Flyer Upstreet6

Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Op mijn vorige fiets (Koga e-Xite) heb ik een 11-36 vervangen door een 11-28. Dit ging prima, de fiets reed hierdoor veel aangenamer in ons vlakke land.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Boete schreef: 21 mar 2021, 19:01 Liefst zou ik de 11-28 monteren, maar ik vrees ervoor dat deze slecht zal schakelen met een derailleur die ontwikkeld is voor 11-42.
Ik heb de standaard cassette van mijn ST1X, was dacht ik ook een 11-42, vervangen door 11-28. Gelijk Golvas al aanhaalde, ketting inkorten en afstellen. Eitje.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idem hier op mijn Bulls. Fietst super, zo'n cassette zonder gaten tussen de verzetten :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jenkins
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2021, 09:50
Locatie: Limburg
Merk SP: Flyer
Km-stand: 3750

Goeie tip, zo’n kleinere cassette.
Laat ik ook plaatsen, zodra de aandrijflijn een nieuwe ketting nodig heeft.
Marcop
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2021, 12:04

Hallo iedereen...ik ben nieuw op dit forum.... enkele maanden geleden eigenaar geworden van een flyer upstreet 6. Wat een geweldige fiets!! Sterke motor en comfortabele fiets! Ik was hem wel meteen weer kwijt voor 3 weken wegens een fout in de lak...dat was wel even balen maar flyer heeft dat goed opgelost... vandaag een probleempje gehad met mijn scherm...deze sprong niet meer aan! Ik heb wel 10x geprobeerd maar geen resultaat! Uiteindelijk een 5 tal minuten gewacht en toen deed hij het weer.....heeft iemand dat ook al voor gehad?
Bedankt..
Piet
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Locatie: WVL
Merk SP: Flyer upstreet 6
Km-stand: 10000

Ik heb ook nog voor gehad dat het scherm niet aan wou.
Dan eens duwen op knopje op de batterij. Je ziet dan de LEDJES oplichten op de batterij . Daarna zou je het scherm wel kunnen aanleggen.
Marcop
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2021, 12:04

Inderdaar Piet... dat is mij ook al 2x opgevallen... het scherm ging niet aan en na het indrukken van het knopje op de batterij werkte het terug! Heb je enige verklaring hiervoor? Gaat de fiets in een soort van "slaapstand"?? in de handleiding staat hier in ieder geval niets over beschreven...
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Zou er van de Upstreet 6 een werkplaatshanboek bestaan? Ik had dat van al mijn motorfietsen, handig als zelfsleutelaar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het zal ongetwijfeld bestaan, maar in de regel zullen fabrikanten en dealers dit niet delen, juist omdat het bedoeld is voor werkplaatsmedewerkers.

Ik weet niet hoe het bij Flyer zit, maar voor Stromer bijvoorbeeld moeten fietsmonteurs een certificering behalen bij Stromer voordat ze aan Stromers mogen sleutelen.

Ik ben ook dol op service manuals, maar die zijn voor ons als particulier dus bijna niet te bemachtigen. Wij moeten het doen met de gebruikershandleiding en het uitwisselen van tips via b.v. dit forum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Liefst zou ik de 11-28 monteren, maar ik vrees ervoor dat deze slecht zal schakelen met een derailleur die ontwikkeld is voor 11-42.
Dit is ook mijn ervaring. Ik heb nu een wegcassette en het schakelen blijft naatje. Shimano cassette, kmc ketting. Mijn fm maakt het vaker mee en snapt het niet. Ze zijn nu erg terughoudend om cassettes te veranderen omdat het schakelen niet of heel lastig goed te krijgen is. We dachten even dat een beschadigde derailleur bij mij de oorzaak was. Helaas, ook bij een nieuwe hetzelfde probleem. Ik leer er mee leven daar de voordelen van een wegcassette opwegen tegen deze nadelen.
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie