Het leek me wel handig om inzake een (ring)slot voor de Stromers met de dikke Pirrelli Cycl-e en Cycl-e ST banden een apart draadje aan te maken.
Op de ST5 heb ik tot nu toe alleen nog maar een ABUS Bordo slot gezien, maar mijn voorkeur gaat uit naar een ringslot met separate fietsketting van ca. 130 cm. Je bent dan maximaal flexibel van even snel op slot tot vast zetten aan een muur of hek.
Voorwaarde i.v.m. de verzekeringseisen is een slot met minimale ART 2 goedkeuring.
Ik ben erg benieuwd wat er gaat passen…..
Voorbeeld: AXA Block XXL NAZ: https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slo ... 88f37aa0d7
Slot voor Stromer ST3 en ST5
Ik heb de AXA XXL met niet uitneembare sleutel op de ST2 met de AXA bevestigingsset en dat werkt prima, voorzichtig om en om de kunststof schroefjes aandraaien en zit vast als een huis.
Alleen even de band wat leeg laten lopen om wat meer speling te krijgen voor het ringslot over het achterspatbord. Schat in dat dit slot prima past op de ST3/ST5 tenzij de staande achterbrug heel anders zou zijn gevormd.
AXA FLEX MOUNT RINGSLOT UNIVERSAL BEVESTIGINGSSET Artikelnummer: 225291201
Alleen even de band wat leeg laten lopen om wat meer speling te krijgen voor het ringslot over het achterspatbord. Schat in dat dit slot prima past op de ST3/ST5 tenzij de staande achterbrug heel anders zou zijn gevormd.
AXA FLEX MOUNT RINGSLOT UNIVERSAL BEVESTIGINGSSET Artikelnummer: 225291201
- Bijlagen
-
- AXA FLEX MOUNT RINGSLOT UNIVERSAL BEVESTIGINGSSET Artikelnummer: 225291201
- 2252912_1.c717.jpg (113.53 KiB) 7152 keer bekeken
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Heb je een idee hoe breed de band en spatbord zijn (schuifmaat) ?
Je zal zeker rekening moeten houden met de afstand tussen bovenkant spatbord en binnenkant velg (lees: de "binnendiameter" van het ringslot) ... ik vrees dat daar wel eens het slotje zou kunnen knellen ...
Inschatten is geen exacte wetenschap ... enkel meten is weten.
IK meen dat de versie met niet uitneembare sleutel in NL geen ART 2 goedkeuring heeftJ3R schreef: ↑09 jul 2018, 16:53 Ik heb de AXA XXL met niet uitneembare sleutel op de ST2 met de AXA bevestigingsset en dat werkt prima, voorzichtig om en om de kunststof schroefjes aandraaien en zit vast als een huis.
Alleen even de band wat leeg laten lopen om wat meer speling te krijgen voor het ringslot over het achterspatbord. Schat in dat dit slot prima past op de ST3/ST5 tenzij de staande achterbrug heel anders zou zijn gevormd.
AXA FLEX MOUNT RINGSLOT UNIVERSAL BEVESTIGINGSSET Artikelnummer: 225291201
EDIT: Dus juist wél
Laatst gewijzigd door mhoutman op 10 jul 2018, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
IK weet nog niets Dirk, daarom ben ik zo benieuwd naar de eerste uitprobeersels. Stel dat het slot net past en je rijdt een lekke achterband dan gaat er toch iets behoorlijk aanlopenGolvas schreef: ↑09 jul 2018, 20:12Heb je een idee hoe breed de band en spatbord zijn (schuifmaat) ?
Je zal zeker rekening moeten houden met de afstand tussen bovenkant spatbord en binnenkant velg (lees: de "binnendiameter" van het ringslot) ... ik vrees dat daar wel eens het slotje zou kunnen knellen ...
Het zijn net de versies met niet uitneembare sleutel die een ART 2 goedkeuring krijgen.
Hier vind je een aantal afmetingen terug van het Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon slot (ART-2)
Heb beide ringsloten:
- Die met NIET uitneembare sleutel is ART** en heb ik t.b.v. de verzekering geplaatst op de Stromer.
- Die met WEL uitneembare sleutel (dus GEEN ART**) komt op een ouwe jaren '60 opoe-fiets; daar zat nog een inmiddels afgekeurd oud wit AXA ringslot op; de sleutelbaard daarvan is "gekraakt" en heel makkelijk te openen.
Zie ook hoe de nieuwe sleutels van de goede AXA ringsloten eruit zien t.o.v. andere sloten.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk want ik had op de ST2 een ABUS Pro Shield 5850 fietsslot met ART 2 goedkeuring en die sleutel kon er toch echt niet uit.
Dat de sleutel er niet uit kan bij open slot zal wel te maken hebben met de verzekering. Als de fiets gestolen wordt zal je de sleutel(s) moeten laten zien als bewijs dat ie op slot was (vermoed ik)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting