Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Verder zag ik in een magazine ook de MET Intercity MIPS staan, lijkt me ook wel iets. Iemand deze al geprobeerd?

MET.jpg
MET.jpg (70.18 KiB) 3718 keer bekeken
Eigenlijk ging mij voorkeur altijd uit naar de Lazer Anverz MIPS, maar toen ik die onlangs nog eens op mijn hoofd zette merkte ik op dat ik het vizier niet helemaal naar boven kon wegdraaien waardoor de onderzijde van het vizier altijd nog voor een deel voor mijn ogen zat.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stinus schreef: 08 apr 2023, 08:01 Heeft iemand ervaringen met de Kask Urban-r?
Ik ben op zoek naar een helm en deze zat eigenlijk wel goed.
Goed vizier ook dat in opengeschoven positie niet stoorde.
Ik zag overigens wel nergens iets van een NTA-keuring op de helm staan, maar volgens de winkelbediende was deze wel degelijk geschikt voor op de speed pedelec hoewel ik hier eigenlijk online niks over kan terugvinden
De Kask Urban R fietshelm heeft een EN 1078 keurmerk, geen NTA-8776 keurmerk.
Stromeur schreef: 08 jul 2017, 23:57 In België moet de helm voldoen aan de EN1078 norm (de - minder strengere - fietshelm norm), met als bijkomende voorwaarde dat de helm de slapen en het achterhoofd beschermt.
Op basis van die omschrijving en het uiterlijk van de Kask URBAN R speed pedelec helm is-ie voor jou in België geschikt en toegestaan. (In Nederland niet, want hij heeft geen NTA-8776 keurmerk.)

Ik heb de voorganger van deze helm gehad, de Kask Urban LIfestyle helm. Mooi ding, gave kleuren, fijn vizier, maar voor mij geen goede pasvorm en een te dun binnenwerk waardoor ik last kreeg van drukpunten op mijn hoofd tijdens het fietsen, te stugge helmbandjes en te warm. Ik zie dat de Urban R uiterlijk enkele wijzigingen heeft ondergaan t.o.v. z'n voorganger; het vizier, de ventilatie openingen en het materiaal van de bandjes zijn wel nog hetzelfde.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De volgende speed pedelec helmen zijn toegevoegd aan de overzichten op de startpagina's van dit topic:

VINZ Nevis Speed Pedelec Helm
6D ATB-2T
ABUS Pedelec 1.1
ABUS Pedelec 1.2
GOOFF Pilot
GOOFF Scoot
Sweet Protection Promuter MIPS
Sweet Protection Commuter MIPS
S1 RETRO LIFER E-HELMET
Smith Mainline MIPS
Smith Dispatch MIPS
CRATONI C-Classic
Sweet Protection Bushwhacker 2Vi Mips
KALI Traffic 2.0
Electra Go! Mips Bike Helmet
Troy Lee Flowline MIPS

Er komen er nog meer aan. De datum op de eerste pagina word aangepast zodra alles is toegevoegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 10 apr 2023, 22:14 De volgende speed pedelec helmen zijn toegevoegd aan de overzichten op de startpagina's van dit topic:

VINZ Nevis Speed Pedelec Helm
6D ATB-2T
ABUS Pedelec 1.1
ABUS Pedelec 1.2
GOOFF Pilot
GOOFF Scoot
Sweet Protection Promuter MIPS
Sweet Protection Commuter MIPS
S1 RETRO LIFER E-HELMET
Smith Mainline MIPS
Smith Dispatch MIPS
CRATONI C-Classic
Sweet Protection Bushwhacker 2Vi Mips
KALI Traffic 2.0
Electra Go! Mips Bike Helmet
Troy Lee Flowline MIPS

