange benen) goed ga opzitten. (hopelijk vind mijn rug dit ook)
Zeker als die fiets dan nog eens een Pinion/vork/en 1600Wh batt aan te bieden heeft. (waren zowat de dingen die ik altijd wilde)
Dus hierbij een N Pinion besteld met 1600Wh in de kleur Graphite Grey Matt
Fiets zou in Mei er zijn en de batt hopelijk in Juni....
Ik heb ook een Klever N pinion besteld met 1600Wh accu.
Nu krijg ik vandaag bericht van de verkoper dat de 1600Wh batterij pas op de markt zal komen eind dit jaar...
Daarom overweeg ik nu de 1200 Wh te kopen en een extra 850Wh die ik kan meenemen voor de lange afstanden.
Hebt u al nieuws van uw FM ivm de 1600 Wh accu ?
Alvast bedankt
Steven
-
- Expert
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
- Locatie: Lier
- Merk SP: Geen :(
- Km-stand: 800
Ik heb voor die reden helaas de bestelling moeten annuleren.
Kreeg ook de melding dat dit “misschien” nov/dec zou worden.
Maar dan wacht ik op zekerheid en bestel dan wel weer.
Want ik vermoed dat het eerder 2024 zal worden.
Bij bestelling was het vrij zeker Juni en nu “misschien” nov/dec, dat stemt mij niet zeker ivm die datum.
Kreeg ook de melding dat dit “misschien” nov/dec zou worden.
Maar dan wacht ik op zekerheid en bestel dan wel weer.
Want ik vermoed dat het eerder 2024 zal worden.
Bij bestelling was het vrij zeker Juni en nu “misschien” nov/dec, dat stemt mij niet zeker ivm die datum.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Ex-Stromer ST3
-
- Expert
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
- Locatie: Almelo
- Merk SP: Klever N Rogue
Denk je dat later opnieuw achteraan de rij aansluiten dan gaat werken? Die N Pinion kan wel eens heel populair worden...Blue schreef: ↑31 mei 2023, 13:49 Ik heb voor die reden helaas de bestelling moeten annuleren.
Kreeg ook de melding dat dit “misschien” nov/dec zou worden.
Maar dan wacht ik op zekerheid en bestel dan wel weer.
Want ik vermoed dat het eerder 2024 zal worden.
Bij bestelling was het vrij zeker Juni en nu “misschien” nov/dec, dat stemt mij niet zeker ivm die datum.
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 mei 2023, 00:59
- Locatie: Waasmunster
- Merk SP: Klever N Pinion 2023
Ik heb mijn bestelling gewijzigd naar de 1200wh accu in combinatie met een extra 850wh accu voor de lange afstanden.Blue schreef: ↑31 mei 2023, 13:49 Ik heb voor die reden helaas de bestelling moeten annuleren.
Kreeg ook de melding dat dit “misschien” nov/dec zou worden.
Maar dan wacht ik op zekerheid en bestel dan wel weer.
Want ik vermoed dat het eerder 2024 zal worden.
Bij bestelling was het vrij zeker Juni en nu “misschien” nov/dec, dat stemt mij niet zeker ivm die datum.
Heb je dan ineens heel de fiets geannuleerd ?
-
- Expert
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
- Locatie: Lier
- Merk SP: Geen :(
- Km-stand: 800
Ik heb niets aan de 1200Wh batt omdat ik met mijn lengte/gewicht en afstand echt wel de 1600Wh wil hebben.
En idd de hele fiets geannuleerd.
Ik bestel wel opnieuw zodra er echt met zekerheid een 1600Wh geleverd kan worden.
April -> Nov kan evengoed -> april 2024 worden.
Misschien is er dan een N Pinion Alpha…wie zal het zeggen.
Dus ik koop liever met meer zekerheid.
Maar dat is mijn persoonlijk gevoel. .
En idd de hele fiets geannuleerd.
Ik bestel wel opnieuw zodra er echt met zekerheid een 1600Wh geleverd kan worden.
April -> Nov kan evengoed -> april 2024 worden.
Misschien is er dan een N Pinion Alpha…wie zal het zeggen.
Dus ik koop liever met meer zekerheid.
Maar dat is mijn persoonlijk gevoel. .
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Ex-Stromer ST3
- Miepmiep
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03 apr 2023, 20:59
- Locatie: Drenthe
- Merk SP: Klever N Pinion 45
- Km-stand: 1500
Deze week is mijn prachtig blauwe N Pinion afgeleverd. Review komt binnenkort, maar nu alvast een vraag: als ik de fiets in de N stand zet, voel ik weerstand in de motor tijdens het fietsen. Alsof er een zware dynamo meedraait. Dit gebeurt ook als ik regeneratie uitzet.
