Zet die "use trace" maar eens uit (bolletje naar links) en kalibreer de sensor opnieuw.
Die van mij had dezelfde kuren: na kalibratie reed hij een tiental Km goed en daarna werd de ondersteuning minder en minder.
Uiteindelijk met veel moeite nog 35-40 Kmh in hoogste stand. Onderweg gestopt en opnieuw gekalibreerd: terug normale ondersteuning en snelheden tot 46 Kmh.
Na een paar Km begon de ondersteuning weeral te minderen.
In de menu's beginnen zoeken en als test de "use trace" functie uitgezet. Dik 1000 Km verder rijdt hij nog steeds als een zonnetje met snelheden to 47 Kmh...
Nieuwe ST3...niet enorm waaw-gevoel
-
- Rookie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jul 2022, 21:03
- Locatie: Meeuwen
- Merk SP: Koga
- Km-stand: 11000
Moet ik mijn collega ook eens vertellen. Ze heeft een nieuwe ST3 met amper enkele km op de teller en haalde maar 30 km/h en dat met forse eigen inspanning.Trommelrem schreef: ↑02 mei 2023, 22:24 In de menu's beginnen zoeken en als test de "use trace" functie uitgezet. Dik 1000 Km verder rijdt hij nog steeds als een zonnetje met snelheden to 47 Kmh...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Kan ook nog zijn dat die op de Amerikaanse/Canadese stand staat. Maar die als bike gloednieuw is, dan kan ze er toch mee terug naar de dealer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SP ging even wel goed. Daarna niet meer. Ze was zo trots toen ze ermee kwam werken, echt een smile tot achter de oren . De dag erna niet toen ze zich dood trapte om thuis te geraken. Naar de dealer kan altijd maar als het (tijdelijk/onderweg) zo kan opgelost worden is de rit niet zo dramatisch...
Ik heb haar ook gezegd dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt.
-
- Pro | Forum Supporter
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 05 okt 2022, 09:30
- Locatie: Temse
- Merk SP: Stromer ST7 XL DP SF SP
- Km-stand: 14684
Kan je even wat feedback geven na alle inputs hier? Probleem opgelost? Duidelijke oorzaak gevonden?Baudolino schreef: ↑26 apr 2023, 13:14 Vol goede moed aangezet deze ochtend om 06.00, maar wat een redelijke tegenvaller...nooit de 40km/h gehaald (behalve bij een brug naar beneden rijden), amper een gemiddelde van 29 km/h. Klopt inderdaad dat ik in Brussel stad redelijk voorzichtig (= traag) gereden heb, maar toch waren er voldoende stukken om toch wat snelheid te kunnen halen...maar noppes, zelfs op stand 3 met de versnelling op 9 moest ik me kapot trappen om de 40km/h te zien verschijnen. Had bij aankomst nog een 12% batterij over...
Inderdaad misschien wat feedback.
Ondertussen toch al enkele weken met de ST3 gaan werken (3 dagen per week) en doe over de 60km heen ongeveer een 2-tal uur, idem terug, dus een 4-tal uur over de 120km.
Daar waar ik inderdaad, en wat meteen ook de reden was waarom ik deze thread heb geopend, in het begin die Stromer wou wegkieperen, is alles wel wat op zijn spreekwoordelijke poten terecht gekomen.
Nadat contactname met mijn fietsdealer in het begin niks opleverde, heb ik de tip toegepast om de gevoeligheid op max te zetten en merkte dat alles wel wat vlotter liep. Moet wel regelmatig kalibreren , maar soit, ik denk dat de fiets wel rijdt zoals hij moet rijden.
Wel blijf ik met het eigenaardige gevoel zitten, en opnieuw wist mijn fietsmaker hiervoor geen oplossing, dat ik kilometers heel vlot de 45km/u kan halen, het gevoel heb van de wind in de rug te hebben, maar dan opeens alles terug omslaat en ik het gevoel heb dat er iemand aan mijn fiets trekt en ik plots veel meer moet trappen om dezelfde snelheid te halen, het gevoel dat de ondersteuning redelijk sterk terug valt.
De uitleg van mijn fietsmaker was dat ik misschien per ongeluk te lang op ene knopje geduwd heb zodat de recup ingeschakeld wordt, maar dat is dus niet het geval.
Ondanks het feit dat ik blij ben de stap te hebben gezet naar een speedpedelec, ben ik niet onmiddellijk overtuigd om terug dezelfde keuze te maken, en zou dus denk ik niet meer deze ST3 kopen. Voor 9000 euro verwacht ik een product dat niet paar keer per rit hapert, dat ik moet stoppen, kalibreren, of me het gevoel geeft dat de ondersteuning wegvalt...
Ondertussen toch al enkele weken met de ST3 gaan werken (3 dagen per week) en doe over de 60km heen ongeveer een 2-tal uur, idem terug, dus een 4-tal uur over de 120km.
Daar waar ik inderdaad, en wat meteen ook de reden was waarom ik deze thread heb geopend, in het begin die Stromer wou wegkieperen, is alles wel wat op zijn spreekwoordelijke poten terecht gekomen.
Nadat contactname met mijn fietsdealer in het begin niks opleverde, heb ik de tip toegepast om de gevoeligheid op max te zetten en merkte dat alles wel wat vlotter liep. Moet wel regelmatig kalibreren , maar soit, ik denk dat de fiets wel rijdt zoals hij moet rijden.
