Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Radiotechniman
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 501
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
Km-stand: 14000

Er zijn twee stuurpenhoogtes voor de ST3 beschikbaar.
Ik heb bij mijn bike de hogere stuurpen laten plaatsen, waardoor ik iets rechter zit op de fiets. Voor mijn gevoel kwam de zithouding behoorlijk in de buurt van de ST2 met riem, die ik eerst heb gereden.

Met de bike-configurator op de website van Stromer kun je het verschil in uiterlijk zien, de stap Zitpositie kun je de stuurpen kiezen. Het verschil lijkt op de afbeeldingen alleen niet erg groot, zaak is vooral goed te testen.
https://www.stromerbike.com/nl/configurator?bike=st30
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
Janvt
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2023, 21:09
Locatie: Groessen
Km-stand: 0

Oh goeie tip wist niet dat zoiets kon :ay
VinnieBoySlim
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2023, 23:48
Locatie: Assen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 1085

Hallo allemaal,

Ik ben Vincent, 35 jaar en woon in noord Nederland. Ongeveer een jaar geleden ben ik buiten "gewone fiets"-afstand gaan wonen van mijn werk (35 km) en sindsdien jeukt het om toch weer fietsend naar het werk te kunnen. Ik heb twee keer een week een Stromer kunnen lenen en sindsdien droom ik ervan om mijn eigen speed pedelec te hebben.

Komende week ga ik een tweedehands ST3 uitproberen. Ik hoop hier mensen te vinden die net zo enthousiast zijn over speed pedelecs, en misschien ook wat hulp bij de aanschaf en het onderhoud van mijn eigen exemplaar.

Ik zie (tijdens de proefritten, en nu vanuit de bus :cry:) aardig wat speed pedelecs rijden dus wellicht zien we elkaar binnenkort op de weg!

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22962
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

VinnieBoySlim schreef: 29 mei 2023, 00:06 Ik hoop hier mensen te vinden die net zo enthousiast zijn over speed pedelecs, en misschien ook wat hulp bij de aanschaf en het onderhoud van mijn eigen exemplaar.
Dat gaat hier allemaal wel lukken :) Welkom!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StevenB
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2023, 00:59
Locatie: Waasmunster
Merk SP: Klever N Pinion 2023

Dag iedereen,

Ik ben Steven, 48j, woonachtig in Waasmunster/België en nieuw in de wereld van Speed Pedelecs.
Maar wel enthousiast, en heb vrij snel gekozen voor de Klever N Pinion 2023 omdat die prijs/kwaliteit toch echt top lijkt.
Zal voor woon-werkverkeer (enkel 33km) maar aangezien ik vaak thuis werk ook en vooral voor het fietsplezier in m'n vrije tijd.
Kijk ernaar uit hem in ontvangst te nemen.

Schitterend forum, pluim voor forumbeheerders en alle deelnemers want heb hier op korte tijd al heel wat opgestoken.

Groetjes

Steven
Metalmini
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2023, 14:05
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Pinion 45
Km-stand: 900

Mijn naam is Patrick en sinds 6 weken staat de eerste echte speedpedelec ( Klever X Pinion 45 2023 ) in onze schuur.
Hij wordt nu hoofdzakelijk door de vriendin voor woon werk verkeer ingezet ( 60km totaal). Voorheen gebruikte ze een elektrische Koga Exite voor dit doel maar de 25km begrenzing was toch wel een punt waar ze steeds vaker tegen aan trapte.
Met meer dan 10000 km op de teller en accu kwam ze voor de beslissing te staan om voor een nieuwe accu te gaan of nieuwe fiets. Dat laatste werd het dus.

De keuze voor de Klever was simpel .... ze kon gedurende een week een Pinion met 1200 wh accu van de plaatstelijke FM / Klever dealer lenen en uitproberen. Ik ben nog wel achter een paar andere speedpedelecs aangeweest maar of geen test exeplaar voor handen en of x aantal uur rijden voor een rondje om de winkel.

In de testweek 3 x woon werkverkeer in echt Nederlands weer ( regen, kou en wind) en daarna de beslissing genomen voor de aanschaf. Ondertussen zitten de eerste 900 km eral weer op.
Helaas voor mij bevalt hij haar zo goed dat ik waarschijnlijk genoegen moet nemen met een oude Flyer T8 HS ( 35km versie) opknapper :lol:

Patrick
Happy Hulk
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2023, 09:11
Locatie: Noord-Holland
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 25000

Allereerst grote dank voor dit grote informatieve forum, alwaar ik nu ook mijn bijdrage aan mee mag leveren.

Mijn naam is onder pseudoniem Happy Hulk. Ik bezit sinds december 2018 een Stromer st3 Launch uitvoering in de kleur (Hulk)groen met 2 accu's van 983w.
Ik ben 70 jaar en fiets op de Stromer ter vervanging van de racefiets en waar ik het liefst lange toertochten mee rijd.
De Stromer kocht ik in Zeist waardoor ik vrij moeiteloos in het gebied van de Utrechtse heuvelrug kon gaan fietsen.
Sinds mijn verhuizing in 2021 naar Noord-Holland geniet ik enorm van de rustige dijk en polderwegen aldaar. Helaas is het prachtige duingebied in Noord-Holland, voor voertuigen met een kentekenplaat door de gebiedsbeheerder aldaar verboden. Inmiddels staat er 25000 geniet kilometers op de teller van de Stromer.

