Dat gaat inderdaad echt te warm worden vrees ik, ook vind ik het gewoon niet zo leuk om op te hebben in het algemeen.
Is er eigenlijk ergens een compleet lijstje te vinden van alle NTA 8776 gekeurde helmen, ik dacht eerst dat het lijstje in het begin van dit topic volledig was, maar er lijken mij nog meer te zijn.
Voor als je wat minder zou willen uitgeven is deze misschien nog wel een opties?
Demm Speed Pedelec (een 100 tal euro's)
Misschien zijn er hier wel nadelen aan, ik heb het nog niet fatsoenlijk bekeken (ik zie bv niet meteen ergens of je de binnenkant kan wassen)

Op zich aangezien ik in België fiets hoef ik geen NTA 8776 gekeurde helm te dragen, dus een goede fietshelm zou dus ook wel kunnen voor mij, met dan een fietsbril ofzo als er geen vizier is.
Zonder echt ver te zoeken lijkt me bijvoorbeeld de POC octal wel iets, ik zie nergens dat deze NTA 8776, maar het lijkt me wel een degelijke helm anders.

Edit wellicht is die POC octal niet NTA 8776 want op de site niks van te vinden en bij een andere helm op dezelfde site de POC kortal staat het er heel duidelijk bij.
Dus je de POC Kortal kan dus bij het lijstje vooraan wel bij, al vind ik dat "mountainbike-klepje" vooraan niet mijn ding.
Edit bis, dat klepje kan je er blijkbaar "aframmen" dus misschien deze echt wel als optie voor mij "POC Kortal" NTA 8776