Wel blijf ik met het eigenaardige gevoel zitten, en opnieuw wist mijn fietsmaker hiervoor geen oplossing, dat ik kilometers heel vlot de 45km/u kan halen, het gevoel heb van de wind in de rug te hebben, maar dan opeens alles terug omslaat en ik het gevoel heb dat er iemand aan mijn fiets trekt en ik plots veel meer moet trappen om dezelfde snelheid te halen, het gevoel dat de ondersteuning redelijk sterk terug valt.
De uitleg van mijn fietsmaker was dat ik misschien per ongeluk te lang op ene knopje geduwd heb zodat de recup ingeschakeld wordt, maar dat is dus niet het geval.
Ondanks het feit dat ik blij ben de stap te hebben gezet naar een speedpedelec, ben ik niet onmiddellijk overtuigd om terug dezelfde keuze te maken, en zou dus denk ik niet meer deze ST3 kopen. Voor 9000 euro verwacht ik een product dat niet paar keer per rit hapert, dat ik moet stoppen, kalibreren, of me het gevoel geeft dat de ondersteuning wegvalt...
-
- Veteraan
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
- Locatie: Noord Brabant
- Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
- Km-stand: 14000
Ik denk het niet. Wat je hier omschrijft herken ik niet bij mijn fiets (en ik denk vele ST3 rijders met mij). De sensor hoeft normaal gezien ook niet vaak gekalibreerd te worden (zeker niet meerdere keren per rit).Baudolino schreef: ↑24 mei 2023, 14:30 Inderdaad misschien wat feedback.
Ondertussen toch al enkele weken met de ST3 gaan werken (3 dagen per week) en doe over de 60km heen ongeveer een 2-tal uur, idem terug, dus een 4-tal uur over de 120km.
Daar waar ik inderdaad, en wat meteen ook de reden was waarom ik deze thread heb geopend, in het begin die Stromer wou wegkieperen, is alles wel wat op zijn spreekwoordelijke poten terecht gekomen.
Nadat contactname met mijn fietsdealer in het begin niks opleverde, heb ik de tip toegepast om de gevoeligheid op max te zetten en merkte dat alles wel wat vlotter liep. Moet wel regelmatig kalibreren , maar soit, ik denk dat de fiets wel rijdt zoals hij moet rijden.
Klinkt als een los contact, een defecte sensor, verkeerd afgesteld contact van een remhendel (of iets anders, kan van alles zijn). Iets wat nagemeten kan worden.Baudolino schreef: ↑24 mei 2023, 14:30 Wel blijf ik met het eigenaardige gevoel zitten, en opnieuw wist mijn fietsmaker hiervoor geen oplossing, dat ik kilometers heel vlot de 45km/u kan halen, het gevoel heb van de wind in de rug te hebben, maar dan opeens alles terug omslaat en ik het gevoel heb dat er iemand aan mijn fiets trekt en ik plots veel meer moet trappen om dezelfde snelheid te halen, het gevoel dat de ondersteuning redelijk sterk terug valt.
Met deze fiets lijkt wel iets aan meer de hand, maar dit is iets wat niet via het forum beoordeeld kan worden. Ik lees nergens dat je fiets terug de werkplaats in is geweest om wat dingetjes te testen. Als dit klopt lijkt het er niet op dat je fietsenmaker er veel om geeft en dat zou wel moeten voor deze hoeveelheid geld.Baudolino schreef: ↑24 mei 2023, 14:30 De uitleg van mijn fietsmaker was dat ik misschien per ongeluk te lang op ene knopje geduwd heb zodat de recup ingeschakeld wordt, maar dat is dus niet het geval.
Ondanks het feit dat ik blij ben de stap te hebben gezet naar een speedpedelec, ben ik niet onmiddellijk overtuigd om terug dezelfde keuze te maken, en zou dus denk ik niet meer deze ST3 kopen. Voor 9000 euro verwacht ik een product dat niet paar keer per rit hapert, dat ik moet stoppen, kalibreren, of me het gevoel geeft dat de ondersteuning wegvalt...
Ik zou toch eens terug gaan en een andere fiets te lenen, ter vergelijk. Ondertussen kan de fietsenmaker je fiets eens nakijken , het zou zomaar kunnen dat het iets heel eenvoudigs is.
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer bouwt de ondersteuning geleidelijk aan af naarmate de accu verder leeg raakt. Kan dat het niet zijn?Baudolino schreef: ↑24 mei 2023, 14:30 dat ik kilometers heel vlot de 45km/u kan halen, het gevoel heb van de wind in de rug te hebben, maar dan opeens alles terug omslaat en ik het gevoel heb dat er iemand aan mijn fiets trekt en ik plots veel meer moet trappen om dezelfde snelheid te halen, het gevoel dat de ondersteuning redelijk sterk terug valt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
- Locatie: Noord Brabant
- Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
- Km-stand: 14000
Als je vraag aan mij was gericht: dat zou inderdaad ook kunnen.
Maar bij mijn fiets ervaar ik het niet zo heftig als hier omschreven wordt. De snelheid blijft behoorlijk constant, ook met een legere accu.
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)