Cratoni Commuter helm (NTA-8776 gekeurd)

Liefhebber
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2020, 20:41

Ik heb zojuist de commuter gekocht, hij zit mij perfect.
Ik heb een ‘lastig’ hoofd (63cm) en een aantal andere Cratoni’s pasten mij niet (ook xl). De Abus paste mij wel goed, maar die vindt ik persoonlijk minder mooi.
De vertekening van het vizier valt mij reuze mee, deze is alleen vlak voor de fiets aanwezig.
Al met al ben ik er reuze blij mee👍🏻
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Paar jaar verder sinds de start van dit topic.. Hoe zijn de ervaringen met deze helm, en met name van brildragers?
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Abus Pedelec Ace 2.0.
De voorkeur gaat uit naar een helm met vizier, hoewel ik dat alleen gebruik bij regen om mijn gezicht wat meer te beschermen. Bij gewoon gebruik beslaat het vizier van de Abus nogal snel, hoe is dat bij deze?

Ben bij de abus blij met de oorkappen die er bij zitten, dat kan bij deze niet. Dat wordt dus in de koude(re) periode een buff/oorwarmers gebruiken, maar daar is nog wel mee te leven.

Maar hoe bevalt deze helm in het algemeen?
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
AlwinVdd
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2023, 19:18
Locatie: Vlaamse Ardennen

Onlangs heb ik deze voor een korte rit van een uurtje getest.
Wat me irriteerde was dat het vizier tegen mijn neus duwde terwijl ik fietste (ik heb in mijn jeugd eens een slag op mijn neus gekregen dus het kan ook hier aan liggen).

Heb nu de Lazer Anverz besteld en hopelijk past deze mij beter.
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Afgelopen zaterdag de helm en een extra mutsje binnen gehad via Qicq.
Erg lichte helm en vanmorgen tijdens de eerste rit is ie me niks tegengevallen.
Vizier raakt zowel m'n bril als neus niet. Beslaan valt nog mee, maar fiets toch meestal met het vizier naar boven. Alleen bij regen gaat ie naar beneden.
Makkelijke sluiting, en fijne pasvorm, althans voor mijn hoofd.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Astronomer
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 feb 2024, 21:43
Locatie: Lochem
Merk SP: Stromer ST5 Pinion LE

Ik sluit me aan bij bovenstaande over de passing en comfort, hoewel ik hem pas twee weken gebruik.
Met het frisse weer (onder de 5°) afgelopen week vond ik het lekker om het vizier dicht te doen.
Ook met regen, al hinderen de druppels dan wel het zicht.
Als alternatief voor het vizier tijdens regen, ervaarde ik dat door de lage voorkant je de regendruppels van je ogen weg kunt houden. Dus dat is mooi.
Maar de lage voorzijde ontneemt wel veel zicht, zeker als je wat lager zit op de "sportievere" modellen.
In mijn normale houding heb ik nog een klein reepje horizon over. Als ik wat meer het hoofd laat hangen dan is de horizon weg.
Ik zou dan ook best geïnteresseerd zijn in een helm die wat meer zicht heeft aan de voorzijde.
Plaats reactie