Het zware gevoel is dus niet het gewicht van de fiets, maar net alsof je door een weerstand heen moet trappen. De remmen lopen vrij.
Iemand een idee?
Erik
Het zware gevoel is dus niet het gewicht van de fiets, maar net alsof je door een weerstand heen moet trappen. De remmen lopen vrij.
Iemand een idee?
Erik
-
- Expert
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
- Locatie: Gent
- Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
- Km-stand: 10.000
Een motor en een dynamo zijn eigenlijk net hetzelfde. In de N stand moet er dus elektronisch allerlei dingen gebeuren om ervoor te zorgen dat je zonder voelbare weerstand kunt fietsen. Ik vind dat je dat wel redelijk goed merkt, hij rijdt inderdaad dan niet zo vlot.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
- Miepmiep
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03 apr 2023, 20:59
- Locatie: Drenthe
- Merk SP: Klever N Pinion 45
- Km-stand: 1500
Hierbij mijn eerste ervaringen met de N Pinion 45.
Spoileralert: dit is wel een heel fijne fiets.
Ik heb een aantal langere afstanden tussen 40-70 km, als kortere afstanden met de fiets gemaakt.
Door open land en stedelijk gebied. Zowel flinke wind mee als wind tegen.
Het instellen van de ondersteuningsstanden is appeltje eitje. Ik doe niet aan gekoppelde Apps, dus daar kan ik verder niets zinnigs over zeggen. Wel apart dat er geen gemiddelde snelheid wordt gemeten op de teller. Deze teller is voor mij perfect. Klein en simpel.
Eco heb ik stand 4, Tour stand 4 en Max stand 3. Opvallend is dat tussen stand 3 en 4 van Eco een vrij grote sprong zit. Bij stand 3 moet ik flink meetrappen voor 21 km/h, terwijl je bij stand 4 makkelijk 28 km/h fietst.
Maar ja, we hebben de pedelec niet voor de Eco
In standje 3 Max houdt hij bij lichte wind tegen nog redelijk gemakkelijk 45km/h aan. Bij zware wind tegen moet ik flink meetrappen en dan komt de teller zo rond de 42 km/h (ook in stand 5 van Max)
In stand Max duwt hij je snel in maximumsnelheid en dat lijkt veel stroom te kosten. Bij Tour gaat dit meer stapsgewijs. Ik fiets daarom alleen op lange rechte stukken in Max.
De maximumregeneratie in vrijloop werkt erg prettig. Als je een beetje gewend bent aan de fiets helpt dat om tijdig snelheid te minderen, zonder te remmen. In het begin even wennen, want als je ook maar een klein beetje mee trapt, schiet de fiets weer vooruit.
Ook even wennen is dat de trappers vrij laag zitten, dus bij bochten trappers in horizontale stand houden.
Het fietsen is heerlijk. De fiets ligt als een blok op de weg en je hebt niet door dat je zo hard rijdt. (Werkelijke snelheid zal een km of twee lager liggen dan de teller aangeeft). Remmen werken prima, alhoewel ik net als veel andere lezers de bediening van de achterrem liever aan de rechterkant van het stuur heb. Binnenkort maar eens kijken of ik ze kan wisselen.
Voorvering werkt beter dan bij mijn proefrit en dempt de meeste drempels. Je hebt ook echt een zadelvering nodig, anders zitten je nieren snel bij je adamsappel (om van andere pijngevoelige lichaamsdelen maar te zwijgen ).
Banden zijn van Pirelli Angel GT. Ik rijd erg voorzichtig bij gladde wegen (regen van afgelopen dagen) en ik kan dus niet zeggen in hoeverre deze banden wel of niet houvast geven op gladde ondergrond.
De 9bak van Pinion werkt fijn. Schakelen gaat snel. Vroeger kon je volgens de verhalen bij Pinion bijna niet schakelen met lichte druk op de pedalen, maar deze generatie lijkt net zo prettig te schakelen als Rohloff.
Eenmaal op snelheid gebruik ik vooral stand 7 of 8. Bij lichte tegenwind mis ik net een fijne tussenstand tussen 7 en 8.
De spiegel is OK, maar niet bijzonder.
De accu heb ik nu een aantal malen bijna leeg gereden en opgeladen. Met wind tegen is ongeveer 65 km goed te doen met een mix van tour en Max. Helemaal Max redt hij nog niet 60 km. (Ik ben 74 kg.)
Met wind mee rijd ik ongeveer 80 km met een mix van Tour en Max. Helemaal Max zit ergens tussen 60 en 70 km.
Wellicht verandert dit nog als de accu wat vaker is opgeladen en ontladen.
Het is nog even wachten op de bestelde accu van 1600W/H. Dan kan ik zeker volop Max 65 km naar mijn werk.
Een klein dingetje was dat de remsensor aanbleef, waardoor de ondersteuning wegviel. Dat kon ik met advies op afstand van de fietsenmaker eenvoudig zelf herstellen.
In algemene zin rijdt de fiets gewoon heerlijk.
Uiteraard persoonlijk en subjectief: zowel de funfactor als praktijkfactor ervaar ik als hoog. En dan die mooie blauwe kleur he.......
Erik
Erik
Spoileralert: dit is wel een heel fijne fiets.
Ik heb een aantal langere afstanden tussen 40-70 km, als kortere afstanden met de fiets gemaakt.
Door open land en stedelijk gebied. Zowel flinke wind mee als wind tegen.
Het instellen van de ondersteuningsstanden is appeltje eitje. Ik doe niet aan gekoppelde Apps, dus daar kan ik verder niets zinnigs over zeggen. Wel apart dat er geen gemiddelde snelheid wordt gemeten op de teller. Deze teller is voor mij perfect. Klein en simpel.
Eco heb ik stand 4, Tour stand 4 en Max stand 3. Opvallend is dat tussen stand 3 en 4 van Eco een vrij grote sprong zit. Bij stand 3 moet ik flink meetrappen voor 21 km/h, terwijl je bij stand 4 makkelijk 28 km/h fietst.
Maar ja, we hebben de pedelec niet voor de Eco
In standje 3 Max houdt hij bij lichte wind tegen nog redelijk gemakkelijk 45km/h aan. Bij zware wind tegen moet ik flink meetrappen en dan komt de teller zo rond de 42 km/h (ook in stand 5 van Max)
In stand Max duwt hij je snel in maximumsnelheid en dat lijkt veel stroom te kosten. Bij Tour gaat dit meer stapsgewijs. Ik fiets daarom alleen op lange rechte stukken in Max.
De maximumregeneratie in vrijloop werkt erg prettig. Als je een beetje gewend bent aan de fiets helpt dat om tijdig snelheid te minderen, zonder te remmen. In het begin even wennen, want als je ook maar een klein beetje mee trapt, schiet de fiets weer vooruit.
Ook even wennen is dat de trappers vrij laag zitten, dus bij bochten trappers in horizontale stand houden.
Het fietsen is heerlijk. De fiets ligt als een blok op de weg en je hebt niet door dat je zo hard rijdt. (Werkelijke snelheid zal een km of twee lager liggen dan de teller aangeeft). Remmen werken prima, alhoewel ik net als veel andere lezers de bediening van de achterrem liever aan de rechterkant van het stuur heb. Binnenkort maar eens kijken of ik ze kan wisselen.
Voorvering werkt beter dan bij mijn proefrit en dempt de meeste drempels. Je hebt ook echt een zadelvering nodig, anders zitten je nieren snel bij je adamsappel (om van andere pijngevoelige lichaamsdelen maar te zwijgen ).
Banden zijn van Pirelli Angel GT. Ik rijd erg voorzichtig bij gladde wegen (regen van afgelopen dagen) en ik kan dus niet zeggen in hoeverre deze banden wel of niet houvast geven op gladde ondergrond.
De 9bak van Pinion werkt fijn. Schakelen gaat snel. Vroeger kon je volgens de verhalen bij Pinion bijna niet schakelen met lichte druk op de pedalen, maar deze generatie lijkt net zo prettig te schakelen als Rohloff.
Eenmaal op snelheid gebruik ik vooral stand 7 of 8. Bij lichte tegenwind mis ik net een fijne tussenstand tussen 7 en 8.
De spiegel is OK, maar niet bijzonder.
De accu heb ik nu een aantal malen bijna leeg gereden en opgeladen. Met wind tegen is ongeveer 65 km goed te doen met een mix van tour en Max. Helemaal Max redt hij nog niet 60 km. (Ik ben 74 kg.)
Met wind mee rijd ik ongeveer 80 km met een mix van Tour en Max. Helemaal Max zit ergens tussen 60 en 70 km.
Wellicht verandert dit nog als de accu wat vaker is opgeladen en ontladen.
Het is nog even wachten op de bestelde accu van 1600W/H. Dan kan ik zeker volop Max 65 km naar mijn werk.
Een klein dingetje was dat de remsensor aanbleef, waardoor de ondersteuning wegviel. Dat kon ik met advies op afstand van de fietsenmaker eenvoudig zelf herstellen.
In algemene zin rijdt de fiets gewoon heerlijk.
Uiteraard persoonlijk en subjectief: zowel de funfactor als praktijkfactor ervaar ik als hoog. En dan die mooie blauwe kleur he.......
Erik
Erik