Er komen er nog meer aan. De datum op de eerste pagina word aangepast zodra alles is toegevoegd.
Super bedankt, altijd interessant.
Ik fiets nog steeds met een gewone fietshelm (in belgië mag dat)
Maar ik ga sowieso wel een NTA8776 kopen, ik vermoed een Lazer Anverz, eigenlijk aan het kijken of die ergens te koop komt met een mooie korting ;)
Ik vraag me dan ook af waar het prijsverschil juist zit met bv de GOOFF® PILOT uit het luistje, is toch een pak goedkoper... als iemand daar ervaringen mee heeft mag je me zeker een berichtje sturen. (wellicht geen MIPS)
Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Uiteindelijk toch voor de Lazer Anverz MIPS gegaan, blijkt dat de laatste keer dat ik die paste ik het vizier niet ver genoeg naar boven had gezet, daarom dat het vizier toen nog deels voor mijn ogen zat.
Bij thuiskomst maar heel voorzichtig de 'winterschaal' eraf gehaald, heb al verhalen gelezen over het zeer fragiel zijn van deze schaal.
Zal ook moeten opletten als ik deze terug monteer na de zomer denk ik.

In ieder geval zeer tevreden van tijdens mijn eerste ritjes.
Zit goed, vizier doet ook goed zijn werk zonder aan te wasemen ofzo.
Enkel nog zien dat ik terug die cat ears kan monteren, toch een immens verschil met en zonder!
THS
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 apr 2023, 17:47

Ik vraag me af of deze goed zou zijn... Iemand met ervaring? MET InterCity shield, NTA8776 en MIPS

THS
Stinus schreef: 08 apr 2023, 08:02 Verder zag ik in een magazine ook de MET Intercity MIPS staan, lijkt me ook wel iets. Iemand deze al geprobeerd?


MET.jpg

Eigenlijk ging mij voorkeur altijd uit naar de Lazer Anverz MIPS, maar toen ik die onlangs nog eens op mijn hoofd zette merkte ik op dat ik het vizier niet helemaal naar boven kon wegdraaien waardoor de onderzijde van het vizier altijd nog voor een deel voor mijn ogen zat.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

THS schreef: 01 mei 2023, 23:06 Ik vraag me af of deze goed zou zijn...
Waarom zou die niet goed zijn?

Als antwoord op de rest van je vraag: het lijkt erop dat de actieve mensen hier geen ervaring hebben met deze helm.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thaward
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2020, 01:53
Locatie: Sint-Niklaas
Merk SP: Ellio original comfort
Km-stand: 1657

Iemand toevallig al ervaring met de Giro Ethos Mips? Gezien zijn lage gewicht en ingebouwde verlichting leek dit me wel een mooie deal, maar vind er nog maar bitterweinig van terug..
2023: ELLIO elite comfort red 🇧🇪
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

thaward schreef: 20 mei 2023, 11:24 Iemand toevallig al ervaring met de Giro Ethos Mips? Gezien zijn lage gewicht en ingebouwde verlichting leek dit me wel een mooie deal, maar vind er nog maar bitterweinig van terug..
'Giro Ethos review' googlen => 4 Engelstalige reviews als eerst hits, daar kan je denk ik al wat verder mee 😉
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

Na wat opzoekwerk en advies van de fm ook een nieuwe helm besteld.

Mijn abus was eigenlijk niet geschikt voor de SP (geen keuring). De unit 1 die ik van stromer zou krijgen is niet doorgegaan (lader in de plaats gekregen, ook prima), dus moest er toch eens een fatsoenlijke helm komen.

Vereisten: mips, licht, gekeurd en de mogelijkheid om de achterkant te verstellen in hoogte. In ben een man met veel haar (staart, knot, hoog of laag), dus dat was voor mij wel belangrijk.

Uitgekomen bij abus, die daar speciaal op inzetten (ponytail compabiliteit noemen ze het. Nooit van gehoord, wel grappig, wist niet dat het bestond)l, maar handig is het wel.

Omdat ik twijfelde over de maat, durfde ik niet online te kopen. Iets kopen en daarna eventueel terugsturen omdat de maat niet ok is, vind ik onverantwoord en té 2023 ;)
Ik wilde ook wat merken bekijken. Daarom bij de fm gaan passen, en door de service dan ook daar besteld. Wel duurder dan online, maar da's dan voor de service.. 't is een knalgele ABUS Pedelec 2.0 mips geworden. Zonder vizier. Ik rij vaak in in de avond /nacht, en ook vaak overdag, dus heb ik een goede fotochromatische bril, waardoor een vizier niet nodig is. De L was niet op voorraad, dus hij komt donderdag thuis aan.
Lekker fietsen...
Plaats reactie