En om een beetje uit de anonimiteit te geraken, ik fiets zomers regelmatig in onderstaand shirt.
Screenshot_20230115_114506_Photos.jpg
Screenshot_20230115_114506_Photos.jpg (40.27 KiB) 752 keer bekeken
Culnaej
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2023, 00:35
Locatie: Monnickendam

Goedeavond allemaal,

Ben JeanLuc wonend in Monnickendam.
Dit jaar mogen rijden op een Stromer St7 gelijk verliefd geworden op dit merk.
Sinds vorige maand in bezit van 2e hands Stromer ST3. Al druk in gebruik voor woon werk verkeer( 50 KM heen en weer) wat een fijne fiets.
Een verende zadelpen is ook top.
Volgende stap is toch misschien een verende voorvork monteren. Eens goed inlezen hahaha.

Gr Jeanluc
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

Hallo vriendelijke Speed Pedelec rijders,

Ik ben Gerco en kom uit regio Schiphol / Roelofarendsveen. Ik doe wat met Carbon en ben vooral recreatief fietser.

Ik heb mijn Stromer ST3 Pinion LE ook in bestelling en rij daar hopelijk binnenkort ook vrolijk op rond!

Tot 3 weken terug had ik eigenlijk nog bijna nooit gehoord van het fenomeen Speed Pedelec. En dacht ik dat alle E-bikes saaie fietsen waren die maar max 25 kunnen.
Ik herinner me nog goed mijn eerste ritje op een E-bike, die mijn vader net had gekocht. Zo fijn dat extra duwtje in je rug maar POEF bij 25km/u houd de pret al helemaal op. Dat schiet toch niet op als je echt vaart wil maken of ergens heen wil!

Recent had ik al een ander zeer leuk “E-mobility” vervoermiddel ontdekt, de E-step. Heb een Segway P65 met 500 watt en 561 Wh accu. Hardstikke handig, praktisch, zeer mobiel en met de 3” brede banden ook goed grip en gaat over allerlei terrein. En ca 40 km range waarmee ik de hele omgeving hier kan verkennen. Deze gaat max 25km/u volgens Europese regels. Wat ik ook snel genoeg vind op dit vervoermiddel met deze kleine wielen. Nee deze E-step is helaas nog niet legaal, NL loopt wat achter wat dat betreft…

Dus hardstikke leuk die E-step maar om wat verder te komen kwa range en ook weer een beetje te kunnen trappen toch maar eens gekeken wat er is aan E-bikes tegenwoordig. Toen vond ik de Speed Pedelecs, en toen de Stromers, en toen de Imperial Red ST3 Pinion LE. En toen was er geen weg terug want die kleur rood is helemaal mijn kleur! Nog wat verder ingelezen hier over die fiets, en het blijkt dat het een best goede fiets is. Kwa vermogen en kwaliteit en accu en zeker kwa looks aan de bovenkant van de markt zit dus als ik gewoon “gelijk een goede fiets wil kopen” dan lukt dat zeker met deze ST3 pinion. De prijs is zeker wel aan de hoge kant maar met 6 km woon werk verkeer kan deze natuurlijk gewoon op de zaak (mijn zaak). Maar recreatief hoop ik er echt leuke tripjes mee te kunnen maken om buiten wat beweging en frisse lucht te krijgen. Naar het strand en op het strand fietsen lijkt me erg leuk met deze fiets. Ik heb ook jaren in Zandvoort aan het strand gewoond en fietste daar ook erg graag met de MTB op het strand.

De Stromer ST3 LE heb ik gevonden bij fietsenwinkel.nl. Onderhand waren ze wat lastig te vinden maar deze had nog wel een M staan voor mij. Ik krijg deze met voorvering, verend zadel, grote accu en hogere comfort stuur.
Ik heb bij de FM al een proefrit gemaakt van ca 25 km op een ST3 pinion comfort model en dat beviel zeer goed! Die snelheid en acceleratie is echt super! En de snelheid voelt ook niet als “snel” maar gewoon vertrouwd en stabiel en veilig. Zo fijn! En het Pinion schakelen kan ik ook wel aan wennen. Een lineaire schakelbeweging met 9 stappen is toch wel een verbetering tov een MTB waar je toch vaak met klein blad / groot blad zit te klooien. Zit je achter op het kleinste verzet, moet je voor weer naar een grotere en dan weer opnieuw beginnen. Het schakelen was wel iets zwaarder dan ik had verwacht. Dus als de C12 met +/- automatisch schakelen in de toekomst nog eens een optie is voor mijn fiets ga ik dat wellicht overwegen. Maar eerst gewoon eens kijken hoe het nu gaat.

De ST3 comfort die ik getest heb heeft exact dezelfde maten heeft als mijn M, dus dat gaat wel goed bevallen denk ik, wel met comfort stuur dus. Wel vind ik het frame van de L iets mooier dan de M maar met mijn 175 cm en verende zadelpen wordt dat heel krap denk ik. Ook heb ik dan weinig verstel mogelijkheden. En prefereer ik toch wel een meer comfortabele fiets houding boven de sportieve, waar de M toch wel wat meer is wat ik zoek denk ik. Alleen dus die 2de bidon monteren in de frame driehoek wordt lastig, maar ik zag genoeg zadel en frame en bagagedrager montage opties voor accessoires dus daar kom ik echt wel uit.

Alvast dank voor de vele informatie die ik hier al heb gevonden op dit mooie en vriendelijke forum! Heb al veel gelezen over de mooie Stromer fietsen die zeker niet perfect zijn maar toch altijd weer zeer geliefd en erg populair. Dank aan jullie allen en natuurlijk vooral aan @Stromeur
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Veel plezier met je fiets Carbon. Zoals je ziet heb ik hetzelfde vervoermiddel. Heerlijk de 40 km heen en terug,
Veel veilige kms, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie